Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 9444 ggr
MoaW
14

Elektrisk Kloslip

Måste bara berätta om hur det gått idag!!

Jag hittade en elektrisk kloslip på claes ohlsson, blev jätteglad för jag har bara hittat såna man kan köpa från utlandet förut. Köpte den men hade inga större förhoppningar på att det skulle funka då min hund är EXTREMT känslig om sina klor.
Han brukar rycka och morra och hugga mot klotången, trots att jag tränat länge och i små steg och hela tiden belönar honom för rätt beteende.

Jag satte mig nu med honom och kloslipen, vande honom vid ljudet och att den vibrerar, höll den sedan en bit ifrån klon - belönade, och höll den sedan mot klon - belönade. Och han reagerade inte ens!! Kunde slipa ner två hela tassar utan nåt bråk alls Skrattande

Är det nån annan som testat nåt liknande, och isåfall, hur gick det?

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

Alexandra-S
0

Gud vad bra att den funkade! Nu måste jag springa dit och köpa en jag med Skrattande Och för bara 149:- också!

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

MoaW
0

haha ja jag tyckte det var helt okej pris Flört ja menar, va kostar inte en klotång!
Är sååå glad att det gick bra med Dobby för jag hatar verkligen att klippa hans klor. Viggo tyckte däremot att den var skum, men har inte hunnit vänja honom lika mycket ännu. Du kan ju testa den hos mig först om du vill!

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

wixie
0

Kul att det funkade bra för er och hoppas det fortsätter såGlad

#1 Oj, vad biligt den var!FörvånadGlad

[Forest]
0

japp köpte en på tradera Glad funkar kanon bra, jag har den även till katten Skrattande

[Sarahansson1]
0

Vad slönt för er om ni har haft problem med kloklippningen. Tungan ute

Chilli10
0

Har ej testat, men har kollat på sånna på nätet. Måste säga att de verkar bra!

Chilli har varit jätteduktig med att klippa klorna, men sen kanske två månader tillbaka är klotången tydligen farlig. Har försökt och försökt med att belöna rätt beteende så som jag gjorde i böjan.. Just nu känns det som varje kloklippning är lite av en match innan jag kan börja klippa. Det ska ryckas, hon ska titta, resa sig upp osv.

Jag har aldrig klippt så att det har börjat blöda, men känns som hon är väldigt kinkig med klorna o piper om man tar litelite för mkt. Sen är speciellt hennes framklor ganska så grova.

Om det inte går bättre inom en snar famtid kanske man skulle köpa en sån :)

meilin
0

Jag har haft en sån tidigare, men tappade den i golvet så den gick sönder. Fick bli klotång igen då! Glad

[Forest]
1

6 hur gammal är Chili? Enja börja strula nyligen hon är 18 månader hon har vart lite så där men legat fint o stilla tills man är klar, men sista tiden är det som klosaxen är farlig o gör ont Obestämd jag har aldrig klippt pulpan så vad hon har fått detta i från vet jag inte. Men slipen funkar bra, o klosaxen andvänder jag med än just för att jag vill kunna köra med den oxå. Nu är hon inte helt stirrig eller biter utan bara ser att hon försöker o springer så fort hon ser att man har den. Tänkte om det har med åldern o göra? Enja har inte något annat har vart som en ett snällt litet lamm hela uppväxten :)

Chilli10
0

#8 Hon är 19 månader. Så fort Chilli ser att jag har klotången kryper hon liksom ihop o blir puckelryggig och vill gå därifrån, jag ser på henne hur hon inte vill komma och lägga sig, men hon gör det iaf.

Men ja, det här har också kommit helt plötsligt från ingenstans. Jag har ingen aning om det kan ha med åldern att göra.. Men så kanske det är?

[Forest]
0

9, Tja det kan ju vara så det är lite "spökålder ide"  ingen här har ju klippt hennes klor förutom jag, så där av vet jag inget har inträffat. Enja har inte reagerat allså så innan från jaha efter borstningen är det klorna det hörde lixom ihop att man drog det i den turordningen. Men nu suck ja det är inte roligt när de ser ut som de ska avlida på kuppen för lite kloklippning. Jag kör ändå för inte dalta, men så har jag oxå skaffat kloslipen o haft den efter då klorna blir så vassa.

Chilli10
0

#10 Nej, jag vill inte heller dalta. Försöker att få henne ligga still så gått det går, sen när jag väl har börjat brukar det inte vara så farligt. Möjligen lite ryck i tassen. Ska försöka göra flera gånger i veckan så att det inte blir så "big deal".

Det kanske är smart med en kloslip, för jag håller med om att klorna blir lite vassa.

thilda-
0

haha " Puckel rygg" ;)

Min hund kan sitta hur vackert som helst i soffan ibörjan men när jag ska klippa klorna så tar tag i tassen och ska precis knipsa av med klotången så kastar han sig upp på ryggstödet i soffan, lägger sig i 1½sek kastar sig ner i mot golvet och runt mig och upp igen suck…. omöljlig att få tag i!! Foten i munnen

Och tvingar jag han till att sitta kvar så hugger han i luften men väldigt nära och Akillez är oxå en Omplacerings hund och han är 18månader

Noa-Nisse
0

Klenod älskar att klippa klorna (tokhund) För hon vet att hon får godis då, och allt som i slutändan ger godis är ju jäääääättebra Flört

Men jag har funderat på att köpa en sådan ändå, för när man klipper med klotång så blir klorna så vassa :( så tänkte jämna till dem med en slip :)

Köper man till nya rullar med sandpapper? eller hur fungerar denna slipen?

Medarbetare på Hundar.ifokus

Alexandra-S
0

#13 På Claes ohlsson det med, 19:- för 5 st tror jag det var :)

Chilli10
0

#12 Haha, ja Flört

#13 Hihi, rolig hon är :D Men det är ju bra!

[Forest]
0

11 då rek jag någ denna slip men som sagt man kan komma undan lite billigare på tradera Flört 80kr kosta min o dessa slippapper som säljs till kloslipen på Claes O passar Glad

Noa-Nisse
0

#16, hur ser din ut? hade ju varit perfekt :P

Medarbetare på Hundar.ifokus

[Forest]
0

vänta ska jag googla för bra bild åt dig Flört hitta på tradera en sån har jag http://www.tradera.com/snabbt-skonsat-klotrimmer-nagel-trimmer-for-hund-cat-auktion_340937_146571187

Alexandra-S
0

Moa, har inte du en likadan som #19?

[Forest]
0
Alexandra-S
0

#21 Japp, nu såg jag att det var olika Glad Hade för mig att den såg ut som den du länkade.

Chilli10
0

#16 Ska kika på det Glad

russin
0

Jag har ett rejält pedikyrset som jag för ett år sedan upptäckte fungerade utmärkt til hundarnaSkrattande

Annars vet jag många som använden billigare kopior av Dremel för att putsa klor.