Studiofotografering
Har precis införskaffat mig en egen studio hem. (halleluja) Och har börjat jobba aktivt igen med fotograferingen. Känns mig lite risig på handen, och är rätt så ovan vid sådan här form av fotografering. Men rätt nöjd är jag! Dessa bilder är från de senaste dagarnas photoshoots. (klicka på bilerna för bättre kvalitet) Fler bilder finnes på http://www.hundliv.webb.se
Bild på Viggo, min lilla skadade stjärna
Mvh Emelie 

jättefint.. :-)
var befinner du dej? har kommer du hålla för priser?
mvh Linda
Så otroligt fina! Var bor du egentligen? Skulle gärna vilja ha lex så där snyggt fotad! 
#2: Jag befinner mig en bit utanför Göteborg. Eftersom jag är såpass ny med detta med studiofotografering har jag ännu inte hunnit planera några former av priser.
Mvh Emelie 
#12 Jag ska kanske åka dit snart, får man åka förbi dig då o få lex fotad? 
#13: Absolut! När ska du till göteborg?
Mvh Emelie 
#14 Det har jag däremot ingen aning om, måste bara övertala mina päron om att jag får åka haha 
Åh vilka snygga bilder! Skulle va jättekul att ha nått sånt här på min hund! 
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold
#15: Övertala på du bara. Så får man hoppas att det inte krockar med några av mina tävlingar eller uppvisningar med hundarna (prel. kalender finns på hemsidan inom hunderiet) ;)
Mvh Emelie 
Jag skulle också vilja få min hund fotad så där snyggt!!! Blir ju en bit att åka tilöl gbg, men det kand et nog vara värt……
Rikitgt snygga bilder..!! Är du utbildad, eller självlärd?
Superfina bilder. Sträck på dej. Jag håller själv på med fotografering, men har inte plats för någon studio. Så jag håller till utomhus. Jag har några kompisar som håller på med studio och dom tar 500 per session och då lägger dom bilderna på skiva och kunden får själv fixa de förstoringar dom vill ha. Dom fotar i raw, så det blir rätt stora filer. Så kunden kan göra stooora bilder ;0))
Försökte hitta info på din hemsida, men vad fotar du med för objktiv? 
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
#20: i studion använder jag mitt nikkor 50mm 1.8. :)
Mvh Emelie 
Kanon objektiv. Jag har canons motsvarighet. Många proffs fotografer använder det.
#21 Är det ett objektiv du rekommenderar? Jag har själv funderat på ett 50mm eller 35mm, men vet inte riktigt vad som är bäst.
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
#18: jag är mestadels självlärd. :)
Mvh Emelie 
Rikitgt fina bilder! Synd bara att det är så långt bort.. Har du din studio i ditt hem? Hur funkar det med studio? Är du fotograf eller självlärd?
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
#25: tack! Ja, studion finns hemma hos mig. Och jag är mestadels självlärd ;) Förstod dock inte riktigt vad du menade om hur det fungerar med en studio? Menar du hur den används ? :)
Mvh Emelie 
#26 Ja, precis hur andvänds den? Alltså har man olika bakgrunder till olika teman…
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
1-4 mars är du hemma då? :)
#23: det är absolut ett objektiv jag vill rekommendera!
Mvh Emelie 
#27: i dagsläget har jag tre olika bakgrunder som jag byter mellan. Jag har blixtar vilket jag kopplar ihop med kameran. Ehm… Vet inte riktigt vad jag ska säga om det. Vad vill du veta?
Mvh Emelie 
#28: som det ser ut precis nu så har jag preliminärt enbart en tävling den 4:e. En fotografering kan ta 1h.
Mvh Emelie 
#31 Okej, det låter ju ganska bra :)
Gud vilka fina bilder :D
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
Åh! Jag bor inte så långt från Göteborg, jag vill hemskt gärna få mina monster fotograferade!:D Jag kan en hel del vardagar och en del helger, vi kanske kan boka något? Men då måste du ge prisförslag;)
Ok alla! Prisinfo för bilder finnes nu på hemsidan! Under flikerna (galleri-fotouppdrag) finnes priserna.
Mvh Emelie 
Vad för kamera använder du dig av? 
Du har pm :)
MVH
Sofie
Äntligen ska jag försöka ta mig i kragen och ta riktiga kort på hundarna:D
Skulle du ge dig på att fota katter oxå?
Jag kommer åka dit 1-4 mars, skulle vilja ha Lex fotad någon av de dagarna
Om du har tid!
Vad synd att man bor så lååångt ifrån och att man aldrig är i Gtb!:-(
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
Till er som skickat PM / mejlat - jag svarar så fort jag kan! Har en del att stå i nu i samband med Mydog där jag både bl.a. Har agilityuppvisning, är funktionär och ska sitta i monter. Men efter helgen bör alla ha fått svar!:)
Mvh Emelie 
Är med SHU i deras monter?
MVH
Sofie
#42: för GHU (Göteborgs hundungdom) Sitter inte där hela tiden. Utan allt sker växelvis
Mvh Emelie 
#43 Okej :) Jo, sitta där hela tiden förstår jag att ni inte kan. ;) Det brukar vara några stycken där, kommer väl förbi å serom ja känner igen någon.
Lycka till på agilityn :)
MVH
Sofie
#39: Som det ser ut just nu så är jag i värmland den 3-4 Mars. Så någon av dagarna innan kanske?
Mvh Emelie 
#38: Jodå, nog skulle jag kunna försöka fota katter också. Har dock ingen större erfarenhet av det och vet inte riktigt hur katter "fungerar" rent fotomässigt. Men nog kan man göra ett försök. ;)
Mvh Emelie 
#45 Ja