Hundar iFokus

Hundar

Etikettutställning
Läst 2619 ggr
[Ronon-m]
5

Mydog!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är vi redo för MyDog! Indra är ny-duschad och schamponerad, klorna är klippta och vi tränar fortfarande för fult!

Fast guuud va nervös jag är, herregud! Haha det ska bli så roligt och jag hoppas verkligen det går bra. Spännande detta :)

sofiek90
1

Spännande :)

MVH

Sofie

Mixxie
1

Vilken dag ska du ställa ut henne? :) Spännande, du skriver väl resultatet här? :)

Besök min blogg! :) 

http://sporthund.blogg.se/

[MinRonja]
0

Lycka till!:D

[Ronon-m]
1

På söndag! Jajamen jag skriver resultatet här! Skrattande

sofiek90
0

Vi e nog lika nervös båda två xD

MVH

Sofie

[Ronon-m]
0

#3 Tack!

#4 Haha ja det tror jag också! Lycka till nu!! Skrattande

Cassii
0

lycka till! :)

sofiek90
0

#6 Tack! Du får gärna titta på oss, kommer helt klart skämma ut mig på något sätt.. ;) Lycka till själv! Jag kommer å kollar på er så jag får ju veta resultatet direkt :D Ska ju ändå kolla på schäfrarna <3

MVH

Sofie

[Ronon-m]
0

Ja det ska jag göra! Vilken tid var det nu då? Kl 9 va? Är det på stora scenen, på söndag? Skrattande

Nickie
0

Ni som ska ställa schäfer, känner ni domaren?
Hoppas allt går bra, att ni får kanonbedömningar och stoooora ringar så att era hundar kan springa Glad

Vi ställer vår lilla råtta på lördagen. Håller tummarna för ytterligare ett exellent då.

sofiek90
0

#10 De e Fredrik Steen, känner honom inte med känner folk som känner han typ :P Hehe. Men han e ju typ "Svenska ceasar millian" ^^ Ringen är lika stor som dom andra tyvärr. Hade behövt större så de kan få upp farten ordentligt…

MVH

Sofie

Nickie
0

#11 Jo, jag vet.
Rykten säger att han gärna dömmer till fördel för sina bekanta.

Hoppas verkligen att det bara är elakt prat.

sofiek90
0

#12 Hoppas det bara är rykten då! Men visst väljer de mest insatta utställningar efter vilken domare det är också.

MVH

Sofie

Noa-Nisse
2

gaah jag är med nervös :S Klockan står på 03:00! blir inte många timmars sömn denna natten ^^ men nu måste jag gå och lägga mig!! Hålla tummarna på att jag får mer än very good :P

Medarbetare på Hundar.ifokus

[Ronon-m]
0

#14 Här hålls alla fingrar, tår och tassar! Lycka till nu Skrattande

Cassii
0

#14 Meddela resultat! Glad lycka till!

sofiek90
0

#14 Här med! Ska su ställa? Vilken ras isf? Om du ska tävla, i vad? :D

MVH

Sofie

Noa-Nisse
0

#14 taack :D och jag desamma till dig :D

#15 jadå det ska jag ;)

#17 jag ska ställa en grand danois! du ska ställa schäfern eller tävla?

Medarbetare på Hundar.ifokus

sofiek90
0

#18 Ingen mer utställning för mig, inte med de hundarna jag har nu i alla fall. Uppf. till schäfern kommer få frågan om han kann springa med henne på nån under året, men annars blir det inget. Funderar dock på å sno (låna) en tibbe från min tibbes uppf. för å ställa ut.  Ja ska tävla i rallylydnad med schäfern under mydog :)

MVH

Sofie

[Ronon-m]
0

Vilken otur, just idag bestämde sig lilla damen för att börja löpa! Jag har varit väääldigt besviken/ledsen/arg över det då jag trodde att hon inte fick vara med på utställningen.. Jag ringde SKK som sa att;

"Jo visst får hon vara med, det finns inga sådana regler. Det ända hon kan göra är att hetsa upp några pojkar men det är väll trevligt fom henne!"

Haha så nu är jag inte nere längre, utan stolt att min lilla valpis börjat löpa :)

sofiek90
0

Hehe ja har haft med lillan när hon löpt ;) Ja ringde också SKK och frågade :) Vicki är med på mässan idag, galen och utan hörsel :/ men nu ligger hon ner å kollar på rasparaden :-)

MVH

Sofie

Beckibus
1

Hoppas att det går bra för alla som ska tävla/ställa ut och att ni får bra resultat! Glöm inte att skriva ner vad ni fick för resultat!

Lycka till alla här hålls tassar och händer för er!!!Skrattande

O.B.S! Se till att få bra med sömn så att ni inte är trötta när ni ska in i ringen!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

[Ronon-m]
0

#21 Jo men det är ju så mycket där inne, inte konstigt att de "stänger av".. Skönt att hon kan lägga sig ner iaf och koppla av :)

#22 Tack så mycket! Resultat kommer garanterat Skrattande

Beckibus
0

#23 Varsågod det var ju inget!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

sofiek90
0

#23 Fast hon har alltid gjort så, lagt sig ner å väntat på att matte ska hitta på något. xD ja tycker de e skönt, men folk blir ju irriterade när hon bara lägger sig mitt i vägen… ;)

MVH

Sofie

[Ronon-m]
0

Hahah va sött! Men det är ju jätte skönt :)

[Ronon-m]
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nu har Indra ställts och hon var såååå duktig min sessa! Hon blev tyvärr 4 av 4… Men att ställa en bruksschäfer i konkurrens med exteriörschäfer är inte riktigt lätt! Hon hade inte en chans om man säger så, fast hon fick väldigt fin kritik av Fredrik steen, som var domare. Han sa även att denna gruppen som Indra var med i var av väldigt hög standard. Lägger in kritiken här;

Femenin tikvalp med bra propertioner. Femenint ansikte där stopet kunde vara mer markerat, en normal manke, rak stark rygglinje, något kort kors, bra underlinje, tillräckliga vinklar fram och bak, står något tåvid, helt parrallell, torr och stram, ljämna sunda rörelser, mycket välskött.

Blev jätte nöjd med kritiken! Fredrik sa att hon var välskött säkert 15 gånger, han sa tillslut att nej nu får jag sluta säga det till dig, jag låter tjatig. Sen så frågade han Indras uppfödare som ställde åt mig om det var hans hund, men han sa ju nej och då sa Fredrik att han skulle hälsa ägaren (mig) att hunden var mycket välskött och att han verkligen var nöjd och lycklig över det. Jag blev sååå nöjd och glad Skrattande

Jag får även tänka på att jag ställde upp i en av sveriges största utställningar och konkurransen är väldigt tuff. Uppfödaren sa att det kan gå bättre om ett tag när hon växt till sig lite och "landat" i kroppen. Jag ska också cykla med henne för att hon ska få ett bra och fint trav, som kommer automatiskt sen i ringen. Detta året kommer jag satsa på småutställningar där Indra får lite större chans och det inte är så stenhård konkurrans. Sen ska jag även gå en kurs i ringträning och träna mycket. Sen satsar vi på MyDog nästa år igen, fast då är Indra mycket vanare, har växt i sin kropp, och jag ska ställa henne! Nu har vi några mål att ta tag i Glad

Kommer en till film om ett litet tag!

Jenniferri
0

Grattis, för den fina kritiken. :)

// Hannah

[Ronon-m]
0

Tack så mycket :)

sofiek90
0

Jag träffade faktiskt Roger å pratade med honom :) Jag såg dig, men ja såg att ni stod å prata. Ville inte störa. Skäms

Härligt att det gick så bra! Blir det en del inoff. utställningar i år då, som träning? Vill du gå kurs kan ja rekomendera Hundens Hus (dom har engångsträningar) och Kungliga Hundar/Göteborgs Hundarena (Tina är grym och ställer själv både sina och andras hundar). Hon såg fin ut, sötnosen, bara hon växa till sig kommer hon också få en hööög standard ;)

Tycker Fredrik Steen verkade vara bra som domare, det var många fina hundar och på en av hanhundsklasserna var det en hane som var sååååå fin (inte alls kär i den hunden ;) Det enda felet vsr hunden var att Fredik inte var hundens ägare… :D Den hunden blev idag BIG 3a.

MVH

Sofie

[Ronon-m]
0

#30 Jaha va synd att du inte kom fram.. Eller det kanske var när han berättade för mig hur jag skulle göra utanför ringen innan utställningen hade börjat? Hade det varit efteråt så hade det inte gjort något! Tack tack, ja hon kommer nog bli jätte fin om några månader (hoppas jag) Glad

Var det du som hade en systemkamera och tittade fram och sa någonting när han var framme vid ringen ungefär? Isåfall såg jag dig :)

sofiek90
0

Ja pratade med honom ganska sent, när brukshanarna vart inne i ringen. Han sa att han har kullsyskon till min tös på kurs. Han kom inte på namnet bara. Sen va ja tvungen.å.gå så.

MVH

Sofie

[Ronon-m]
0

Jahaa då va det inte dig jag såg :) Men är din schäfer ifrån Roger? Eller hur var det? Hur kände du honom, haha har glömt bort det :)

sofiek90
0

#33 Du stid med två andra å pratade lite åt sidan va? Hunden såg ut som Indra iaf. Jag stod och pratade med tre stycken vid ena hörnet av ringen å så stod det en ung tjej med schäfer i koppel och två vuxna (föräldrar?) i en liten grupp några meter i från och pratade om något. Jag hade en systemkamera runt halsen och en grönbrunguldfärgad jacka.

Hon är från Ronny och Marianne på Morrgården. Men Ronny och Roger känner varannn (vet vem den andra är i alla fall, vet ju inte hur väl de känner varandra) och när vi köpte Vicki så tipsade Ronny om Roger för han bor lite närmare och hade valpkurs :) En av de som har ett stall där jag ridit är förlovad med en som gick i Rogers parallellklass i högstadiet, det är han som tränar skydd. Som jag fortfarande inte fått tag i för att fråga om det finns plats kvar (vilket jag kunde frågat på mässan för en som tränar där satt i schäfermontern. Sorry!). Här känner alla varandra :)

MVH

Sofie

[Ronon-m]
0

Ja men då var det vi, jag stod med mamma och pappa :)

Haha jahaa då är jag med igen! Skrattande