Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 991 ggr
JohannaJo
0

Rasval....

Jag är jättelycklig för mamma har sagt till mig att jag får skaffa hund Skrattande Jag har sparat pengar i 2 år(!) och äntligen går min dröm i uppfyllelse, nu är dte bara rasvalet kvar då!

Jag kommer kunna ge hunden 3 timmars promenad per dag + 30 minuter cyckling.
Jag vill träna och tävla i lydnad, freestyle och ibland lägga spår för skojs skull.

Jag föredrar stora hundar, men skulle kunna tänka mig en i mellan storlek!

Cassii
0

Tollare! Glad

Maja2
0

Hur gammal är du? Går du i skolan?

whiteangel2
0

Förslag

Schipperke
Samojed
Siberian Husky

De raserna gillar mycket motion eftersom de lätt blir rastlösa utan. Andra raser är inte lika vana vid så pass mycket motion som det ändå skulle bli.

Marre

htt
0

Springer spaniel! Antingen Welsh eller Engelsk :)

JohannaJo
0

Jag är 19 år och pluggar på distans, alltså är jag hemma hela dagarna!

Maja2
0

#5 Men du torde inte ska plugga hur länge som helst :)   Och inte bo hemma hur länge som helst heller. Hur ser framtidisplanerna ut? Har du någon hundvana sen förut, har familjen haft hund tidigare?

htt
0

Svensk eller finsk lapphund? :)

Smullis
0

Vad roligt! Ska det vara en förstahundsras, alltså en enkel? :)

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

JohannaJo
0

Jag letar etfer eget boende just nu och det är tänkt att jag ska flytta till ett litet hus på landet.
Jag vill arbeta med djur i framtiden, men jag skulle ljuga om jag sa att min frmatid är planerad..

Familjen har haft en hund tidigare, en JRT som jag tävlade framgångsrikt i agility med.

Maja2
0

Varför får jag en känsla av att du och Emilia1993 är samma person?

JohannaJo
0

Öh? Det kan jag inte svara på .. ? Kanske du har paranoida drag? Flört

Maja2
0

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

htt
0

Ursäkta men…. Fick också samma känsla :)

Becca-
0

Tänk på att valpar inte kan följa med på cykelturer och långa promenader direkt, men jag antar att det handlar om vad du kan ge när hunden är vuxen?

Jag skulle föreslå Tollare, Lagotto eller Bearded Collie. Mycket trevliga raser, som passar till iprincip allt.

sofiek90
0

#3 Alla raser kan vara ute och motionera mycket, min tibbe hade gärna gått på promenader flera timmar i sträck flera gånger om dagen :)

MVH

Sofie