Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 1116 ggr
Malin-A
0

O.T. Ensam!

känner mig ensam här inne, "min" snoris bästis Alex är i göteborg, tantis Lotta har inte vart inne på hela dagen, Real har bara vart här en liten snabbis, knappt märkbart =P, Juve har ja inte sett till alls, Kerstin har inte vart här på två dar eller nått, Åsa har tittat in då och då o hon har fullt upp med vovvsing o familj, Tina har också bara vart här en liten stund, lena har inte heller vart inne nått… vart är ni alla?? *snyft* Gråter saaaaknar eeeer…

tur iaf att jag haft helena o tixy o tjatat lite me.. Glad

Tixy
0

Och jag blir nämnd sist.. Men men, blev iaf nämnd. Skrattande

Just nu sitter jag här och har extremt tråkigt. Folk är osociala på msn, det är för varmt för att jag ska kunna dra ut med hunden eller rådisarna.. Suck…

[helenal]
0

Hur varmt har du de Tixy? ja.. de verkar som att alla är inne mellan 02:00- 05:00 här;)

[slo]
0

Malin, du kunde ju kommit upp till kungsbacka ;) Kostar väl 70 spänn med tåget tror jag :P

Tixy
0

15,8 i skuggan, så vi säger 22-23 i solen - och i svarta kläder blir det uppåt 30 grader. Heja. Skrikandes

Malin-A
0

#3 vad gör ni i kunsbacka?? bodde du inte i gbg??

ChatNu
0

Jag är oxå här Malin…du kan alltid svänga förbi här oxå om du är i Kungsbacka!!!Glad
Skickar lite kramar till dig i din ensamhet..så kanske det känns lite bättreKyss
Kram maria

Maja
0

Maaaaaaaaalin!! :D

Hihi.. Ääääh, jag har varit och ridit på en brun häst.. ;) Inte en blackmusad eller rödmusad.. Eller gulmusad för den delen heller.. ;D

Malin-A
0

oh nu känns d lite bättre =) ja åker jag till kunsbacka så är det första jag gör o gå upp till dig Maria =D 

haha ingen yellowmusad heller då? =D hehehehe

[slo]
0

Nej malin, bor i kungsbacka och ibland åsa… Men brukar säga gbg, för å slippa förklara närmare :P

Malin-A
0

aha okej, men då är det ju inte alls långt ifrån varberg, nästa gång Alex kommer ner till dig får jag ta o komma upp o hälsa på =D

TinaH
0

TANTISAR……VARNIG!!

Nu är det snart dax för snoris-träff, luktar det som!!!

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

kerstinjoh
0

Jag är FRI, fri som fågeln!!

Laaallaaala…*sjunger* o spottar gräs!!!

[helenal]
0

är alex å slo ihop?tss

kerstinjoh
0

ALEX???? Komsi komsi o berätta för mamma Kerstin!!!

Malin-A
0

nemen hej kerstin så du har blivit fri nu =D

kerstinjoh
0

Näe, ligger i en bur på djursjukhuset!

[slo]
0

Jonas är eeeeelak…:(

[helenal]
0

har du fått en laptop i buren? ojojoj.. du måste ha varit duktig:D

lena1
0

halloj malin!! jag kikar också in ibalnd,fast jag har en hel del att göra nu, men jag tänker på både dig och alla! andraFlört

kerstinjoh
0

#18 nä, men jag smusslade med en under kaninskinnet.

Malin-A
0

#17 inte får han va elak mot dig.. snorisar ska va snälla mot varandra.. =D hehe

[slo]
0

Jag är snäll, det är hon som får för sig saker bara Fundersam

Malin-A
0

om Alex säger att du vart dum mot henne så tror jag henne, hon skulle aldrig bara få för sig saker.. Oskyldig

Maja
0

Alex.. Vad säger du egentligen?

jONAS säger:
jag är ALDRIG dum :p

Där ser du.. ;)

Maja
0

Hmm.. Meeeh.. Snoristräff utan Juve? *skakar på huvudet* Det gååååår inte!! :O

[slo]
0

Just det, där ser ni! Tack Maja Kyss

kerstinjoh
0

Vi tror aldrig på snorisar, men om vi är tvugna att tro på något så tror vi på tjejsnorisar!

[slo]
0

Maja, sluta! Du skulle ju ta hand om mig..:( Tro inte på den elaka ungen, han bara ljuger. >.<

Maja
0

Hihi.. ;) Knö daj!!

Malin-A
0

Alex vi tror dig.. men Maja du kan la komma till gbg du också? =)

kerstinjoh
0

Hihi, då dyker jag upp som en joker o vaktar snorisar. jag har ju inte så långt till Gbg.

Malin-A
0

jaa Kerstin du me =) o Lotta måste komma o så skulle ju Åsa till gbg nån gång i sommar =D

Maja
0

#30 - Jag ska änna till Götebååårg i sommar!! ;) Äta schäcks (kex alltså ^^).. XP Haha..

Malin-A
0

haha braaa chex säger man inte, man säger KEX =D

Maja
0

Schäääääcks!! ;D

TinaH
0

Det heter Tjex! =P

och för et andra så slo, ska du vara snäll mot alex, för vem ska annars skriva våra god natt sagor??Fundersam

Mvh TinaH

Malin-A
0

d heter Kex.. säger du sjuk också??

Lotta
0

Hej mina sjukproppar….håller ni på att lära er skriva på göteborgska? Själv har jag haft fullt upp med altanbygge, lär nog ta hela sommarn innan vi är klara. Gubben jobbar så svetten lackar och jag står med piskan bakom och ser till att han håller tempot uppe  Oskyldig

Maja
0

Schäcks ska det vara……….om man frågar min mamma som är göteborgare.. ^^ Själv säger jag ju kex.. ;) Hahaha..

#37 - Haha.. Min mamma är lärare och har barn i åldrarna 7-9 som skulle få göra ett litet "skrivtest" för att hon skulle se vad de kunde.. Hon sa ordet "SJUK" så skulle de stava till det och sedan så var det visst en hel del som hade skrivit k istället för sj.. SÅ då kan du ju ränka ut vad de hade skrivit.. ^^ Hihi.. Inte lätt att vara barn ibland.. ^^

[slo]
0

Tina, precis så! Inget kex-ande här inte! Och för det andra, jag är faktiskt snäll… Det började som ett misstag, sen blev det roligt, å till sist spårade det ur. Mer än så säger jag inte Hemlis

Maja
0

Jonas.. Smink ska sitta kvar på personer, inte tas bort.. ^^

[slo]
0

Jamen… Mitt sitter kvar Skrattande

Malin-A
0

har du sminkat dig?? jag vill se.. fram me kort =)

Lotta du har vart saknad =)

[slo]
0

Ehm… Det händer inte vanligtvis, och förhoppningsvis behövs det inte fler gånger. Måste bara tukta en viss blondin lite ;)

Malin-A
0

haha go Alex go Alex… =) BILDER =D

[slo]
0

Du vet inte vad du ger dig in på just nu… ;)

Malin-A
0

men en liiiiiiten bild kan vi väl få se?? snääällllaaa..

*viskar* Alex, bind fast honom o ta en bild o skicka den till mig =D hehehe

[slo]
0

Aläcks är inte här längre… Och du kan ju fundera på vem som binder fast vem, om det ska bli tal om sånt Fot i munnnen

Malin-A
0

aa läste d nyss att hon va hemma igen.. haha tror nog d e Alex som har övertaget av er två =D

Alex
0

Tyvärr inte, Malin.. :( Kan säga att det gick åt rätt mycket mer smink till mig. >.<

Och Jonas.. det finns ett problem där.. Din säng har inte så många ställen att binda fast nån på. :/

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Malin-A
0

ajdå, bättre lycka nästa gång =)

eh måste inte va i sängen, bind han i köksbordet eller nått hah =D

[slo]
0

Men vi får väl leka bindlekar nästa gång jag är i karlstad då… Om jag inte raggat upp ett par riktiga handbojjer eller två tills dess ;)

Malin-A
0

två?? en till händerna o en till fötterna då?? =)

[slo]
0

Neej, en mellan varje hand och sänggaveln såklart ;) Sätta ihop fötterna är väl ingen poäng med Fundersam

Malin-A
0

aha du menar så.. a nu e jag me, =D jo man kan sätta ihop fötterna me, beror helt o hållet på vad man ska göra.,.. =)

Alex
0

Låter bra det. ^^ Om jag får bestämma vissa regler… Ingen upprepning av den här dagen. :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

regler måste man ha.. =D

[slo]
0

Malin, nu har du idéer som jag inte utforskat än… Och det är krav på att dela med sig, det vet du väl Oskyldig

Visst, du kan få bestämma regler… Jag följer sällan sånna ändå Hemlis

Malin-A
0

eehh du får ju utforska o prova på saker själv.. =D kan ju inte avslöja detaljer =P

Alex
0

Då vette fan om jag vågar det där du.. Ser tillräckligt hemsk ut nu. >.<

Mvh Alex
Värd för Ridsport

[slo]
0

Det var ju precis detaljer jag ville höra :P

Alex, okej… Vissa regler kanske kan följas då ;) Vill inte få svullen hals fler gånger tror jag :/

Alex
0

Hihi ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

svullen hals?? hmm försöker förstå hur man kan få en svullen hals? halsfluss.. hmm nee.. nått annat e d nog..  =D

[slo]
0

Haha, det har faktiskt inte hänt förut… Fundersam Men det suger, ser förjävligt ut Skrikandes

Malin-A
0

men svullen hals? hur har du lyckats me o få d? kan ALDRIG tänka mig att Alex hittat på nått dumt =P hehehehe

TinaH
0

Slo & Alex…

vad har ni 2 pyssslat med i helgen???
Svullna halsar….sugande…..binder fast varandra….

ja nu KRÄVER vi här inne en förklaring!!^^

Mvh TinaH

[slo]
0

Jag har bannemej inte lyckats med något! Eller ja, det kanske var förtjänat… Oskyldig

Lotta
0

Tack Malin…det känns skönt att man varit saknad =)

Tina det vill inte veta…och jag skulle tro att det är censurerat Oskyldig

Malin-A
0

klart du vart saknad =D

[helenal]
0

men halllå e ni två ihop eller?:D?

Faxlin
0

haha, det här verkar inte som om det är riktigt rumsrent liksom. Fast det passar nog bra inne på en hundsajt i valptider :-)

Lotta, jag bara måste komma och kika på altanen. Själv roar vi ss med att ha börjat måla huset. Snacka om skillnad. Nu börjar det bli neongult. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Malin-A
0

ja visst passar d bra i valptider =D

men neongult.. häftigt.. vill också ha ett neongult hus =D

Faxlin
0

hihi, ja du får kolla in färgen sedan. hihi

Audiatur et altera pars

Real
0

Nu är jag här.. men ska ju iväg och jobba vid 16.00-00.00 :|

Jag ÄR här inne men skriver inte allt för mycket:)

Alex
0

#67 Kanske var förtjänat? Du förtjänade rätt mycket mer än så egentligen…>.<

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

#73 japp d får jag allt göraa =)

#74 bra att du skriver lite iaf =D

Alex
0

Oh titta, vaknade Malin nu också. ^^ Jag har känt mig lite ensam ett tag. :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

jag e vaken,. vart baken sen 9 idag =D men har haft fullt upp hela dan =D  inte ska du känna dig ensam min snoris bästis =D hehe

Faxlin
0

Men malin har du varit baken? *fniss*

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

oj då, nee vaken ska d va =D

Wikstr_m
0

jag håller mig gömd från alla tantisar!! förresten, räknas jag som snoris eller tantis nu? :O

Malin-A
0

du e ju snoris såklart, fast man väljer ju själv =D

Alex
0

Snoris såklart, om du är vettig. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Wikstr_m
0

Ja, jag tror nog jag stannar kvar som snoris. Men jag kände mig lite osäker där eftersom jag igår fyllde 18.

Alex
0

Äsch, Åsa är ju snoris. ^^ Och hon är ett par år äldre än 18, så än är det lugnt. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

o jag e snart 21 =)

Wikstr_m
0

AAAh okey, så då kan jag ju alltså kalla mig själv snoris även om jag skulle vara 50+? :D Fan vad bra :D

[slo]
0

O jag är redan 21 o lite till :) Fast jag fick väl lite halvt en egen kategori… Vet inte riktigt hur det ligger till med allt, gillar läget bara Cool

Malin-A
0

haha du försöker ställa dig in hos både snorisar o tantisar, lite dra-kappan-efter-vinden-stuket =) hahahaha

Wikstr_m
0

Vaaaa? menar du mig? :O Men som sagt, jag tänker stanna med snorisarna här för resten av mitt liv :P

Malin-A
0

okej va bra, trodde du inte ville va me oss längre utan bara lite halft =D

Lotta
0

Pfsss..ålder och ålder…snoris, snorgärs eller tantis? Självklart väljer man tantis…lärda, visa och rappa Oskyldig

Wikstr_m
0

SJÄLVKLART vill jag hänga med snorisarna!! Inte tänker jag då lämna det.. Hellre snoris än tantis *hihi*

Wikstr_m
0

Lotta, hellre snoris. Kloka, skämtare och självklart bra på att ge snabba svar på tal Oskyldig Eller ska jag kanske säga,, mer modeinriktade Skrattande

Malin-A
0

nemen hej Lotta =)

Lotta
0

Hej mina vänner…förlåt att jag varit så osynlig men vårat nät ligger nere stup i minuten. Igår var det till och från och idag har det inte funkat över huvud taget Skrikandes Bannade skitdator…

Malin-A
0

jobbigt när d krånglar så.. tur att du e här nu iaf =D

Lotta
0

Japp men det är jättesegt, kan inte fatta vad det är för fel Förvånad

Nu är jag här tills det kraschar igen…och inget kan slita mig från den heller så det så =D

Malin-A
0

haha men d e lite knasigt här me. vi har haft strömlöst o sånt idag, fast d kom på igen efter en kvart eller nått =)

Lotta
0

Här håller dom på att gräva för bredband…hela gården ser ut som ett slagfält, jag förmodar att det är det som gör att vi har problem :/

Malin-A
0

jobbigt när d krånglar, man blir så sur.. =/

Lotta
0

Hehe sur är bara förnamnet..har ni sett mig igår så hade ni trott att jag fått en puck i huvudet Oskyldig

Tixy
0

Förlåt, Lotta, jag sköt lite för hårt! Oskyldig

Lotta
0

Ahaa så jag fick verkligen en puck i skallen..inte undra på att det gjorde så ont, akta dig du Tixy nästa gång skjuter jag på dig =))

Tixy
0

Kan du verkligen sånt? Skrattande

Malin-A
0

men Tixy akta så inte tantis faller ihop =)

Tixy
0

Då får hon väl skicka sin best (Skorpan) på mig då. Oskyldig

Malin-A
0

haha den besten e ju inte nån best =)

Tixy
0

Vadå, är hon inget fradgatuggande monster med snea tänder? Fundersam

Malin-A
0

nee d kan jag inte tro om lilla skorpis =)

Tixy
0

Nähe, då tänkte jag väl fel då. ;)

Lotta
0

Hon är en varg i fårakläder så passa dig väldigt noga annars kommer halva byxarslet vara borta Oskyldig

Alex
0

Nu känner jag mig ensam… Och bara för att ni är så tråkiga och inte skriver nåt roligt här så har ni tvingat mig att öppna en ny trekantig toblerone-rulle!

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
0

ohh kan du pma över lite till mig Alex? ;-)

Audiatur et altera pars

Alex
0

Visst inga problem! Hur mycket önskas? Har fem rullar kvar efter den jag öppnade nu… Och en kartong daim.. Och små mjölkchoklad- och kexchokladbitar. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
0

Ohh, daim. Jag som älskar daim.

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

lite till mig me tack =)

Lotta
0

Tog dom slut??? Inte en liten bit till mig  Fundersam

Alex
0

Nejdå, det finns allt kvar. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

har inte sett röken av någon toblerone än?? =)

Alex
0

Det har jag. Oskyldig

Mvh Alex
Värd för Ridsport

kerstinjoh
0

Undrar hur mycket du väger nu alex???Oskyldig

Alex
0

Hmm.. Undrar jag med.. Vågar jag ställa mig på vågen? :S

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

jag kan offra mig för laget o ta en bit eller tio Oskyldig

Alex
0

Åh, vad snällt Malin. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

ja visst är d snällt, va gör man inte för kompisar =D  hahaha

Real
0

jag har bara två bitar kvar av min teblerone nu ju:S fast är iof sånna där bauta bitar från silja.. men iaf

[slo]
0

Alex, du väger väl fortfarande 50? :P

Alex
0

#128 Ska kolla. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Alex
0

49.. Med kläder på.. Så jag kan nog äta lite till utan dåligt samvete. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

ja då kan du nog äta lite till ja =D

hej Real längesen… allt bra?

Lotta
0

Jag har inte sett en tobleronebit på vykort enns….=))

Nej men Real…var har du hållt hus? :) Kul att se att du tittade in Skrattande

[helenal]
0

hEJ rEAL!! hur går det med nya jobbet?kram!

kerstinjoh
0

hej real. Skoj att se dig!

Lotta
0

Upps hon försvann igen..vart tog du vägen bruden?

Malin-A
0

halååå.. nehe.. hon kanske kommer in imorrn igen =)

Real
0

ameh.. herregud. Tror ni jag ska svara så där sent när jag jobbar från 16.00-00.00 .. pust!

Hihi.. Hej iaf!:) Helt sanslöst egentligen hur ett litet hej från folk kan värma:)
De är okej Malin, vi har ju pratat lite på msn så.. vi har väl täckt endel

Hej Lotta! Jag har jobbat rumpan av mig.. Orkar inte riktigt sitta här efter jobbet.. och innan sitter man mest och förbereder sig. Man har nästan inget privat liv när man jobbar kväll.

Hallå Helene, jo då det går bra. Men de är TUNGT! Lyfta datorer ner i en kontainer och hålla på med alla dom där tunga grejerna är inte jätte lätt.. Jag behöver ingen träning:P

Hej Kerstin! Thihi.. tycker om dig *blink*

Jag är faktist här ibland.. men ni ser mig inte. jag är tyst som en mus;P

kerstinjoh
0

Blink själv lilla du!

Jobbiga tider du har. När jag jobbar kväll tycker jag att hela dagen är förstörd, jag bara går o väntar på att gå till jobbet, så jag får inget vettigt gjort!

Real
0

Mmm.. och så är det också. jag har ändå vant mig att gå upp hyfsat nu.. går upp vid 11.00, förut kom jag upp vid 13.00-14.00.. men när jag kommer upp ska ja ut med ecko, äta frukost, duscha.. och så har jag fixat mycket med kontrakt och kläder till jobbet.. och så sitter man bara och väntar ut.. så är klockan tre och man måste gå.

om man jobbar dag så kan man komma hem då ist och hitta på saker med vänner osv. T om natt är bättre.. för då kan man sova lite längre och sen hitta på saker hela dagen .. och så när folk går och sover går man och jobbar.

Malin-A
0

ja vi har ju pratat lite =)   kul att du iaf tittar in o skriver lite =D

Lotta
0

Hallo bruden! Jag har saknat dig…men jag är jätteglad att du har ett jobb =)) Fy för att jobba bara nätter..det måste ju vara jätte-jobbigt Fundersam

lena1
0

HEEEJJ!!!

kerstinjoh
0

Skrik inte så Lena! Jag har nya batterier i hörapparaten o det blir rundgång då.Hemlis

lena1
0

Jamen Kerstin det är ju ingen som hör något nu när jag väl har tid ju,sänk volymen---HALLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅRäcka ut tungan

Malin-A
0

heeej Lena.. kul o se dig.. hur mår Snodden? =)

Lotta
0

HEJ LENA!!!! Åhhh vad jag har saknat dig, hur är det med dig och Snodden?

lena1
0

Det är bra han är lika busig som vanligtCool, men har fått en dille ide om att äta i storarummet, men det gör inget bara han äter ;-), jag är här en stund till i alla fall…hur är det själva med skorpis och lusse-bulle,skönt att känna sig saknadGlad

Malin-A
0

ja o hur mår du själv? här är det bara bra med oss =D

lena1
0

Jomen det är full rulle minst sagt, vi står i en flytt grabbarna och jag i veckan så det finns att göra, snodden har varit och undersökt sitt nya hem, fanns inte en vrå han inte kollade igenom hehehe..

Lotta
0

Här är det fullt ös medevetslös =D Har du hittat på ett bra ställe som ni kan trivas på nu…va skönt att det börjar lösa sig =) Kan ju bara tänka mig nyfikna Snoddden i alla vrår med den nosen *ASG*

Malin-A
0

oh har ni flyttat, eller håller på.. ska ni flytta långt??

lena1
0

Vi håller på så vi hoppas bli klara i veckan, haha där jag bor är inget långt :-))).

Det kommer att bli perfekt för mig och pojkarna och SnoddenFlört,fast han tyckte inte om trappen först, för den såg inte ut som hemma, så då skällde han så hela trapphuset skakade, innan han tog mod till sig och gick upp,sååå sade jag till sönerna nu har vi talat om att vi ska bo här hahahaha…tur att det var på eftermiddagen…

Malin-A
0

haha ja då har han visat att d kommer på en hund där =D

lena1
0

det bor en chäfer på samma plan hehe…

Malin-A
0

okej..  är det lägenhet du flyttar till eller?

lena1
0

japp en trea, men jag har bott i lägenhet hela tiden fast i en fyra

Malin-A
0

jaha ok… har fått för mig att du bodde i hus :)

Lotta
0

Vad skönt att höra att ni är på G….Klart Snodden lär tala om att han var på ingående, ingen schäfer ska väl ta hans chefsposition Cool

Malin-A
0

ne där e d Snodden som är herren på teppan =D

lena1
0

haha ja om han får bestämma så är det nog så, men han brukar oftast sätta igång och leka med allt han ser ;-)),men blir som ett stort lejon om hunden visar aggressiva signaler ;-).

Lotta
0

Kan tänka mig att han blir stor när han blir riktigt uppblåst av ilska ;)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.