Vad ska jag gööööraaa???
Ridning,hund,ridning,hund? GUUUD, jag tror jag blir tokig. Jag har i år ridit i 5 år och börjar sakta tappa intresse, inte för att rida, men att gå
till stallet flera dagar i veckan och sköta m.m. Jag vet inte, men jag har absolut ingen lust eller ork längre.. Jag har blivit så himla intresserad av hundar så att häst intresset helt är bortblåst. För det
första så tycker jag så himmla illa om ridskolan jag går på. Alla är så
himmla ytliga och själviska. Hagarna är små lerpölar och ridlärarna
favvoriserar elever. Jag mår bara dåligt av att se hur hästarna behandlas där nere. Och det enda som drar mig ner dit är min underbar sköthäst kezo. Jag tycker nästan det räcker med att rida 3 dagar i helgerna på boman(min medryttar/foderhäst). Där får jag
göra nästan vad jag vill och hästar får gå i hagar på nästan 10 kvm.2
Så nu undrar jag om jag ska fortsätta rida eller bara på landet? Men
jag är rädd att mamma blir arg :/ Och någonstans måste man ju lära
sig, eller hur? Igentligen vill jag bara skita i ridskolan här i solna och
bara sattsa på ludde och min framtid ;) Vad ska jag göra ? Kanske
lite dum fråga eftersom det är mig det handlar om, men,men…
Kram kram <3
din mamma kan ju inte bli arg för att du tröttnat… du gör ju alltid som du vill och att man tröttnar på något är ju inget man rår för.. jag har hållt på med hästar en hel del, började rida när jag va 6 år, gått på ridskola i fyra år men tröttnade då jag inte lärde mig något, sen har jag ridit från o till en hel del, har haft två foderhästar så sent som för 3 år sen.. o jag tröttnade lite och bestämde mig för att satsa på skolan ist.. nu har det som sagt gått ett tag o jag börjar få tillbaka intresset igen, så mitt råd till dig är att känner du att du börjar tröttna så ta ett break ifrån hästarna och bara ägna dig åt annat, som te.x Ludde.. o så gör allt du vill göra med honom, träna ut o gå, åka på läger o sånt som du vill göra.. d mitt bästa tips.. =)
Malin har alldeles rätt…jag behöver inte skriva nått mer för hädanefter får Malin vara min sekreterare ;)
om kerstin får en massa betalt så borde väl jag få mer va? jag är ju en ung o fräsh snoris =D

Jag har simmat sen babysimmet. Tills sist vart det tråkigt att simmalängd efter längd. Var inte proffs heller så tränarna var lite "taskig". Så jag sa till mamma att jag ville sluta och visst hon vart lite små sur och har frågat mej 1000 ggr om jag vill börja igen. Fast det kommer jag aldrig att göra. Det är sååå himla skönt att slippa! Det bästa jag har gjort ;) Så stå bara på dig :)

Mmm, har faktiskt pratat med mamma och hon förstod precis.
Hon tyckte som jag att jag skulle ta paus från ridskole ridningen
tills intresset dyker upp igen. Men jag har ju faktiskt boman kvar. Och så har man nu mycket mera tid. Nu är jag liksom ledig
utan någon aktivitet 6 dagar i veckan. Och nu så sa mamma att
jag kunde gå på lägret eftersom vi sparar 2500kr på att jag ej
fortsätter nästa termin ^^, OCH så kommer jag få åka till BHK
en dag till i veckan <3
Men vad jättekul för dig…du ser det löste sig tillslut =))