Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1054 ggr
htt
0

Röntga...

Är det verkligen så jobbigt att röntga sina avelsdjur? 
Just nu är jag lite frustrerad och förstår verkligen inte varför alla inte gör det, har hittat världens bästa kombination MEN där föräldrarna inte är HD/AD röntgade. Hur svårt kan det vaaara???

Haha ursäkta för gnäll-inlägget ;)

Loveradio
0

Vad är det för ras?

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

htt
0

Det är en Sheltie!

Jag har som princip att aldrig köpa en valp som inte har åtminstone friröntgade föräldrar. Det är inget "krav" vad jag förstått att röntga avelsdjuren men eftersom jag vill vara så pass aktiv med min hund och det inte verkar allt för vanligt att röntga sina avelsdjur inom denna ras så blir ju utbudet väldigt begränsat =(

Loveradio
0

#2 Okej!

Jag håller med dig helt och hållet. Även om det inte är nåt krav så finns HD hos rasen och vill man ha en så frisk valp som möjligt så bör man köpa från friröntagade föräldrar.

Har du varit inne på Sheltie iFokus och frågat dom om dom vet några bra uppfödare som röntgar sina djur? :)

htt
0

#3- Jag har inte frågat själv då det redan finns så många trådar om just det, har lusläst dem och försökt skumma igenom de kennlar som röntgar hundarna. Så vi får väl se… :)

Detta blir hur som helst inte förrän till hösten, så..

Loveradio
0

#4 Okej :) du får leta vidare helt enkelt. Kanske ta kontakt med kennelklubben och hör. Lycka till