Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 15978 ggr
Luckyt5
0

Äldsta taxen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vet någon här hur gammal den äldsta taxen (i världen) blev?

Min fasters Tax lever nu och är ungefär 18 år. :)

/ Tilda

Noa-Nisse
0

härligt att se gamla ememplar av hundar :) Mötte en Tax idag. Långhårig kanintax. såg ut precis som den på bilden. den var 13 år och huuuur prigg som helst :)

Medarbetare på Hundar.ifokus

MonaAlexandra
1

Har läst att den äldsta taxen blev 21 år och äldsta hunden 30 år. :)

Luckyt5
0

Tack! :)

/ Tilda

MonaAlexandra
0

;)

Fridaaaa
1

Gammal, mormor och mofars förra Tax blev 16 ½ år.
Den dem har nu är 12 år, och haft svår diskbrok för många år sedan men mår ba osv Glad

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Doglovers]
0

TS. Genomsnitts åldern på en Tax är runt 16 år.  Så din fasters Tax har fått väldigt fin omvårdnad under sina år. Den ser lite gammal och skröpplig ut, men vem skulle inte göra det vid den åldern. Fin Tax ändå. Gillar taxar väldigt då jag själv föder upp såna, fast korthår.

Karmatarerskanise
0

Oj vad gammal den har lyckats bli  :) Hur är hälsan på den?

Luckyt5
0

#7 Den bor ju hos min faster i Belgien så jag vet inte riktigt. Men sist jag var där i somras så var han ganska pigg när jag var ute med honom. Tror att han mår bra nu också (hoppas det iallafall). :)

/ Tilda

[Forest]
0

Mins systers Tax vart 16+ närmare 17 år hon fick somna in när hon fick diskbrock och hon var inte så jätte pigg innan hon fick den därav valde dom det beslutet snabbt.

[jakke94]
1

mina gudföräldrar har en tervueren som snart fyller 17 =) glad och ganska pigg fortfarande

Luckyt5
0

#10 åh,vad söt ^^

/ Tilda

Luckyt5
0

Han var 17 år. Och han dog idag…♥

/ Tilda

[Doglovers]
5

#12. Att den fina taxen blev så gammal tyder på att den levt ett väldigt fint och rikt liv.

[Forest]
1

12, Tröstkram hoppas du minns han väl det var en gammal Tax. R.I.P