Hets Dricker.
Som rubriken lyder, min hane på 3 år hetsdricker så han spyr nästan varje gång han dricker. Spelar ingen roll om vi har tränat fysiskt eller om han har ätit eller inte gjort någonting. Han dricker inte jätte ofta men när han dricker slutar han inte förens vattenskålen är tom. Jag har en stor aning om varför och jag har börjat med att jag inte fyller den så mycket. Tänkte höra om det finns någon som kan komma med tips och om någon annan har detta problem hur löser ni detta?
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
Du säger att du har en stor aning om varför, vad tror du att det beror på`?
Han är en omplacerings hund som var ett år när han kom till oss och han har haft över 5 hem. Mat och vatten är något han inte hade tillgång till direkt ofta så hetsätningen var enorm när han kom men när vi fick bukt på det tillslut så började han hetsdricka istället.
_
Har ni kollat med vet. så att det inte är njurarna som spökar?
Så klart att vi har det är prio 1 när jag har funderingar. Vi har varit på otaliga vet. undersökningar. Tyvärr så är han inte frisk ofta. Alltid något som händer.
_
#4 Trist
Jag hade gissat på diabetes men efter som ni tittat det så får det uteslutas. Min kompis hade liknande problem. Hon stoppade skålen i frysen så den va nästan genomfryst sen hälde hon vatten på så smälter det bara lite åt gången så hon inte kunde hetsdricka så mycket men ändå få i sig vatten
#5 Ja det är inte kul men skam den som ger sig.
#6 Ja det var ju våran första tanke som kom upp.
Som Det ser ut nu så är det nog att han inte kan hetsäta och stressrelaterat eftersom han är en väldigt stresskänslig hund.
_