HIF-träff på MyDog
I MyDog-tråden så har det pratats lite smått om en träff bland oss alla som är med här, som ska dit. Tänkte att jag skapar en ny tråd för att inte kapa den andra så mycket, för att kolla runt lite vad det finns för intresse av att ses.
Vill gärna att ni som är intresserade "tackar ja" på något sätt, och gärna också skriver vilken/vilka dagar ni kommer vara där. Så får vi väl försöka få fram någon dag, och kanske tid sen på sikt, som passar så många som möjligt.
Lämpligast vore väl kanske att ses över en fika, lunch eller liknande.
Om någon har något annat förslag eller av någon anledning tycker att det här vore en väldigt dålig idé, så får man gärna skriva och berätta varför :)
Men som sagt, just nu är det här inte på något sätt något som gör att det som det skrivs om, blir hugget i sten och bestämt redan nu. Men man kan ju börja prata lite om det och leta någon dag som kan passa bra.
Jag är där alla dagar, men blir det träff på helgen (lör/sön) så vet jag inte vilka tider ja kan vara med. Jag ska tävla i rallylydnaden och vet inte om det är på fm eller em ännu som jag ska vara med. Utställningarna börjar ju på fm och då blir det lättare att planera dagen.
Men jag är gärna med, de andra dagarna ska jag inte tävla eller så utan bara kolla på hundar å shoppa lite och kan då när som i princip.
MVH
Sofie
Jag ska inte dit, men kul förslag. Hoppas ni blir några stycken i alla fall 
Själv vet jag inte ännu vilka dagar jag kommer att vara där :) men ett bra förslag
Jag kommer vara där på fredagen
tjiivans.blogg.se
spindeohana.blogg.se

Jag kommer vara där fre-lör :)
Mvh jennie, Uppfödning av Dvärgvädur i färgerna Havana, viltblå, vit blåögd och Bourgogne. Även omplacering i mindre skala. www.jenniebreen.dinstudio.se
Jag kommer vara där lördag och söndag. Men på lördagen jobbar jag så då kommer jag inte ha tid och på söndagen ställer jag ut så där vet jag inga tider… Men antagligen kommer jag vara där fredag också och handla lite, Jag kan skriva lite närmare sen när jag vet :)
Jag vill nog träffas fast jag kan inte lova något. Dock så har jag och sambon inte alls bestämt några dagar, bara att vi ska köpa varsin två-dagarsbiljett. Så jag kan absolut anpassa mig efter er och komma på den dagen som ni bestämmer sisemellan :)
Jag kommer vara där fre-lör kanske sön. Alla tider som det ser ut nu, är dock heltids fotograf på mässan och allt kan ändras! :)
Jag kommer vara där fre-lör och sönd är det bestämt nu.
Lör och sönd kommer jag inte kunna ses då jag är upptagen- jobbar ochs ställer ut, men på fredag går det! :)
Än så länge känns det som att dom flesta kan på fredag. Ska vi kanske ta och bestämma att vi ses då, någon gång efter lunch (kan bestämma tid när det närmar sig lite mer?) och om det är fler som vill ses, men inte kan den dagen, så får vi försöka hitta en till dag, så kör vi på två träffar. Vad tror ni alla om det? Någon som har några invändningar mot något?
#11 vad menar du med "medarbetar" förresten? Vilka som "arrangerar" denna träffen? Det var bara jag som kom på att det vore kul att ses, och har mest kollat intresset här liksom..
#14 och #15 wtf ? vad snackar du om ???
TS: jag och noa-nisse ska dit, men jag vet inte vilken dag, vi ska dit den dagen när grand danois, alltså grupp 2 ställs :P
#16 Inget att bry sig om.
Haha Jakob :P
Vi ska tyvärr dit den 5… det är på torsdagen och det verkar inte vara så många härifrån som ska dit då?!
Jag träffas gärna hade varit jättekul ju :D
Medarbetare på Hundar.ifokus
Jag är på mydog fred-lörd:) för mig passar fredagen bäst för en träff.
Jodå fredag passar mig, tiderna får vi vänta med som du redan jag tagit upp. Lite jobbigt när man inte får missa två raser ;)
Har en fråga,vart ses vi då? Inne på själva My dog lr utanför? Det är jätte stort och massa folk där inne :P
#23 inne tycker jag, man kan ju bestämma träff vid någon speciell monter tex:)
#24 Vist :)
Vilka tar med sina hundar? :P
Finns det nån åldersgräns på hur gammal man ska vara? ;)
Jag ses helst inne, om flera har med sig sina hundra kan man ju ses vid rastplatsen?
Vi skall ha med oss vår fralla =)
tjiivans.blogg.se
spindeohana.blogg.se
Jag åker utan hund:) jag har istället med mig ännu en hundnörd som sällskap, ska fundera på var jag kan förvara henne under tiden;) Eller kan hon hänga på?
Jag tycker också inne. Som någon annan hade som förslag, så kan vi ju ses vid någon monter, något café eller liknande. #20 men vad tråkigt! Ni kan inte stanna en dag till då? Kan ju säkert gå att ordna så ni kan sova någonstans, om det är så att ni inte vill/har råd att bo på hotell.. #25 Milo får stanna hemma iaf. Han blir bara nervös när det är sååå mycket folk och andra hundar. Dessutom finns risken att han kan skadas, av.misstag, eftersom han är så liten. #26 nej ingen åldersgräns. Så länge man är medlem här, så är man så välkommen så :D
#29 jag jobbar på fredagen sen så jag måste komma hem samma dag tyvärr. Men ni som ska träffas får ha det så skoj =)
Hoppas här dyker upp någon här inne som ska dit på torsdagen :)
#29 Vad bra, tänkte först att det skulle vara så :)
Vilka kommer som det ser ut i nu dagsläget? :)
#32 Kanske kommer :)
#28 oj, såg inte ditt inlägg förrän nu. Såklart din kompis får följa med också :) Eller, jag tycker det iaf, och jag har svårt att tro att någon annan här tycker annorlunda.
#32 vi gör såhär istället - jag sammanställer den "listan" jag har, och om jag missat någon eller om någon inte längre kan/vill så får den säga till? :)
**Det här är dom som i dagsläget sagt att dom kan på fredag:
**- sofiek90
- amela87
- NinniH
- tjiivans
- Jenniebreen
- Ebfotograf
- Ronon-m
- zoolatri
Dom som fortfarande är ett litet frågetecken, eller osäkra av en eller annan anledning är:
- Eywa
- Mixxie
- DogownerAPT (haft kontakt på annat sätt än i denna tråden)
Om någon mer vill vara med, eller inte kan/vill vara med, så är det bara att säga till.
(Någon som vet hur man länkar till användarna förresten? Kan ju kanske vara bra att snabbt och lätt, genom det här inlägget, kunna kontakta alla som ska dit, om man bara vill ha ta på en till exempel..)
**REDIGERING!
**- Dom som inte är länkade till, är såna som själva inte skrivit här i tråden.
- Det lutar också åt att det kanske blir en liten miniträff på torsdagen. Eftersom Noa-Nisse och jakke94 ska dit på torsdagen enbart. Och vad jag märkt här i tråden, så har alla andra som varit intresserade av en träff, som SKA till MyDog, kunnat på fredagen. Så om någon mer är där på torsdagen, så kommer troligtvis vi tre ha en liten miniträff, som det ser ut nu iaf :)
#34 för mig har det funkat att bara kopiera namnen ur trådar och lagt in dem i ett inlägg :) Fast kanske blir svårt om det är många som ska länkas :P
Meddelar senare om mer info om jag kan komma eller inte :)
#35 okej, tack. Då ska jag se om jag kan fixa det i #34 :)
Blir lite förvirrad… Ska vi träffas på fredagen? Och vart?
Jag kommer ha hund med mig, alla dagar utom fredag är det schäfern som är med och på fredagen är det tibben som är med. Båda uppfödrna till mina hundar är där, så jag kommer springa mellan tibbarna, schäfrarna och under helgen även till rallylydnaden då jag och schäfern ska vara med där. :)
Jag kan ses vart som helst inne på mässan, men ska jag känna igen någon så ska det helst inte vara 300pers till där. xD
MVH
Sofie
#37 ja på fredag! :)
Kan vi inte träffas vid rastgården då? Eller vid stora scenen kanske? :)
rastgården blir väl bra? Vad jag har sett så brukar det inte vara överfullt där :)
MVH
Sofie
Var ligger Rastgården? :) Har aldrig ställt på MyDog och kommer inte göra detta året tyvärr.
Om jag på något sett inte kommer till träffen så kommer jag inte, kan helt enkelt ha glömt av det eller kan inte gå ifrån.
#41 Det är skyltat, det ligger lite avsides. Svårt att förklara. :P
MVH
Sofie
Jag har inte varit på MyDog tidigare, så jag vet inte alls hur det ser ut och vart det kan vara lämpligt att ses. Men om ni andra tycker att rastgården är bra, så kan vi väl köra på det?
Tid kan vi väl bestämma någon gång runt nyår? Då har väl förhoppningsvis programmet hunnit komma ut (?) så vet alla kanske lite mer om när dom kan/inte kan? :)
Eller vad tror ni andra?
#43 Det är fullt där inne, så svårt att förklara vad som är vart. Men till rastgården är det skyltat så det borde inte vara jätte svårt att hitta. :)
MVH
Sofie
#44 men då tycker jag att vi kör på att ses vi rastgården. Om det är skyltat så kan det inte vara sååå svårt att missa ;)
Frågan är bara om någon av oss (jag kanske?) ska stå med en sån där muppig skylt som många har på flygplatserna, där det står typ iFokus eller något? Eller tror vi allihop att vi lyckas hitta varann ändå? Tänkte om det är många andra människor som är där också.. Vore ju liiiite pinsamt att gå fram till fel person kanske :P
Något känneteckan är väl bra att ha, jag är inte den som går fram till okända människor å frågar om det är rätt person.
Du får gärna ha en skylt ;)
MVH
Sofie
# 46 ska fundera på det där med skylt.. ;) men om inte annat, så kanske du och jag kommer träffas redan på torsdagen.. Men aa, jag ska försöka komma på något bra kännetecken så alla vet att det är mig/oss dom ska gå fram till.
#45 Ja, och lilla Indras matte känner väl igen min schäfer :)
#48 Bra idé :) Då kan ja ha en också.
MVH
Sofie
Jag tar också med mig en lapp som jag sätter med utställningsnål! Vilken tid ska vi säga ungefär då? :)
Jag kommer ha på mig denna tröjan, så då hittar ni mig och Amela i alla fall. 
#51 Vilken bra idé gumman! 
Men nej Ninni vilken fin tröja!! får man fråga var någonstan du beställt den? hade gärna velat ha en liknande till mig själv 
Jag ska dit på lördag och söndag - men då ställer jag ut eller är allmänt förvirrad, eller har fastnat någonstans bland en massa hundar eller någon ny coool leksak 8D
Haha. Vill gärna säga att jag kommer men vet också att jag är bäst på att bli helt upptagen av saker och ting. Ser ni mig får ni gärna säga hej.
#51 Cool tröja!! :D Jag ska vara med min kompis å ställa hennes staffe, Stina.
#50 Tider kan ju bestämmas senare, när program o.s.v är klara :-)
MVH
Sofie
#53: Den har jag faktiskt målat själv och sen köpt via Spreadshirt.se där man kan välja eget motiv.
Har en liten "butik" med mina egna motiv. Tar gärna emot fler motiv att måla och lägga upp. ^^ Blev lite OT dock.
#54: Tackar! Funderade på att ställa min tik, men det blev aldrig så denna gång. Hon behöver lite mer träning (bara valp ännu).
Har hört att man ej får ta in hund som inte ska ställas utan speciellt tillstånd på denna utställning? någon som vet om det är sant?
#56, Men vilka fina saker du har där! Blev jättesugen på att beställa en staff luvtröja =) även om jag inte har en staffe ^^
#57 - Om man ska ha med hund in så måste man köpa en hundbiljett över internet för 220:- för en hund. Detta är nytt för i år :)
Det kostade väl runt 250 för en biljett för vuxen + två hundar , om det känns aktuellt. Jag valde bort det för det blir för mycket att hålla reda på då när det ska shoppas och provas ^^
MVH
Sofie
PM:et för MyDog dagarna har kommit ut! :)
Jag tycker de ska sätta ut starttider för rallylydnaden med, vill veta när jag måste vara där + om jag ska köpa fler "hundbiljetter" för att få ta med hunden in och tävla … ^^
MVH
Sofie
#56 Ninni! åker du från Kumla?
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
#62: Japp, åker tåg den 5:e och bor sen hos Amela. 
Hoppas ni får det trevligt
Jag åker dit Lördag eller Söndag var det tänkt.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#66 Kommer du på träffen då?
MVH
Sofie
Jag kommer att vara där Lördag och Fredag :) Kommer gärna på en träff :)
#72 va roligt :-)
MVH
Sofie
Jag ska dit! Blir agilityuppvisning och stå i monter för vår del, som det ser ut nu alla dagar. :)
Mvh Emelie 
Vilken tid kommer träffen vara? :)
Jag har precis läst igenom PMet till rallyn och kommer vara där från ca kl 7 lördag och söndag, och från ca kl 9 torsdag och fredag :)
MVH
Sofie
Jag har ingen koll på vad som är när, men vad tror ni alla om runt lunch-tid? Kanske 13:00? Eller är det någon som vet med sig att den inte kan då, eller av någon anledning tycker att det är en dålig idé? Annars tycker jag att vi kör på det?
Fredag 6/1, 13:00, vid rastgården. Vad tror folket? :)
Låter bra för min del:)
Låter bra för vår del med :)
Låter kanon för mig också! :)
Det låter bra nu iaf, får se om jag hinner! :)
Låter bra :)
MVH
Sofie
Får se om jag hinner komma :) Har rätt mycket jag ska kolla på :)
Är det i göteborg i år?! Då kan inte jag komma :(
#85 MyDog har alltid varit i Göteborg :)
MVH
Sofie
#86 Har det inte varit i Stockholm också?
#86 De e en annan stor hundmässa är i Stockholm, men i december varje år. På Älvsjömässan :) MyDog mässan är på Svenska Mässan i Göteborg i början av Januari ;)
MVH
Sofie
Ska vi bestämma var och när imorgon också? vem var det som skulle dit då?
Ja e där imon :)
MVH
Sofie
jag ska dit imorgon ;)
Jag vet inte längre om jag kan imorgon :( Någon som vet om man kan köpa en hundbiljett kombinerat med en tvådagars? För så som jag fattat det, så ingår en biljett till en själv när man köper hundbiljetten (den för 250) ?? Milo ska nämligen med på fredag, men funderar på om jag ska åka själv imorgon. Vore kul att träffa er som inte kan vara med på fredag..
två dagars biljett har man alltid kunnat köpa alla andra åren. Men då får inte hunden följa med in på den imorgon utan bara du eller dne du ger biljetten till. Ja tror du kan använda biljetten typ imon och på lördag elelr så också.
MVH
Sofie
Någon inne? Blir det en träff imon eller bara på fredag?
MVH
Sofie
#94 ligger i sängen ovh skulle precis släcka för att sova ^^ men jag vill gärna ses imorgon och tror säkert att Jakob vill med =) Ska vi också säga vid rastplatsen? fast jag har ingen aning om vart den ligger, men det kan man ju alltid fråga folk om?! Men vid vilken tid? min ras börjar kl 09:00 och det sen är det nog 54 st i rasen om jag minns rätt.
Har ni samma ras så kan jag ju gå till ringen där ni är. Lovat att kola på shiba hundarna kl 10, men ja kan ju vara där kl 9 och kolla på er. Vilken ras e de?
MVH
Sofie
Det är bara jag som ska ställa, jakob ska bara följa med som sällskap och så ska han väl handla hundsaker :) det är jag som har harlekin grand danoisen Klenod och kommer ha en röd typ sidenklänning med svart kavaj till, långt mörkt hår uppsatt i hästsvans. Kommer ställa i öppenklassen. Hoppas att du ser mig, bara att gå fram och knuffa till mig ;) för jag kommer vara inne i mig själv ;)
#97 Jag blandar ihop allt folk här inne, men jag vet vilken hund du har då iaf :) Då kommer jag och hälsar på er i alla fall. Jag har en schäfer med mig. Typ välpälsad sådan. Och jag kommer säkert se helt förvirrad ut, hehe.
MVH
Sofie
Haha då är vi två om det ;) jag brukar se förvirrad ut ^^ men vad kul, då ses vi imorgon!!
Haha ja :) En förvirrad människa med en schäfer som inte bryr sig om något.
Jepp :)
MVH
Sofie
Vart höll alla hus idag? Var tråkigt att bara jag och två till kom dit! 
Jag hann inte komma idag :( så mycket som jag skulle kolla på. Men annars var det en härlig dag på MyDog :)
Jag missade det helt :/
MVH
Sofie
Ja inte blev vi många…. Men nu har jag ett ansikte på två iaf;) och Milo!
Jag kanske har bättre tid imorgon, ledsen att jag inte kunde komma :( Vilka vart det som var på träffan då?
#105 det var jag, Ronon-m, zoolatri och DogownerAPT som var där, och min lille Milo såklart :)
#106 okej :) jag tror faktist att jag såg dig och Milo en gång igår :)
Elsa vart lite rädd för alla de stora hundarna och så ville hon inte kissa i rastgården, så efter 2 ½ timme där inne så gick vi ut faktiskt. Var där vid nio när det öppnade så vi fick köpt en del. Ledsen att vi missade träffen.
tjiivans.blogg.se
spindeohana.blogg.se
#107 ja om du såg en liten nakenfis med en gul tröja på sig, och en mörkhårig tjej med mörkbrun skinnjacka - så var det vi :) var det en blond tjej med en tunika med mönster efter amerikanska flaggan, så var det min kompis och Milo du såg, DogownerAPT härinne - vi turades om att bära Milo :)
#109 då var det dig jag såg :) så söt han är :) han var mindre än jag trodde.