Hundar iFokus

Hundar

Etikett: utfodring-och-foder
Läst 3098 ggr
toodiloo
0

Er hunds favoritgodis?

Vilket är det hundgodis ni föredrar att köpa som belönings/träningsgodis till er hund? förstår att många använder skinka, köttbullar, blodpudding osv men nu är jag ute efter sånt man köper färdigt :) Även om ni har tips på goda tuggisar?

Själv har jag fastnat för Brit Care Let's bite torkat ankkött och Planet Pet Societys "tuna bites" och torkad kycklingfilé…. som budgetalternativ så är min hund väldigt förtjust i Pedigrees grejer, tex stora "märgbenen", schmackos, rodeo och dentastix :)

Fjordell
1

Leversnittar, Dentastix och Frolic, men utställningsgodiset är leverpastej-bitar :)

Maja2
0

jag köper aldrig färdigt godis, men det blir både billigt och supergott att köpa ungnötslever, koka, göra små tärningar och torka. Beställ på din ica-butik. JAg köper 6 kg åt gången, och det räcker lääääänge  och kostar 3o kr per kilo. (otorkat)

toodiloo
0

Japp, det brukar jag också göra, men som jag skrev ville jag gärna ha tips på köpegodis denna gång :)

Maja2
0

äh.. läste nog mest rubriken, och sista meningen :) :)

fidojunior
0

Mina älskar verkligen Planet Pet Societys godis och tuggben. Har testat nästan alla deras olika förutom två och de har varit lika galna i alla. Fast jag köper inte godiset så ofta, blir mest levergodis eller blodpudding annars.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

toodiloo
0

Planet Pet Society och brit care Let's bite är ju inte billiga precis, ett kilopris högre än oxfilé… Jag passade dock på när det var extrapris och använder dom inte dagligen. Har en påse ankkött som ska sparas till lydnadskursen vi ska gå ;) Till vardags använder jag leversnittar och torrfoder, det funkar bra det med.

Angående tuggisar så älskar min hund torkade vom-stänger, men dom har vi bara som lördagsgodis.

[Forest]
0

Det finns olika godis som är utan en massa skräp i själv hade jag aldrig köpt frolic, eller godis med helt massor med skräp i som socker det är jätte vanligt med socker i godis. Jag fick en del godis Profine har jag fick eller vi vann den på liten "avslutningstävnlig från kursen" den gillade Enja, sen har jag köpt provpåsar ziwi peak var oxå fint som flingor gilla både katten o Enja. Jag tycker det finns mer o mer nartuligt godis som går att ha som belöningsgodis :) Endel är dyra men dryga små bitar räcker man behöver inte ge jätte bitar ;)

Själv gör jag lever-godis av nötlevero kycklinglever o kycklingkött detta kokas o ges mjuk.

jollycox
0

Vi har mest leversnittar och frolic. Men jag har bytt mat till katterna och då blev det över royal canin så det får hundarna som godis och det tycker jag är praktiskt för dom är redan små bitar så man slipper dela som med leversnittar och frolic. Jag har funderat på att köpa från planet pet society men det blir ju så dyrt.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

[filippa99]
0

När jag ska köpa hundgodis till Nilla ( min kusins hund ) så brukar jag ta olika sorter och blanda i en påse och se vad hon gillar mäst, när jag vet vad hon gillar mest så tar jag det i en påse. :) En utav hundgodisarna som hon gillar mest är de dära små gröna hundbenen och då menar jag små hundben, altså bara smågodis. ;-)

toodiloo
0

8: Ett tips med planet pet society är att (förutom passa på när det är extapris, jag köpte för 29:-) dels ha dom till speciella tillfällen, typ när man tränar lydnad, o sen går det jättebra att dela dom i massa mindre bitar.. hunden äter ju lätt en hel bit men det smakar lika gott för dom om man delar i 10. Tunabites därifrån är jättelätta att klippa i mindre :)

Till vardags tycker jag att torrfodret funkar bra, jag har alltid godis i fickan på prommisar o sånt tillexempel, då använder jag torrfoder/leversnittar.

JessieS
0

Mjukost på tub. :) Min hund blir nästan religiös när jag tar fram mjukosttuben. x) Den använder jag dock bara vid lite "större" träning som i slutet av spår, när vi möter folk och sånt där jag har mer tid till att belöna henne. Vid lite andra träningar så vill jag ju ge henne godisen snabbt när hon gör rätt så då använder jag bara vanligt torrfoder. Vi brukar köpa en liten påse med Doggy Prima för 25kr och använda det som godis. Det fungerar utmärkt och kulorna är av ganska lagom storlek. De är nästan lite små faktiskt men de dagarna som min hund är lite glupsk så brukar jag bara ge henne två kulor samtidigt så var det problemet löst. :p

Annars har vi ofta leversnittar hemma men jag tycker att de är lite för stora.

delikatess
0

Min blir tyvärr bara dålig i kistan av köpes-godis.
så vi gör eget :)

[pandes]
0

Nino älskar leversnittar, DentaStix och Pedigrees Rodeo-godis.

Royalz
0

Minas favoriter är Planet Pets Society tuna bites och chicken twist.

Det är inte så fasligt dyrt heller 39kr/påse.

jollycox
0

#10 Jag hade självklar tänkt dela det i små bitar, har planet pet society till katterna och det har jag delat i minibitar. Får kolla varje gång vi åker till en djuraffär om det är på reapris. :)
Jag kommer nog fortsätta köra på kattmat.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin