Köpa valp?
Har köpt valp innan, men aldrig en puff.
Hittade en powder puffa valp jag blev intresserad av, uppfödaren skickade några bilder, men den ser konstigt behårad ut på bilderna.
Kan den vara en dåligt behårad puff? (finns det ens såna?)
Kan det vara pga att den bara är 12 veckor och sen blir det bättre? dock ser det på bilden inte ens ut att vara i närheten av riktig puff päls + att den är ganska kort, typ som en långhårig jackrussel…
Den har stamtavla i SKK så den är renrasig :)
Jag ska troligen åka och kolla på den och fastnar jag för den får den åka med mig hem, oavsett om pälsen är bra eller dålig irl ;)
bild ungefär så ser pälsen ut på den 12veckors renrasiga puffen

Valppälsen är oftast väldigt annorlunda i jämförelse med den päls puffarna får som vuxen.
Nu vet jag ju inte hur just denna valp ser ut, men kika på puffvalpar på google så kan du ju jämföra hur pälsen ser ut på andra puffar i samma ålder.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Du kan även kika in på http://chinesecrested.ifokus.se/ om du inte redan gjort det 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#1 kikade på dem på googla och deras päls är inte alls lik, la in en länk i #0, verkligen sån päls den har, ser iaf ut så på bilden jag fick :)
#2 redan gjort en tråd där, men tänkta att en här skadar inte också ;)
Du har ingen bild på själva valpen? Om du bara visar typ kroppen?
Kan det inte vara en naken med typ hårlag 5 eller 6 då?
Är du intresserad utav att ställa ut eller liknande?
I så fall tycker jag inte du ska "nöja" dig med en dåligt pälsad valp.
Det finns säkert andra mer rastypiska valpar! :)
#5 jo men får ju inte lägga ut bilder som inte är mina?
Men det ser verkligen ut som hunden i #0 :P
#6 nej, ev tävla lydnad och agillty, den skulle ändå hållas kortklippt hela livet då den kommer bli en "stall hund" ;)
Rastypsiskt bryr jag mig inte om, den ska vara frisk och kemin ska passa :)
Kommer bli en ren sällskapshund för lättare träning och ev tävling för kul :)
Puffar finns det mycket om jag ger tips är att be någon inne på http://chinesecrested.ifokus.se/ kolla lite på stamtavlan och man kan skicka PM med bild. Jag anser att väldigt många som avlar kommer smidigt utan just för att folk bara köper utan att änds fundera på varför är den billigare än andra uppfödare? eller varför är denna kull lite billigare än de tidigare kullar? Trevlig ras söta o aktiva men ändå kan ta det soft :) 1 av mina favoritraser
Lycka till!
#8 det är precis därför jag vill ha en puff, för att dem kan ta det chill när det behövs och vill jag få igång dem och träna så taggar dem till. Perfrekt för mig liksom :)
Dessa kostade normal pris men uppfödaren har gått ner lite pga att dem har blivit äldre. Det ser jag inte som nåt fel, utan är hälsotesterna bra (dock lyckas jag inte hitta vilka tester som ska ha gjorts? eller hur jag vet att dem är gjorda?) och dem verkar trevliga + att tiken verkar trevlig så ser jag inge fel :)