Hundar iFokus

Hundar

Etikettpresentationer
Läst 1494 ggr
moonlights
3

Linus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För ett tag sedan skrev jag att jag kanske skulle bli med hund, att min pappa och min syster skulle åka och kolla på en ca 3 ½ månader gammal valp. Det kanske inte var det mest optimala att jag inte följde med, men jag bor inte uppe i Kiruna nå längre utan jag har flyttat längre ner så  jag hade inte den möjligheten :/

Det slutade iallafall med att de tingade valpen.Efter ca en vecka så fick jag träffa honom och har nu varit hans ägare i nästan en månad. Jag är jättenöjd med honom han är en helt fantastisk hund. Fastän han bara är 5 månader så är han nästan som en tre åring i huvudet, han är så himla säker i själv och är nästan inte rädd för något. Han blev en gång rädd för en tom soppåse som låg ute i snön och "fladdrade" han skällade lite på den till en början men sedan tog han mod till sig och gick fram till den och sen var det inget mer med det :D Jag ångrar inte för en stund att jag lät min pappa och syster åka och kolla på honom utan att jag var med, men om jag nån gång i framtiden skaffar en till hund så ska jag åka själv och kolla på den, för det kan ju vara så att jag hade tur den här gången.

Linus är iallafall en alskan husky hane på nästan 5 månader. Jag har tänkt testa på lite olika saker med honom för att se vad han tycker är roligt. Det vi måste "träna" mycket på nu är att få en bra relation så att han blir mer fokuserad på mig än på omgivningen.

htt
0

Vilken sötnos! 
Vad har du för planer för honom och dig då? :)

moonlights
0

Jag har tänkt testa lite olika saker med honom men det jag vet att jag vill "syssla med" är lydnad och kanske lite agility. Och sen när han blir äldre ska jag börja dra lite med honom också Glad

[Lostmybrain]
0

Gud vad söt! Lycka till :D

Menas alankan husky med blandning mella husky och malamute? Glad

moonlights
0

Han har flera olika raser i sig bland annat siberian husky , men alaskan malamute har han nog inte i sig Glad

[Lostmybrain]
0

Jaså :) De flesta betecknar sin malamute/husky blandning med Alaskan Husky.

moonlights
0

okej :) En alaskan husky kan ha flera olika raser i sig eftersom att den avlas efter vad den ska användas till. Om man vill ha en snabb hund så "blandar" man oftast i vorsteh eller liknande medans om man vill ha en uthållig hund som klarar av kyla så "blandar" man i en hund med de egenskaperna :) Det är iallafall så jag förstått det, kan hända att det inte stämmer, kanske finns nån mer erfaren som kan rätta mig om jag skrivit fel :)

htt
0

#5. som TS skrev så är Alaskan Husky egentligen en blandras av huskytyp, oftast blandas fågelhundar in, det är inte ovanligt att se raser som pointer och vorsteh med i blandningen.

Jenniferri
0

Naaww vilken sötnos! (:

// Hannah

SaraC
0

Lycka till med din snygging! Flört

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[Lostmybrain]
0

#7 tack, det visste jag inte :)