Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 755 ggr
Cassii
0

OT. Hur tjäna pengar?

Hej!

Jag behöver all hjälp jag kan få med hur jag kan tjäna pengar. Just nu går jag ut med en hund och får 1600 i månaden + mitt studiebidrag, men det räcker inte på långa vägar för att kunna köpa en hund från usa, försörja hunden jag har hemma, betala mobil och betala min nöjen. Jag kommer dra in på allt sånt i år och endast köpa mat till hunden och sen tävlingar då. Men inget till mig själv! Hela usa resan kommer ju bli ett stort nöje! Glad

Så ja, all hjälp jag kan få uppskattas! Glad

Alexandra-S
0

Du får ju ändå väldigt mycket från rastningen, det är ju mer än 19.000 på ett år! Förvånad För då borde du ju kunna snåla och leva på studiebidraget och spara allt det?

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Cassii
0

#1 Bara fram till augusti, sen är det ju Forshaga Flört

Alexandra-S
0

#2 Jo, jag tänkte skriva det också, där kommer det ju nästan bli omöjligt att spara, hehe Flört Men du kan ju söka något jobb och ha hemhemma på helgerna, för i forshaga är det helt fullt på jobb, dom flesta på skolan vill ju ha där.. Rynkar på näsan

Cassii
0

#3 Ja, men vad för jobb? Vill ju inte missa så mycket av lexies tid heller.. Nej, ska väl ha sparat ihop pengarna innan dess hoppas jag och lämna allt hemma så jag inte råkar använda nåt Guld i mun

Alexandra-S
0

#4 Nej, det blir ju väldigt stressigt, och som du säger, man vill ju lägga all tid på hunden! Men å andra sidan kommer du ju tillbringa dygnet runt med henne då till skillnad från nu när du var borta från henne på skoltid Glad
Men du kan ju söka jobb på tex mc, ica, konsum någon mack eller så Glad Jag ska ta tag i det nu när skolan början igen och söka något Glad

htt
0

Smartast är väl egentligen att försöka hitta ett sommarjobb och sen önska sig pengar i julklapp och födelsedagspresent :) 

Sen kanske du får låna "det sista som behövs" av någon som litar på dig? Så kan du ju betala av eftersom.

Cassii
0

#6 Njaa.. låna vill jag verkligen inte börja med vid 16 års ålder heheh Tungan ute vet ju att jag garanterat har cirka 13.000 men det saknas ju cirka 20.000, klart jag önskar mig när jag fyller år och i julklapp men jag får verkligen inte 20.000 totalt Skrattande

Emaljoh4
1

Kanske rasta någon till hund? Alltså som du rastar den du går ut med redan? Glad

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

htt
0

#7- Aha okej :) 

Ja då är det väl egentligen störst chans att tjäna pengar på ett bra sommarjobb, haha :)

Loveradio
0

Tänker samma som #8?

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com