Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 898 ggr
[Naffti]
0

Osäker...

För ett tag sedan var jag och hälsade på en uppfödare då denne ev tänkte sätta ut en av sina hundar på foder. Jag åkte ganska långt för att komma dit och vi pratade ganska länge och jag tyckte det lät bra. Uppfödaren sa att vi skulle hålla kontakten, eftersom tiken som vi pratade om skulle paras  och i därför skulle jag inte i såna fall ta henne föräns efter allt med valpar och allt var klart…

Men jag har inte hört ett ljud, varken om ev utställningsresultat efter en utställning de skulle på eller hur det har blivit med dräktigheten…

Är det konstigt? Eller förväntar uppfödaren sig att jag ska höra av mig och höra hur det går?

Jag trodde jag iaf kanske skulle få ett mail för att veta om tiken överhuvudtaget hade blivit dräktig…. men det kanske är jag som nojjar?

Maja2
0

Ring henne och kolla, är mitt tips. Att visa att man är intresserad kan väl aldrig vara en nackdel?

[Naffti]
0

#1 nej det kan det ju inte, men samtidigt vill jag ju ha en uppfödare som jag känner är intresserad att ha mig som "köpare" också…. om jag ska en hund på foder, vill jag ju ha en bra kommunikation åt båda hållen, om du förstår hur jag menar…

Sen blir väl det värre av att jag pga massa saker tycker det är väldigt jobbigt att ringa personer jag inte känner. Detta gör att jag känner mig så osäker i en sån här situation och jag känner ganska stor press… Hade gärna skickat ett mail och frågar, men samtidigt kanske det känns oseriöst…

Maja2
2

Känns det väldigt jobbigt att ringa, så skriv ett mail istället :) Bättre få veta hur det ligger till, än att gå omkring och undra.

StrongHearts
0

om det är en större uppfödare som ställer ut kan det bli vldigt mycket

jag vet även att med valpar så kan det bli otroligt lite tid över

kontakta henne

[Forest]
0

Uppfödare har ofta massor o göra så jag tycker oxå du kan ringa o höra med henne själv. Se hur läget är :)

htt
0

Hur gick det?:)