Polly
Sötnos :)
Vilken liten goding :)
Åh, gud så gullig!
Måste bara skryta lite, själv ska jag i morgon till en åttaveckors finnspetsvalp och mysa… Iiiih! <3
# 3 va mysigt
Grattis till jätte söt liten tjej :)
Men vad söt!
Vilken julklapp!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Jättesöt! Vad för ras är den? 
sööt :) grattis!
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#9 Japp jag hängde med! :D Väldigt fin ras som jag aldrig hört talas om förut :)
9 Hur hög är din vuxna tik, ser verkligen liten ut :) Ser ut att de leker fint ihop :)
Så fina hundar du har, grattis till tillskottet. :)
Guud vad kul med valp. Söt som socker va hon 
Ja, valpar är snabba som kvicksilver när de vill och det enda vettiga fotot man få, om man inte har en proffs kamera som kan ta bra bilder på objekt i rörelse, är när de sover!
söt liten valp du har! Charmig liten! Ser ut som de gillar varandra!
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
#12 vet inte riktigt hur hög Mini är. 24 cm när jag mätte henne senast och tror hon ligger kvar där.
16 oj vad liten, jag har trott att hon var en blandras vavva-jr eller liknande blaning :P söt är hon iaf 
Fast hon väger 5 kg
dock är det ganska litet för de flesta heeler ligger på allt mellan 6-9 kg
18 jo de hanar som går på kurs med oss de har vart med på 2 kurser väger 10 o 11kg :9 Ska bli roligt att följa denna lilla söta Polly.
Så söt! Grattis! :)
# 19 - oj vilka biffar
Fast allting är relativt. Mini är ju min första heeler och jämfört med mina tidigare shar-pei är hon yttepytte
fast numera är hon även liten jämfört med många heeler med. Dock väldigt proportionerlig och har en rätt liten mamma.
Polly kommer nog väga runt 7-7,5 kg som stor, så hon kommer snart växa förbi Mini 
Mini är en tuffing och var inte alls glad först över valpen då hon inte är speciellt förtjust i yngre hundar och va rent ut sagt skitsur första dygnet - men nu har lektanten i henne börjat komma fram och hon har börjat bli snäll och vill busa. Jag får dock styra upp det hela ibland, så Mini gärna vill bossa och kan bli lite hårdhänt - men den lille är en tuffing och har snabbt lärt sig när man kan busa och bråka och när man ska hålla sig borta från den brune
Så himla söt och liten
Tycker det verkar vara en häftig ras. Är dom mycket krävande?
Gulligt namn också, har en katt med samma namn 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#25 - det är en mycket aktiv ras, då det är en vallhund (kofösare) så dom kräver en del hjärngympa. Men det är en otroligt rolig ras att jobba med, då dom är kvicktänkta, snabba och väldigt föriga
Mycket söt :)

ojoj så söt!
Gud vad charmiga hundar!!!
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
Gud vad charmiga hundar!!!
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
#32 Hahaha ;P
#32 Men gud vilken söt bild älskar det! Supersöt!! Lägg gärna upp fler supersöta bilder!
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
Vad söta! :)
#35 Hahah älskar dina bilder!! Du är duktig på att uppdatera!!
Gott nytt år på er hoppas att hundarna får det lugnt!
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
#37 tack
Här är aldrig lugnt på nyår - det är rena kriget och har varit i flera dagar nu. Tack och lov så verkar ingen av hundarna att bry sig det minsta
dock får den lille kissa inne efter kl 18 ikväll, för jag tänker inte riskera något hennes första nyår. Eller det är egentligen bådas första nyår, men Mini har ju upplevt Valborg och påsk utan problem.
Jag är själv mest irriterad på att få rensa lilla trädgården på allt skit som fallit ner från himlen under nyår….
#39 Vilken mysig bild!!
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
Såg att idealhöjden är för hane 30 cm och tik 25 cm…. så de ska alltså vara så små :) Trodde faktiskt att de var lite större
#41 - heelern är liten för att vara en ko-fösare
Det är ju inte direkt någon homogen ras än, så det finns oändlig variantion på hur dom ser ut - finns en smak för alla
Stora och små, ståöron opch tippöron, väldigt lågställda och mer högställda och mittemellan.
Min bruna tik är ju en liten tik och ligger nog på 24 i mankhöjd och väger knappt 5 kg. Lilla Polly är däremot efter mellanstora/lite större föräldrar och kommer nog väga runt 7-7,5 kg som vuxen så det kommer skilja en hel del på dom. Det finns däremot heeler på uppåt 11-12 kg…
Det är oerhört svårt att se på bild hur stora/hur små en heeler är om man inte har något precis bredvid att relatera till. Men det är inga jättehundar precis
¤42 Jag kollade rasstandarden på SKK :)
Jag rensade leksaksbyrån idag och kastade bort lite gamla halvtrasiga leksaker - men hittade även en av Minis favoritleksaker där. En sprillans ny kattleksak i form av en hamster som går att dra upp så den vibrerar
Polly snodde den rätt snabbt ur käften på Mini och även Polly lärde sig på 5 sekunder hur man drar upp den själv -precis som Mini gjorde som liten
Inte lätt att fota en hund som ligger under stolen man sitter på - men fick en bild där hon precis ska dra ut snöret igen.
Som gammal heeler ägare måste jag ju få fråga var dina tjejer kommer ifrån :) I somras tog vi bort vår hane, 8kg tung, 30cm hög från tumlex kennel :)
Båda kommer från Tanspots
Tumlex-Loulou är en kanontrevlig människa jag träffat några gånger
#46 Nej vad tråkigt att han har gått bort !!
Beklagar verkligen!
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
#43och 44 Härliga bilder!! Busarna!
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
#46 - beklagar förlusten av din heeler. Vad hände med honom ? Blev han gammal ?
Tumlex Lou Lou och jag är släkt ;) därför blev det naturligt att köpa från henne :) Tumlex Mr Ivanho "Ivan" blev värre efter en tids sjukdom och fick då somna in, 10,5 år gammal.
Trist. Blire några fle heeler framöver då ?
#52 nope, det är bara shelties för fulla muggar just nu. Men vem vet, i framtiden kanske det kommer en ny heeler ;)