Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 11769 ggr
Gullan_J
2

Vad heter din hund?

Hej! Glad Jag undrar vad DIN hund heter, vad dens smeknamn ar och om du ar nojd med det eller inte nojd och isf vad du skulle vilja andra Skrattande

Jag borjar, Min hund heter Debrens Be My angel och kallas for Marta. Jag ar nojd med hennes namn och vill inte andra nagot! Glad

Ni far garna ladda upp bilder pa era hundar!

-Bättre ökänd än okänd

thilda-
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min heter Red Basta Ruben.. Kallas för Akillez / Tillaz Och vi är nöjda över hans namn :)

[ElisiaJohansson]
0

Min hane heter Heartbreakers Hugo boss, vi kallar honom Zeazar och Zissebisse

Tiken heter Cinderella vi kallar henne Zittra och Zittrabittra :)

Snart får vi hem en Cane corso hane som ska heta Jedi uttalas Jedaj :) Kennelnamnet vet jag ej än.

[Forest]
0

Astelita's Forest Dragon men kallas för Enja, vi valde Enja eftersom vi tyckte hon passa i det. Ja, vi valde Enja Cool

Donna heter bara Donna i stamtavlan, hon heter rätt o slätt för Donna. Nöjd hmm nja vi får se, tycker inte hon ser direkt ut som en Donna än Flört

Emelie
0

Min hund heter EliteStaff Lovely Luxury men jag kallar honom kort och gott för Ice och är jättenöjd med båda hans namn :)

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

myra82
0

Min rottis heter Debella's Amalia Anemone men kallas för Flizan och tosan heter Massive Dog's Aoi och kallas för Myra. Jag är nöjd med bådas namn. :)

SmileyMalin
0

Äldsta heter Oscar Wilde (kallas Oscar)

Mellan heter Sheridogs Fitzroy (kallas Liam)

Yngsta heter Ducklings JR Just jackaroo (kallas Tobi)

KvirrZ
0

Min golden heter Honey Eve's Dream och hon kallades för Dreamie hos uppfödaren. Den kennel vi köpte henne från bytte till Debbie, och det tycker jag mycket mer om.

Så ja, jag är nöjd med Debbie Glad

- Mvh Emma

[Ronon-m]
0

Min ena hund heter Noordhgårdens Indra så vi säger Indra till henne.

Min andra hund är blandras så han har inget kennelnamn, men han heter Ozzi och kallas: Pompom, Pompe, Pompefjompe, Ozzipozzi osv! :)

Ozzi är den lilla gråa och Indra är schäfern

IdaBabe
0

Nemo heter ena hunden o kallas bara för de. De är väl helt ok :) Spike heter den andra. Kallas för Sponken :) Han är bror med Nemo. De är väl ett bra namn men i början hatade jag namnet haha.. Grynet, kallas för Gryn och Bitch :) är jätte nöjd med hennes namn:) (Hon har två valpar på 3 veckor som har fått namnen Rapunzel och Trassel, är även nöjd med dom namnen :). ) Sista lilla hunden heter Silke. älskar de namnet, väldigt udda och ovanligt :) Skulle nog aldrig vilja andra namnen på hundarna :)

Michaela-N
0

Hugo heter min. Världens fulaste namn helt ärligt. Men det var min och mammas kompromiss. Jag fick välja hund och hon och min syster fick välja namn. Men jag har vant mig nu, annars kallar jag honom Fluggis (av någon anledning?) när ingen hör, eller bebis eller Tuggis eller Huggis.

Littlem
0

Min whippet kille heter Sniff. Han fick namnet av uppfödaren och det passa honom så jag behöll det.

Fridaaaa
0

Vår hund, en sankt bernhard, heter Lillan :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[MinRonja]
0

Min schäfer heter Ronja och det namnet valde mina föräldrar och jag är lite fifty fifty över hennes namn, men brukar kalla henne för Britta, Birgitte & hjärtat.  Jag skulle kunna döpa om henne till Britta eller Birgitte om jag ville då hon lyssnar sjuukt bra på dom namnen, nästan bättre än Ronja. :P

Changrila
0

Min tant heter Al-Dabaran Zala och kallas för Zala eller Tanten. Min andra heter Khalils Wahidah Cherazade Bint Zala och kallas för Wahidah. Ibland när jag skriver om henne så skriver jag Waha, unga dåren eller fröken W.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

JessieS
0

Min hund heter Romirs Just In Time To See The Sun men kallas för Silja. :) Jag är nöjd med hennes namn eftersom att jag själv valde det. Uppfödaren kallade henne för Nova så jag funderade lite över det också men det kändes för vanligt.

DinJejja
0

Min heter Megingjords Diser Lakritz men jag kallar honom Alf och är nöjd med det. :)

Royalz
0

Min powder puff heter De La Mahafu's GlamMiss Jane i stamtavlan men jag kallar henne Inez och amstaff mixen heter Dixon :)

Är nöjd med namnen :)

GabbiS87
0

Min heter Godmode Juni Morgongåva men kallas för Myra. Skulle inte vilja byta namn nej! Här är hon på tunnelbanan :)

[Nalle-]
0

Min heter Hugo, tycker egentligen att det är för vanligt men han passar i det. Min bror fick välja namn.

LLLINN
0

Han heter Sixten i stamtavlan, och vi tyckte helt enkelt att det passade så han fick ha Sixten som tilltalsnamn också Glad. Jag är jättenöjd; det är ganska ovanligt och det passar honom verkligen!

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

Loveradio
0

Min Boxer heter Snazzy's Lotus men jag har döpt honom till Valentin (Valle). Tycker det är ett fint namn och passar honom.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

NathalieT
0

Min Lagotto romagnolo heter Foogel Delfino och tillvardags Pelle. Jag är nöjd med hans namn :)

Noa-Nisse
0

Min grand danois heter Grand Electras Klenod och kallas för Klenod. Men hon har smeknamn som t.ex. Klenis, Noden och Snäckan =)

Medarbetare på Hundar.ifokus

Wand
0

Hon hette Lola då vi adopterade henne, men vi ändrade namn ett antal gånger. Det slutade med Princess Mia, efter att vi sett på En prinsessas dagbok en helg. Så Mia-hund är min lilla älskepälsk. Kyss

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Anibaz
0

Tiken heter Dalorogårdens Lee-Smile, till vardags Smilla. FVäldigt passande med tanke på att hon är glad och svansen går som en propeller jämt! Glad

Hanen heter Medingets Arach, till vardags Arach eller Racho. Tycker det är ett fint och fräckt namn, han har ett tufft utseende men är söt som socker och mjuk som en nallebjörn. Arach betyder den briljanta, och ja… han är ganska briljant, min prins Flört

Belimas
0

Min heter Shangri-La You Are My Sunshine i stamtavlan och kallas för Tindra. Det är väl inget stamtavle namn jag hade valt till henne men det finns värre namn så det duger =)

Madhu
0

Våran hund fick namnet Cilla hos uppfödaren men vi bytte till Molly på en gång :) Är nöjd med namnet! :)

Kramar!

Sofia, Mike & Molly!

oskartoller
0

Våran heter Vitötollarns Kenai men kallas för Åke ,Åkepåke ,Kåtåke:)

Graden91
3

Min Husky flicka heter Kiara :) de har jag valt själv och de passar bra :)

.::Behandla dina djur med kärlek och respekt::.

🐱Crazycatlady KeepCalm&loveBunnies😎

Fridaaaa
0

#29 gud vad söt! :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Graden91
0

#30 ska tala om de för henne ;)

.::Behandla dina djur med kärlek och respekt::.

🐱Crazycatlady KeepCalm&loveBunnies😎

[Agilityvovven]
0

Klara (bruna) heter enligt stamtavlan Ryegate's Up For It, och Zingo (svarta) heter enligt stamtavlan Ryegate's With Every Wish. :)

Zvintos
0

Hanen heter Meder´s GoldDog Chinwendu och här hemma kallas han för Grim. Tiken heter Meder´s GoldDog Divinium Liv och kallas för Evi. Vi har valt smeknamnen själva och är nöjda med dem. Hanens smeknamn fick han då vi gillar fornnordiska namn. Evi fick sitt smeknamn för att passa in med Grims, men är inget fornnordiskt. Det syftar till "Grim and Evil" och blev då Grim och Evi. Flört

LinaK
0

Algot,  bichon havanais - Ispärlans Black knight

Sigge, jack russell terrier - Sjöbolyckans Chili Jalapeno

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Littlem
0

#20 Min första hund som var en schäfer/border korsning hette Sixten ;)  Jag döpte honom (var 7 år då), vet intve varj ag fick namnet från. Familjen tyckte det var ett konstigt namn. Men det passade honom!

ikapika
0

Min springer heter Rowntree's Just Deal men hemma går han vid namnet William som oftas blir förkortat till Wille. Pappa har en förmåga att kalla honom för Wilson istället ;)

Staffen heter AlphaNakitas Adorable Alwyn a.k.a Tengil :) Och han kallas för lillskrutt och gangster och av någon anledning började sambon kalla honom för Tengulingu ^^

Vi är förövrigt väldigt nöjda men namnen som de har fått :)

Bilden är från dag 3 sedan Tengil flyttade hem till oss :)

russin
1

Min lilla tös heter på söndagar Tanspots Michelangelo Mi-Michellino, men kallas till vardags för "Mini".

Varför det blev Mini (förutom som en förlängning av Mi) ser ni på bilden - där nyss hemkommen som 9 veckors liten fnuttFlört tillsammans med min numera bortgågna shar-pei Puma.

[Forest]
0

29 säger som 30 så söt, jätte vackra ögon pigga glada o snälla ögon :)

Kitten86
0

Min ena hund, dvärgpudel, heter Zalo och namnet fick han av uppfödaren. Inom familjen kunde vi inte enas om ett nytt namn så han fick helt enkelt heta det han redan hette. Han kallades som liten sulan, sulis, bulan och maestro. Han rikitga tilltalsnamn är jag nöjd med.

Min andra hund, sheltie, heter i stamtavlan Lejonluf's Men In Black och kallas till vardags River. Han kan kallas damvippan och tvålen, när man pratar om honom. Som extra tilltalsnamn brukar det bli Riversen. Jag är nöjd med både tilltals och stamtavlenamn.

En bild på båda min hundar. På bilden är Zalo 11,5 år och River 8 veckor och ganska nyligen hemkommen. Idag är de 13,5 resp. 2,5 år gamla.

SaraC
0

Min hund heter Eros Di Paranor, Eros som tilltalsnamn. Han kom till mig som omplacering och hade då redan kallats "Eros" i flera år så ville inte byta. Hade han kommit till mig som valp hade jag kanske valt ett annat namn, men i dagsläget kan jag inte tänka mig något annat namn på honom.

Jag och husse kallar honom oftast Polisen.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Gullan_J
0

Oj vad mycket inlägg det blev! Skrattande

Mycket fina namn, nu vet man vart man ska kolla om ska ha hem en valp och inte vet vad den ska heta! Glad

-Bättre ökänd än okänd

[countess]
0

Min äldre tik som blev 2 nu i december heter sumburgh head's penny och kallas penny , Är inte alls nöjd med namnet men hon hette så när jag köpte henne så hon fick behålla det ! Det jobbiga med namnet är att folk tror hon heter benny :P

Mina nykomling heter Sumburgh head's Try To Catch Me och kallas Skoja . Kom på det av ren slump när jag ofta säger "jag skoja ba" Nu när folk frågar vad hon heter skrattar dom alltid och säger SKOJARU?

Det är sheltisar =)

IsabelleJ
0

Våran hane heter Just Amazing Apollon, men kallas för Pricken.
Tiken heter Jasiris Kipenzi, kallas för Penzi.

Jag trodde först Pricken var hans riktiga namn, och tyckte det verkade lite knasigt gentemot hans enorma storlek och att det inte riktigt passade in till hans ras haha. Men sen när jag fick veta hans riktiga namn så ändrade det situationen helt haha.
Älskar namnet Kipenzi så det finns inte mycket att säga om det.
Helt nöjd med deras namn :)

[filippa99]
0

Nilla:

Spotifys
0

Min hund heter Applebloom's second secret ochTungan ute fick namnet Spotify av uppfödaren för han hade en svart fläck uppe på huvudetOskyldig

Älskar hans namn och skulle inte vilja ändra på det! Det är dock lite irriterade när alla förknippar hans namn med musiktjänstenFlört Får alltid frågan: Var har du Facebook då? Liite irriterade!

Kitten86
0

Söt som socker är han, din Spotify…

russin
0

Oj, har ju en till nu - så kanske behöver uppdatera

Polly till vardags och söndagsnamn : Tanspots Pik Koenigs Polly Pik Bube

Qepta
0

Min hund heter Lisa, är inte alls förtjust i namnet. Inte jag som döpt henne.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

EternalWinter
2

Min lilla vovve heter Posh Paws Mr Sassy Boy Toy i stamtavlan och kallas Sheldon. Glad

Jag har döpt honom och är nöjd med namnet.

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

Cassii
0

Min heter Hollyofhazel men tillvardags Lexie Glad

[Empisen]
0

Min ena hund heter i stamtavlan Russellgårdens Jonah, men kallas Hugo eller Hugin Flört Jag är nöjd med det namnet då jag inte skulle kunna tänka mig att han heter nå annat.

Den andra heter Silas, jättenöjd med det namnet Glad

faw
0

Min sötnos heter Vångström's paws bino.

Han kallas för Junior, inte jag som valt namnet, men jag vill ändå inte döpa om honom, så är nöjd med det!

Spotifys
0

#46 Åh tack så mycket!Kyss

[Wolverina]
1

Havrevingens Etsa! Jag har valt namnet själv och uppfödaren godkännde de Skrattande Så jag är självklart mer än nöjd med namnet Flört

Men hon går oxå under namnen Hetsa, Hyenan, tigerliljan, räserräkan mm. Tungan ute

Kitten86
0

Vad är hon för ras?

MichaelaL
0

Min lilla dvärgpinschertös heter kort och gott Edna. Både i stamtavla och hemma! :)

/Michaela Lundgren
SaM - Smycken av Michaela
S*Glömstaskogens Norska Skogkatter

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Blogg: Michaelas DP (http://michaelasdp.blogg.se)
Blogg: SaM - Smycken av Michaela (http://smyckenavmichaela.blogg.se)
Hemsida: SaM - Smycken av Michaela
Hemsida: S*Glömstaskogens (http://www.glomstaskogens.com)

malinroth
0

Min vovve heter Vitterklippens Nelly Furtado och kallas för Nelly.

Valparna i Nellys kull döptes efter sångerskor och vi fick själva välja en sångerska som om vi ville, jag valde Nelly Furtado eftersom jag tänkt kalla henne för Nelly. Jag är nöjd med namnet men skulle nog kanske inte döpt henne till det om jag köpt henne idag. Men nu är hon ju allas våran Nelly och jag tycker att det passar henne så jag är inte missnöjd.

RagnarDivis
0

Min "heltidshund" heter diva och kallas för divis

här är en bild på henne.

diva profil.

sabaton
0

Sibby och Ittsy , Laika

Misarn
0

Våram stora tös uppfödarnamn är: Iris efter Go and Go men det namnet tyckte vi inte passade in så vi "döpte om" henne till Alice, idéen fick vi ifrån Twilight men ju mer vi lär känna henne desto mer är hon som Alice i underlandet hihi.

Hennes smeknamn har ingen förknippning med hennes namn utan det är mera, trollunge, bebis, snufflan, tjejen ja lite vad som faller en in för dagen. Alice är ju ett väldigt kort och bra namn så det använder vi mest till henne.

[Wolverina]
0

#55 Hollandse Herdershond ( Holländsk Herdehund) Glad

dermot
0

Vår Rottweiler heter Nirogårdens Caifa - vi behöll hennes namn :)

Sedan min egen valp har jag döpt själv då hon inte kommer från någon uppfödare direkt, Tortuga Ella Tisch.

Vi är nöjda med båda deras namn :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~