Älskade Loke
Det har nu gått snart 7 månader sedan min underbara lurv hastigt gick bort, endast 7 år gammal. Kan inte säga annat än att det känns som igår.
Även om den värsta chocken har försvunnit finns sorgen fortfarande där och gräver. För en månad sedan skaffade vi en vän till vår ensamma dam här hemma, men i ärlighetens namn så var det nog mest bara jag som kände att det var för tomt. Oavsett hur mycket skuld jag kände över att nästan "ersätta" min Loke så känns det ändå som att vi gjorde rätt.
Jag har inte kommit över förlusten, långt ifrån. Speciellt inte när vårat nya tillskott titt som tätt uppför sig precis som han brukade göra - stjäl strumpor, springer runt och gör små bocksprång när han leker, slänger upp tassen på en när han vill att man ska prata med honom.
Men på samma gång känns det skönt att vår Milo inte är helt olik vårat saknade troll, det är snarare mer en tröst. Det känns bekant och tröstande.
7 år känns som en alldeles för kort tid med en såpass underbar vän, men jag intalar mig.. less is more. Hellre 7 korta år än inga alls.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad fin Loke var :) Trist att han bara fick 7 år men som du säger hellre 7 år än inga alls. Jag hoppas att du en dag minns honom och att det värmer i kroppen, nu svider det mer o man blir ledsen. Styrkekramar får oss!
Tack :) Han var en liten shih tzu/chinese crested mix.
Troligtvis var det en stroke som fick hans hjärta att stanna, så de sista timmarna med honom var lite traumatiska, Antar att det är därför jag fortfarande tar det så hårt, att det kom så snabbt och oväntat.
Men med de helgalna upptågen som han alltid hade för sig så kommer jag med all säkerhet alltid ha varma minnen efter honom!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
2 har träffat den blaningen underbara har dom varit spralliga glada och otroligt söta :) Må lilla Loke springa nu som en tok o hitta på en massa bus i himmelen :)
Sammy, min älskade Collie. Du blev vid 11,5 år omhändertagen av polisen och länssttyrelsen, helt felaktigt. Jag kommer att överklaga ännu en gång. De ljög för mig på det hundstall du var på att du anpassade dig och mådde bra. Men du hade cancer, säkerligen i magsäcken. Jag saknar dig så och en stor bit av mitt hjärta är borta. De skullle aldrig omhändertagit en så pass gammal hund som du var min älskling. Jag gråter varje dag när jag inte möter dig vid dörren. Jag har alla tavlor på dig kvar och priser som du fick som valp. Du kommer alltid att finnas i mitt hjärta älskling, Kram Matte.
4 må han vila i frid, stryrkekramar.
Men vad hemskt för er båda..!
R.I.P Sammy Och Loke!
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*