Oss med valpar/unghundar...
…som upplever nyårsafton för första gången idag!
Vill gärna veta hur era hundar reagerar vid fyrverkerierna inatt.
Här har det redan smällt några raketer. Och Valle bara tittade ut genom fönstret och verkade lugn
Håller tummarna för att han är en sån som inte reagerar vid smällar! Då kanske han är skottsäker också vid MH. Men det har ju bara smällt litegrann hittills, det riktiga testet blir ju vid 12-slaget då det smäller för fullt.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Min bichon blev 1 i november, syrrans leonberger blev 6 månader i december och 2 vuxna är är hundvakt åt.
Ingen verkar reagera än så länge, och ändå smällde dem nyss några raketer så for upp i luften och gjorde snygga fyverkerier.
Så ännu verkar allt lovande :)
Första nyåret som vi ha Chilli iaf :) Hon har dock varit med om fyrverkerier tidigare, och reagerar inte speciellt mkt på det. Precis som Valle så tittar hon lite bara och lägger sedan ner huvudet igen. Om det smäller längre bort reagerar hon inte ens.
Får se hur det blir vid 12slaget, då kan det ju bli lite mer högljutt.
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
Vet inte om min ena hund fortfarande räknas som unghund, det gör han väl inte med sina 2,5 år.
Men varken han eller min andra herre på snart 14 år bryr sig om smällar och raketer. Vid 12 slaget får de vara inne, medans vi skjuter av ett par raketer och sen brukar jag ta ut dem så att de får vara med ute medans vi tittar på andras fyverkeri…
Kan tillägga att jag bor på landet med ganska långt mellan husen, så det skjuts inte allt för farligt. Direkt vid 12 slaget så får hudnarna som sagt vara inne med ganska hög volym på tv:n. Dagen har spenderats med långpromenad, cykling och även sök så hundarna torde vara någorlunda trötta vid den tiden med
Sen eftersom min äldre hund inte bryr sig så har det smittat av sig på min "lilla". Iår är även en bekants barn och hennes lilla tik på ca 10 månader här för att fira in det nya året. Känner mig lugn för hennes tiks del, då pojkarna kommer att finnas där och lugna henne ifall hon skulle reagera.
Gott Nytt År! Hoppas det nya året tar med sig något bra för alla och envar!
Jag har mina tre hundar, varav den ene farit jätteilla förra nyårs och sista april. Jag köpte en skiva med skott och fyrverkerier, som jag spelat ofta det senaste halvåret. Hoppas den här kvällen blir lite bättre än förra året. Det började smälla för en knapp timme sen… och han blev väldigt orolig. Jag har sprayat DAP-spray och hoppas att kvällen kommer att gå någorlunda…. ska laga mat snart, hoppas jag hinner äta den i lugn och ro. Gott nytt år!
#1,2 Skönt 
#3 Hoppas 10 månaders hunden inte reagerar! Men tänk på barnen inte ska trösta henne om hon reagerar. Gott nytt år!
#4 Usch då, hoppas det går bra ikväll. Gott nytt år!
Här har det smällt även när jag var ute, Enja har jag tränat med innan på skyttebanan just skotträning o är säker på det, hon reagerade inget ÄN iaf ålder 18 månader. Donna inget än, ligger o sover som en stock i soffan helt utslagen-ålder 6månader.
Nejdå, här vet alla (barn som vuxna) hur man på rätt sätt stöttar hundar! Men tack för tipset ändå!
Min syster har en unghund som fyller 1 år om en vecka och vi hoppas ju såklart att han inte ska bry sig speciellt mycket men vi får se. Det har bara smällt två smällare igår(som dom nog inte hörde) och inget idag så vi har ingen aning.
Sen har jag ju min tant som käkar zylkene, har bomull i öronen, ligger på sängen som är sprayad med dap och lyssnar på green day :P
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Min Ninja fyllde 1 för några dagar sen, så det blir hennes första nyår. Det har smällt en del redan, men hon verkar inte bry sig så mycket. Får väl se hur det blir vid tolvslaget.
#8 Håller tummarna för att han håller sig lugn.
Stackarn :/ haha är Green Day favoritbandet? 
#9 Vad skönt
ja, det är vid 12-slaget det sätts på prov.
Var ute och kissade med Valle nyss och då smällde det igen, men det var längre bort så det hördes inte så högt. Men ingen större reaktion då heller!
#10 Hehe jag tog green day för det är musik som "lever om" istället för att slå på nån ballad, det hjälper ju inte så mycket till att döva fyrverkerier. 
en sheltie på 2 år som inte har brytt sig innan . En collie på 1,5 år som inte heller brukar bry sig varken om skott eller raketer . En valp på 14 veckor som hitills bara glott mot fönstret när det smullit sedan fortsatt busat
Här har dom smällt som sjutton i snart en vecka och Sheldon (18v) har inte reagerat speciellt mycket bara tittat lite.
Tyvärr har vi en äldre dam här hemma som sitter och flämtar och har vägrat gå ut på hela dan..skit tråkigt men jag är glad att min valpis inte reagerar och han verkar inte bry sig om att den äldre vovven blir rädd v var lite nervös för att han skulle ta efter.
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold
Jag har ju en 1-åring och en 9 veckors valp. Här har smällt för fullt i en vecka nu och värre lär det bli ikväll.
Än så länge är det ingen av dom som reagerar och jag hoppas det förblir så. Dock kommer valpen inte få gå ut i trädgården efter kl 18 ikväll, för att inte riskera något och 1-åringen kommer bara få snabbkissa runt 22 snåret ute på tomten. Det brukar nämligen även falla ner en hel del raketrester vid midnatt och då vill jag inte ha något husdjur ute….grrrr
Uppdatering . Gjorde toarullar med godis i till hundarna ! Dom sket fullständigt i smällarna och åt upp sedan full bus här :) Riktigt skönt =)
Ingen reaktion från Valle mer än att han blev nyfiken över vad det var som lät
så himla skönt!
Ninja låg i mitt knä och sov. När det smällde som mest, tittade hon upp och vred och vände lite på huvudet. 
Den äldre hunden däremot har legat och flåsat och skakat sen klockan åtta ikväll. Hon som aldrig reagerat tidigare…
Unghunden reagerade inte, sprang bara omkring lite för att alla sprang fram och tillbaka och skulle ut, sen fick han godis att koncentrera sig på. Däremot hans mamma som tidigare inte reagerat så mycket hon blev jätterädd på tolvslaget. 
Min tant reagerade inget.
Athos var helt lugn och brydde sig inte alls! Är så glad
Hon var lugn, runt fem över tolv hämtade vi hundarna och stod o kolla raketer 
Skrev en uppsats här http://hundar.ifokus.se/discussions/4eff9ad988f47278f500030d-hur-blev-erat-nyarsfirande#discussions-1 Summa summarum, promenaden 21 blev ingen hit. Men väl inne var han lugn igen. Hoppas vi slipper framtida men :-S
- Tillräckligt bra är perfekt! -
Enja som förra året inte brydda sig om smällare trots det smäller rätt högt här till reagera lite ute. Inget inne. Donna normal ute vid 23 tiden smällde det ganska ofta o högt kissa bajsa utan problem men tog in henne snabbt för slippa få en rädd hund. Då vi bor mitt i smeten och gatan är enkelriktad med gammla hus så blir ljuden så höga, dessutom smäller folk otroligt nog ute på vägen därmed blir ljuden höga.
Båda hundarna sov sig igenom tolvslaget - som varade väldigt länge !!!
Katten däremot blev väldigt stressad när dom körde igång som mest
Ingen av hundarna reagerade här. Vid 23-23.30 tiden var vi ute med dem och kissade. Smällde lite fyverkerier låbgt bort och alla hundar stod bara och tittade och viftade på svansen.
När det blev dax att skjuta lite själva fick hundarna vara i mitt sovrum på andra sidan huset, mot där vi stod och sköt. Med smått röjuig musik på i ganska hög volym. Under dagen hade det blivit mycket träning så hundarna låg mest och tod det lugnt.
Efter 12 laget hämtade vi hundarna utan att göra någon affär av det och tog med dem ut igen för en sista kissrunda. Alla hundarna, inkl "beckibus" lilla tjeja på ca 10 månader sprang omkring och började leka och struntade fullständigt i att det lite då och då fortfarande sköts raketer på avstånd…
Ännu en nyårsafton avklarad utan problem eller rädslor från hundarnas sida, såå skönt. Fins var det för oss att titta på med så vinst för alla 
Silas, 10 veckor, Reagerade väldigt bra tycker jag, när vi var ute straxt innan 12 slaget så var det lite läskigt när det smällde, men annars var det ingen större fara 
Hugo, 2½ år, bryr sig inte ett dugg om raketer.
Här var det lugnt. Hon hoppade upp mot fönsterbrädan och kollade lite bara, sen gick hon och la sig igen :)
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
Evi, snart 7 månader, reagerade första gången det smällde sisådär 2 dagar innan nyår, samt när det smällde en rejäl smäll kvällen innan. Men igår brydde hon sig inte det minsta. Hon ville till och med ut till mig på balkongen när jag stod där med kameran och fotograferade fyrverkerierna. Grim, vår 20 månaders hane, reagerade dock till en början genom att bli stressad och vanka av och an. Men vid 12-slaget följde även han med ut och satt på husses fötter och upptäckte att han överlevde. 
Min vuxna hund var rädd och låg i sängen tillsammans med mig under tolvslaget. Saga på 6 månader hoppade upp till oss i sängen, men sedan gick hon ner till sin bur och lade sig, två minuter efter snarkade hon ;) Så det gick betydligt bättre än jag väntat mig! :)
Vad skönt att så många inte verkade påverkas särskilt mycket av fyrverkerierna 
Indra och Ozzi var ensamna inomhus medans vi stod ute och tittade, så jag såg inte "live" hur Indra reagerade..
För Indra (8 månader) var det ju hennes första nyår men hon verkade inte ha bryt sig, så det var väldigt skönt! När jag har gått med henne ute nu några dagar innan nyår så har hon inte reagerat någonting när det har småsmällt så jag tror inte hon har några problem med det :)
Ozzi är det inga problem med alls, han bryr sig inte 
Spotify brydde sig inte alls om fyrverkerierna, så skönt!
Gizmo var med ute på stan vid halv 12 (jag var hos min mormor och morfar som bor mitt på stan) så vi gick bort till slottet och tittade lite men var inne vid 12 igen, dock började dom smälla lite när vi var ute. Men har var superlugn och reagerade inte alls, vilket känns väldigt skönt! Sen vet jag ju att det kan vända om till nästa år också..
Vi var dock ute på balkongen vid 12 så då hörde han dom, och såg förmodligen. Men jag är väldigt glad att dom bor så bra så vi kan se lika bra hemifrån dom som om man står vid slottet, för jag tycker det är mysigt med alla fyverkerier 
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
Jappe (yngsten, född i maj förra året?) reagerade inte alls.
Eller jo, han lyfte på huvudet, spetsade öronen och lade huvudet på sned, men lade sig sedan ner och somnade, tvärs över mina stackars ben (snart fullvuxen, väldigt stor jämthund), däremot Tassa, mamma till Jappe (typ 4-5 år) fick plötsligt väldigt bråttom hem när de började skjuta fyrverkerier en bra bit bort. Hon som gick så lugnt och snällt intill mig (så rörd jag var då) höll helt plötsligt på att strypa sig själv för att ta sig hem till flocken.
Dock tror jag att det beror mycket på att vi haft valp här hemma under julhelgen, och hon nu fortfarande vaktar och är bara allmänt 'mammig' mot alla som kommer i närheten.
Har en valp på 12veckor och han reagerade inte alls vid tolvslaget, han bara titta lite och sedan somnade han mitt i allt ;)
#36 Åh vilken fin bild!