Lymfoplasmacytär enterit med lymfangiektasi
Hej!
Jag har en Schäfertik på snart två år.
För ett tag sedan så fick hon livmodeinflamation. Så dom var tvugna att plocka bort livmodern på henne.
När dom öppnade henne så vill dom också ta biopsi på tarmen. Då visade det sig att hon ha två stycken kroniska tarmsjukdomar.
Jag har aldrig hört talas om det innan och jag hittar inte mycket information när jag söker på sjukdomarna.
Därför undrade jag om det finns någon som har varit med om det tidigare?
Uppskattar verkligen svar. :)
Har tyvärr ingen erfarenhet själv, men tassar in ändå och hoppas att det går bra för er hund!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Tass! är nyfiken och vill veta ;)
Låter som att det var lite tur i oturen att de öppna henne och såg dessa två sjukdommar, jag har ingen ergarenhet själv. Men nyfiken att se svar :)
En fråga äter hon mediciner? eller kommer hon opereras eller kommer de göra något åt de kromiska sjukdomarna?
Googla på det. Det finns en hel del att läsa om det.
#3 Hon går på mediciner. Det finns inget annat man kan göra. Hon får cortison och antibiotika. Men just nu känns allt lite difust. Dom vet inte om hon kommer att behöva gå på dom medicinerna resten av livet, eller om det kanske kan försvinna. Det beror lite på vem man frågar tycker jag och nu är medicineringen och fodret experiment. För att hitta det som passar henne bäst. # 4 Jo jag har suttit och googla. Men det finns inte så mycket om det tycker jag. Det jag vill ha är någon annan som har varit med om det. Så att man kan få lite tips och se hur det har gått för dom. Det hittar jag ingenstans! :(
Hoppas allt går bra med vovven
Och att du hittar någon du kan dela med dej det här av
Tack! Än så är det inga problem och hon är pigg och glad iallafall.
Om jag våre dig skulle jag fundera på BARFA vet inte men har hört flera andra som haft problem med annat (mage samt tarm) har börjat barfa o får så mycket bättre bukt på problemet flera av dom har de blivit helt friska. Fundera på det finns barf.ifokus :)
#8 Ja jag känner till metoden mycket väl. Har inte tänkt så långt än bara. Tack så mycket för tipset! :D
Finns det ingen som har varit med om det tidigare? :(