Hundar iFokus

Hundar

Etikettänglahundar
Läst 2380 ggr
fredrikaa
0

Han ska få somna in!

Vi har bestämt oss att året 2012 kommer min ögonsten att få somna in…! 

Ni kan läsa mer på ristrom.blogg.se och följa oss där våran sista tid tillsammans.

Det står även på bloggen varför.

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

[Doglovers]
0

Du beskriver din situation väldigt klokt och genomtänkt. Du har verkligen tagit ett tungt beslut, men ett beslut som inte utgår ifrån dej själv utan från din älskade lilla hundkompis situation.

Det här är den finaste gåva du kan ge din hund. Du som känner din hund utan och innan vet bäst hur din hund mår. Och ett sånt här beslut är inget man tar under en kafferast, utan den kommer nog allteftersom under lång tid.

Det här är ett ansvar man tar på sej samma dag man hämtar sin lilla vän. Och du är en riktigt ansvarstagande hundägare som gjort allt man kan för sin hund innan man tar detta sista steg.

Jag tycker så hemskt synd om dej och hoppas allt går så bra det bara kan för er båda två.

Kramar från mej.

Chilli10
0

Väldigt moget beslut, många väljer att inte se att sin hund mår dåligt.
Det är ju världens jobbigaste beslut att ta, men samtidigt det bästa.

Förra året bestämde vi att familjens rottis skulle få gå vidare efter sommaren, han blev dock sämre snabbt och han fick istället somna in i maj.

Förstår hur jobbigt det är, styrkekramar till dig Kyss

Fridaaaa
0

Jobbigt men modigt beslut<3

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Forest]
0

tungt beslut  tycker som de andra klokt beslut. Hoppas sista tiden blir en bra tid.

fredrikaa
0

Nu ska jag försöka formulera mig här också lite! 

Tack för era ord.

Om ni klickar in er på Kategorier Min hund Chabo, så kommer ni kunna att läsa att tankarna fanns redan där i somras då han bet en annan hund. Så vi sa, vid jul och nyår ska vi ha bestämt oss om hur vi ska göra. Och nu har den tiden gått och jag måste inse verkligheten och inte bara blunda…! (så som många andra gör för sina hundar!)

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

fredrikaa
0

Han har inte bara bitit en hund utan några! Det har aldrig hunnit komma blod då vi har hunnit att avbryta, men gud vet när det kan ske igen.. och har vi samma tur då?

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

[Forest]
0

En nyfiken fråga bara, har ni försökt söka hjälp o isf via vad, rätt nyfiken då jag ser vissa tedenser på stressad o börjat bli ganska sur utåt på sista tiden, en bakants kastrat.

fredrikaa
0

vi har ringt olika hundtränare och mailat en hel del. Sen har vi även fått hjälp av hundtränare. Men det verkar inte vara något som gör. 

En vanlig hund som går i koppel kan slappna av och gå och lufsa på. Han ska hela tiden, gå på tårna och kolla över allt och ingenstans. Han som letar föremål att kolla på hela tiden. Även om jag har promenerat i 3 timmar så håller han ändå på att stressa runt, Far runt med blicken.

Sen inomhus efter en 3 timmars promenad kan det ta 1-2 timmar för honom innan han ens har ro att slå sig ner. och min andra hund kan gå och sova på en gång, och han är inte alls lika stressad i kroppen som min.

Man vill ju inte att ens hund ska gå och vara stressad hela tiden, det vill man inte. Och vi märker också att när han väl har somnat och en hund kommer och går på honom så blir det världens morr som har ökat i morrheten,( mer hotfullt morr!) Så han mår nog absolut inte bra just nu.. Förr brydde han sig inte ens men nu vill han som vara ifred när han sover,.

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

[Forest]
0

8 nä det var därför jag undrade om du hade lite tips vart man kan vända sig. Jag har tipsat om en tränare som även har akumpetur o lite annat oxå just för att jag ser vissa tedenser. Trots att man tränar honom är han som en hök med kolla allt ser ut som han går via o chekar av saker. Han har bott på landet innan till stad sen ett år tillbaka det är de sista 4 mån jag ser denna stress. En stessad hund är inte frisk hua det är mycket de ofta drabbas av. Nu ska jag inte förstöra din tråd med frågor, har du någon ide/tips  så kan du gärna skicka ett PM till mig.