Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 685 ggr
[countess]
9

Koppel idag / ikväll

Vill bara påminna om att ha extra koll på era hundar idag och ikväll ! Det är många hundar som springer bort just på nyår ! Håll koppel på era små hur orädda dom än är . Se även till att hunden inte sticker ut genom någon dörr när ni ska ut

Gott nytt år allihopa och hoppas att era hundar klarar nyår bra trots vissa omständigheter!

[Doglovers]
2

TS Fin tankeSkrattande

Själv stänger jag om våra hundar och höjer ljudet på deras radioapparater i hundrummen. Och tittar till don hela tiden.

Det är ett elände, detta med smällare. Dom som vill vara kloka åker ut utanför stan och smäller av en massa, då dom inte vill störa i tätbebyggda områden. Och så åker vi på smällarna och raketerna i stället.

Hur man än vänder sej…

[MatildaTure]
2

Jag tog en långpromenad med "valpen" imorse där han fick leka och busa med sina kompisar. Nu blir det bara korta koppelpromenader och när han går ut på tomten för att kissa har jag på honom lina trots staket för att han inte ska kunna sticka iväg i panik om han blir rädd.

Hoppas att han inte bryr sig om fyverkerierna. Ska vara ensam hemma, troligtvis kommer en tjejkompis som ska jobba imorgon över. Har fått tipset att bara agera så naturligt som möjligt.

[countess]
0

Ja det är inte alls nå kul :( Jag har ju en tik som inte bryr sig alls därimot har jag ju en liten valpis hemma så vi får se hur hon reagerar . förhoppningsvis så lyssnar hon på den äldre tiken !

LinaK
0

Bra inlägg tycker jag :-) Gott nytt år på er allihopa!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Fridaaaa
1

Skulle inte ha mina ute över huvud taget nu på nyårsafton, sista rundan för Lillan kl 20.00 och sedan när vi kommer hem när raketerna är över.
Hon bryr sig inte om raketer men onödigt ändå med tanke på ljudet:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maja2
0

Jag önskar att de som nödvändigt måste smälla och fyrverkeria, håller sig tills efter 22 i alla fall. Förra året small det vid 16 när jag var ute med hundarna, och Paddy är så sjukt rädd, så han vägrade pinka ute efter den smällen.   I år har jag spelat skivan: skott och fyrverkerier regelbundet hela året, hoppas det ger effekt så att han inte blir så nedra rädd.  Har även DAP-spray som jag snart ska börja spraya.

reverse
0

Här har det smällt sedan 14 idag (och även en del igår) och blir mer och mer ju senare det blir. Tur att Loke inte bryr sig ett dugg.

//Lina

[Forest]
0

TS bra påminnelse tycker det är väldigt vanligt att hundar kommer bort o mer lär det bli med fyllan o smällare hua håll dom kopplade o var skapligt nykter är mitt tips :) Gott nytt år!