Hundar iFokus

Hundar

Etikettutställning
Läst 3367 ggr
Anibaz
0

Utställningar 2012

Någon som ska ställa något 2012?

Arach ska ställas för första gången i min ägo i Malung på Inoff den 14 Januari. Ska bli väldigt spännande.

russin
0

Jodå, det kommer bli en hel delSkrattande

Premiären blir nog inte förrän i mars och då en inoff rasspecial - men efter det blir det en hel del för både den vuxne och lillpluttan. Framförallt lillpluttan som ser väldigt lovande ut ska ut träna på att visa upp sig en delGlad

Jag har det även förspänt på så vis att vi har två officiella utställningar i min stad varje sommar - en i början av juni och en i augusti.

Zvintos
0

Årets första utställning, och även första för tiken, blir en inoff i Örebro den 11/2. Sen är väl förhoppningen att åka till Stockholm i sommar (hälsa på uppfödaren samtidigt), Avesta och Askersund, samt Stockholm igen i December. Sen får vi se hur det blir, om vi kan åka på alla vi bestämt oss för. Glad

thilda-
0

japp! vi kommer att ställa ut en hel del. Även i norge :)

Royalz
0

Jag kommer ställa ut för första gången iår. Ska bli spännande!

Troligtvis blir första utställningen en som rasklubben annordnar den 25/2. Då är min hund 5mån så hon går i inoff valpklass 4-6mån.

Sen har jag funderat på:

5-6 maj i Lidköping.
9-10 juni i Vänersborg.
28-29 augusti i Ransäter.

Sen får jag se om det blir några i norge också i slutet av året.

Loveradio
0

Jag vill ställa ut Valle, eller inte jag nån annan får nog ställa åt mig Flört Men vet inte var och när. Måste också träna en del med honom innan.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

MartinaLarsson
0

Planen är att vi ska åka på en hel del utställningar. De jag tänkt är:

11/2 - Inoff i Örebro
28-29/4 - Off i Västerås
21-22/6 - Off i Köping
28-29-6 - Off i Ransäter

Sedan blir det säkert någon mer inoff om det passar. Planen är också att ställa på Stora Stockholm i december! :)

[Ronon-m]
0

Jag ska ställa på mydog den 8:e! Riktigt nervöst :D

[Ebfotograf]
0

Håller på att kolla på utställningar nu dessa är de jag tänkt på! 
(Är handler, inte min hund! Hjälper alltid till med att ställa ut)

• 25 Februari - Qpoolen, Hässleholm / Inoff
  • 10 Mars - Laholm / Inoff
  • 17 mars - Malmö
  • 19 Maj - Hässleholm
  • 9 Juni - Vänersborg
  • 30 Juni - Borås
  • 6 till 7 Juli - Tvååker
  • 28 Juli - Ransäter
  • 9 September - Sofiero
  • 3 November - Växjö

Kommer fyllas på när alla inoff utställningarna har kommit ut! :)

SamanthaJones
0

Jag ska försöka åka på alla boxerspecialer o ställa och i NKPG och askersund.

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Nickie
0

Här ska det ställas hur mycket som helst. Våran råtta har ju visat sig vara riktigt snygg. Vem hade trott det. Inte vi iallafall Oskyldig

Så vi startar redan med MY dog i Göteborg den 7 januari.

Lycka till allihop!

Nickie
0

#4       5-6 maj i Lidköping, vilken utställning är det?

Changrila
0

Jag kommer troligtvis ställa en bekants hund på en terrierutställning. Mina egna damer kommer inte ställas ut.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Eywa
0

Någon som vet vart jag kan se en lista på alla utställningar som kommer att vara i Göteborg och Jönköping i år? Jag vill inte ställa ut men gärna besöka och kolla på olika raser :)

Chilli10
0

#14 Här har du en finfin karta! Går tom att se utställningar 2013 :)

Eywa
0

#15 Tack så väldigt mycket :D

Eywa
0

Kul… Inte en enda utställning i varken Jönköping eller Göteborg på hela året :( Ja, förrutom My dog då, men dit har jag redan biljetter. Hade hoppats på några fler.. Vilken otur :(

Misarn
0

Vi ska nog inte ställa ut Alice förens i slutet av året men ska åtminstonde åka på ett par så att hon får miljöträna i den miljön Glad

sallberglina
0

Jag vill gärna börja ställa ut min hund (valp, 12 veckor nu) men har ingen aning om var man letar efter utställningar! Vill gärna ha tips på vad man ska träna på, hur det går till osv, gärna med bilder och/eller film. Glad

[Ebfotograf]
0

Lite långt att skriva här, du får gärna kontakta mig om frågor så ska jag försöka visa så bra som möjligt! :) Kan även hjälpa till att hitta utställningar :)

sofiek90
0

Funderar på å låna hund å ställa ut, det är inte lite olika med mina hundar vid utställning. Tibben vägrar gå på underlag som inte är gräsmatta och låter som om hon blir misshandlad, schäfern hoppar å studsar å ska leka å vill inte stå still så dommaren kan se på henne. Det är enda tillfällena som hon ska leka - när hon ska trava fint.

Kusinen har ju två hundar, å så kanske ja kan låna någon av tibbens uppf. om ja frågar snällt under en period eller så.

MVH

Sofie

Belimas
0

Låna en tibbe ;-) Vem vet, vi kanske blir konkurrenter då på någon utställning =P

Allmänt:
Vet inte vilka utställningar det blir nästa år, allt beror på vilka domare det är som dömer. Tiken lär mest ställas på inofficiella för skoj skull då hon inte har sådant underbett som tibben ska ha, hanen lär ställas någon gång i alla fall. Sedan planerar vi att spara en valp ur kullen som vi ska ha nästa år, om det blir en lovande, och när den är tillräckligt gammal så blir det säkert några inofficiella med den också =)

thilda-
0

Träning och åter träning när det kommer till att stå still och springa :)

sofiek90
0

#22 Uppf. till min tibbe försökte få mig att bli delägare eller fodervärd eller något ;) Men jag får inte ha fler hundar som står på mig hemma, men ja ska fråga henne när ja pratar med henne. Träffar henne ju på MyDog om en vecka :) Så kan ja ju åka till inoff. utställningar med hunden å ställa ut för att de e roligt å för träningen :)

Ska du ställa ut på MyDog? Eller dit å titta?

#23 På träningarna travar hon lugnt å fint å står still å lyssnar. Lite seg dock, men ändå. Hon är en helt annan hund på själva utställningarna. Då blir hon som en valp. Och när hon var valp var hon helt kolugn. ;)

MVH

Sofie

Belimas
0

Nej MyDog blir det inte nästa år, tiken är planerad att löpa i början av nästa år så vi vill inte riskera att hon får någon smitta =) men kanske året därpå beroende på formen på hundarna osv. men nu går man bara och väntar på att alla domarlistor ska komma ut så man kan planera lite =P

Svartenn
0

Vad är handler?

Zvintos
0

#26: En handler är någon som visar upp hunden i ringen, istället för ägaren.

Denna kommentar har tagits bort.
thilda-
0

Vet inte hur många av alla som ställer ut här som har uppmärksammat att det är lite nya regelverk :) Lägger in här under:

Nya regelverk

från 2012-01-01

Från och med 1 januari träder en mängd reviderade regelverk i kraft. För en del regelverk är förändringarna små eller inga alls medan andra regelverk har genomgått större förändringar.
Utställnings- och championatregler

De viktigaste nyheterna listas nedan.

• Hundar som tilldelats very good i kvalitetsbedömning ska få delta i konkurrensbedömningen om det inte finns minst fyra hundar som fått omdömet excellent.
  • Hundar som deltar i avels- och uppfödargrupper ska ha tilldelats minst very good på aktuell utställning.
  • En svensk utställningschampion kan nu anmäla till bruks-/jaktklass i Sverige om den har de provmeriter som krävs.

Vad gäller särbestämmelserna är förändringarna fler och för vissa raser kan det innebära ganska stora skillnader. Du bör därför läsa igenom de sidor som rör just din ras och rasgrupp för att inte missa något väsentligt.

[Forest]
0

30 väldigt bra info och  tackar för den Glad

sallberglina
0

#20 Kanske finns en tråd här redan? Kan väl kanske finnas allmänt intresse för en sådan annars?

sofiek90
0

#24 Aha okej. Du ska inte titta heller då?  :)

MVH

Sofie

Belimas
0

Nej det blir för långt att åka för att bara titta =) även om jag är bra sugen ;-)

sofiek90
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#36 Aha, synd. Haha ja, de kan ja ju förstå :)

Denna pojk ska ställas och det är väl främst honom jag vill träffa ;) Lilla Rolf :D

MVH

Sofie