Vila i frid hjärtat ♥
Igår, den 28/12 - 2011 fick min finaste, mest älskade Schäferpärla, sluta sina vackra bärnstensfärgade ögon för sista gången.
Hon fattas mig så fruktansvärt och saknaden äter upp mig, hur mycket kan man gråta - mina tårar börjar ta slut, men smärtan är kvar.
Xoxie har sen hon kom till mig gått väldigt vingligt, hennes bakben brukade jag beskriva som spaghetti ben, för dom va så vingliga.
Under sommarhalvåret blev hon mycket bättre, då hon simmade jättemycket.
För ett par veckor sen började hon halta, och det rätt rejält.. Vingligheten blev betyligt värre och hon hade ruskigt svårt att ens ta sig upp i soffan/sängen/bilen.
Jag vart riktigt orolig, bokade snabbt en tid hos veterinären som tog 26 (!!!) röntgenbilder på hela henne, varför så många? För hon/dom kunde inte lägga bakbenen rätt.. Det gick helt enkelt inte.
Flera veterinärer va inne och kände igenom henne, kollade plåtarna osv. Det konstaterades snabbt att hon hade tydliga skador på korsbanden och hennes höfter såg inte fina ut.
Jättetrist tyckte vi alla, men än gav vi inte upp.. Dom lovade att med simning, vattentrask och smärtis skulle hon klara flera år till.
Vi fick en remiss till en ortoped på Södra Djursjukhuset för säkerhets skull, som skulle känna/kolla igenom henne noga innan vi började med någon form av rehab.
Det gick snabbt att få en tid, och den tiden var igår..
Han kände och klämde, tittade på alla röntgenplåtarna, såg när hon gick, travade och försökte springa.. Men springa gick inte, för då ramlade bakdelen ihop på henne.
Vi gav henne lugnande för att han skulle kunna känna ordentligt, då hon bara skrek av smärta vid minsta beröring kring knän och armbågar.. Varför? Det svaret fick vi snabbt..
Första veterinärerna hade då alltså MISSAT att Xoxie hade lindrig-måttlig atros på hö armbåge och måttlig-kraftig atros på vä armbåge!
Hon hade även atros på båda höftlederna, ett tydligt HD fel och två korsband som nästan var av..
Valet blev inte svårt, då hon inte ens under narkos kunde räta ut bakbenen utan att pulsen och andningen flög i taket (tyder på smärta).. Då var beslutet taget.. Hon skulle inte få vakna ur narkosen..
Vi alla bröt ihop, la oss på golvet runt henne, pussade, klappade och gosade med henne in i det sista.. Vi alla fick säga allt vi ville ha sagt och sen kom veterinären och lät min ängel flyga iväg.
Atilas Xtra "Xoxie" - min styrka, min trygghet, min andra halva.
**
Det var inte du och jag, det var vi - tillsammans var vi en!**
Du fattas mig - jag är alltid med dig, matte älskar dig gullefjun!
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
Usch, så hemskt! Tårarna rinner när jag läser detta, alla styrkekramar i världen till dig som varit tvungen att gå igenom något så hemskt. Skönt iaf att hon slipper ha ont nu!
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
Fina älskade fäfferfjant<3
Usch tröstkram till dig! :( hon var så fin… vila i frid bästa xoxie<333
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Ush, börjar gråta när jag läser det här. Vet inte hur jag kommer överleva när Hugo går bort, det är en sådan sak man inte ens vill tänka på.
Vila i frid fina Xoxie, och jag beklagar verkligen. *Massor av styrkekramar*
Vila i frid Xoxie <3
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Usch vad tråkigt! :(
Vila i frid Xoxie och styrke kramar till er!
Beklagar verkligen… får tårar i ögonen när jag läser detta. Men ni gjorde rätt som tog det beslutet. Det är okej att sörja *styrkekram*
Vila i frid Xoxie
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Beklagar sorgen och saknaden för fina Xoxie <3
Hon var verkligen vacker din tös, och det låter som det verkligen var Ni. Jag beklagar din enorma sorg och saknad.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Fy vad tråkigt.. Fick tårar i ögonen när jag läste detta. Beklagar verkligen sorgen och vila i frid Xoxie! 

Å vad ledsen jag bli att läsa det här =(
Det är ju sånt som bara inte får hända…
R.I.P Xoxie..
börjar gråta floder när jag läser detta, o när ja tänker på att en dag kmr min lilla Meja-mys inte alltid finnas där för mig gråter ja en skvätt till
men man kan ju inte gå o tänka på det hela tiden, man får ge sin hund det bästa möjliga liv som den kan få :) mer kan man inte göra..
ni gjorde iaf rätt beslut, hon lider inte mer nu
Mvh Emelie 
#13 det var de vackraste ja någonsin sett!
#13 Men åh så fint… nu gråter jag igen
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Usch när jag läser detta blir jag så ledsen att tårarna inte kan sluta rinna. För jag lider så mycket med dig! Inte nog med allt som hänt med Ruff den senaste tiden och nu det här
Jag hoppas du någonstans kan finna styrka, om inte annat för Ruff.
Jag beklagar verkligen allt som hänt och idag går mina tankar till dig och fina Xoxie som nu slipper ha ont där hon är med dina andra änglahundar.
Styrkekramar i tusen!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Nej inte Xoxie! Det gick för fort, gråter när jag läser detta..! Hur kunde vetten (första de var hos)Missa en sådan allvarlig sak(atros)??! Det är för mig obegripligt!! Kan förstå smärtan för dig! Det är hemskt!!
Det var verkligen Ni!Men ni gjorde rätt val ändå att låta henne springa och leka och må toppen bra utan smärta med andra änglahundar!! Fast det gör ont i hjärtat!
R.I.P Den underbaraste Xoxie!!
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Oj så tråkigt!
Vad fint du skriver om din vackra schäfer. Vilken klok och fin hundägare du är som tog detta tunga beslut. Det var det finaste du kunde ge din tik.
Vilken underbar bild på er. Förstora, rama in och sätt den på väggen.
Kramar från mej och alla mina vovvar.
Beklagar verkligen!.. Största skräcken..
- Mvh Emma
Beklagar stort! Vila i frid fina Xoxie! 
Vad tungt det var att läsa det du skrev. Jag har aldrig förlorat en hund och kan knappt föreställa mig hur det kommer att kännas när Skade försvinner.
Jag beklagar sorgen och lider med dig. Starkt av dig att ta det rätta beslutet för lilla Xoxie.
Jobbigt :( vila i frid! <3
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Beklagar verkligen sorgen!
Även mina ögon tåras när jag läser ditt inlägg. När ska er otur gå över… Hon har haft en bra tid med dig, älskad! styrkekramar från mig och hundarna!
Beklagar :( Vila i frid Xoxie 
Blir alldeles tårögd här.. Kan bara tänka mig in i situationen att huxflux behöva ta ett sådant beslut och göra det. Det var ju det bästa för henne såklart, men usch vad jobbigt! 
Lider med er och skickar en kram!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Gud vad tårarna sprutade på mig! Jag lider verkligen med dig!!
R.I.P
Blir tårögd
beklagar sorgen, väldigt trist att hennes bakben var så dåliga. Styrkekramar från mig! Vila i frid lilla vännen
Grät floder som blev till ett stort oändligt hav när jag läste..
R.I.P
Mina tårar rann också!!!!
KRAM KRAM KRAM 
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Åh, vad tungt! Beklagar sorgen…
- Tillräckligt bra är perfekt! -