Bästa fodret?
Jag har gett min hund hundfodret Mästers Komplett sedan jag adopterade honom i februari. Och som jag redan förutspådde så skulle hans mage börja, ja, släppa lite gaser, när han började vänja sig vid det nya fodret.
I vissa fall kan det ta upp till ett år innan magen har lugnat ner sig igen. Han älskar sitt foder och lämnar aldrig kvar en smula och han är normal i avföringen. Men hans gaser är något som liknar döden!
Ett bra foder med kyckling och ris för medelaktiva hundar efterlyses nu!

Jag är supernöjd med Precept plus!
Jag bytte nyligen foder, köpte märket "James Wellbeloved"
Är supernöjd, min valp mår mycket bättre av det.
#1/#2
Precept verkar inte säljas i butik här i stan från vad jag har hört! Det ligger också på ett betydligt högre pris än hans nuvarande..
Men James Wellbeloved vet jag finns! Funderar dock på om kalkon eller lamm är bäst? Det finns inte med kyckling vad jag vet.
Många hundägare som har hundar som lider av allergi problem eller mag problem bytte till James Wllbeloved och säger att problemen försvann efter ett tag, när dom bytte foder.
Nä det finns bara kalkon,lamm,fisk & anka :)
Finns mer information på deras hemsida.
Det kan vara betfibern i fodret hunden fiser av. Välj ett foder utan betfiber och betmassa. Det är vanligt att hundar fiser av det. Min gjorde det också.
Acana Adult i 18 kg säck är prisvärt. Finns i mindre förpackningar om du har en mindre hund. Fodret innehåller kyckling, havregryn och brunt ris. Betydligt mer kött i det än det du nu har, så gör en långsam övergång.
Visserligen inte kyckling och ris, men utan betfiber är Magnussons Meat & Biscuit. Min hund slutade fisa när jag bytte till det. Många hundar mår bra i magen av det fodret.
Båda finns hos foderbilen.se och hos pongo.se Acanas foder finns också hos hemfoder.se
Håller med #5
Betfiber i foder ger ofta gasig mage och tyvärr innehåller väldigt många foder alldeles för mycket fibrer. Jag ger aldrig ett foder med mer än 2,5% fibrer ens som träningsgodis.
För övrigt ger jag färskfoder som mat och det är ett oftast gasfritt alternativ

Vi körde Mästers och fodax tidigare, nu Troll och Vom & hundemat. Har även en som äter Precept och är jättenöjd med alla fodren. Troll är inte ett superfoder, men i sin prisklass är det toppen. Precepten är dyrare, men har ett bättre innehåll.
Vom & Hundemat är ännu bättre, då det är bara kött, men kan bli lite kraftigt åt en hund som inte jobbar för hårt.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
TS kolla på foderbilen.se om det är ett foder som inte säljs i din stad som verkar intressant, itne har de överåpriser heller o väldigt kundvänliga 
Har precis bytt till Precept. Min valp åt Royal innan men var inte helt nöjd med det. Nu har han ätit Precept i snart 1,5 vecka och jag är jättenöjd än så länge. Priset låg ungefär som Royal
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold

Precept är väldigt mkt bättre än Royal. Det innehåller inga konstigheter alls, och ingen majs heller.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Testade RC till min hund efter rekommendation men hon fick omgående problem med analsäckarna o kliade sig mkt där, bajsade rätt löst. Bytte till Precept och det tog bara nån vecka så var problemen borta. Hon har tappat sina överskottskilon också och mår finfint! Precept är jättebra! Tror det var majsen hon reagerade på i RC.. F.ö verkar det vara väldigt mkt konstigheter i RC och diverse fågelkött, inte ren kyckling.
Min hund har väldigt lätt för att gå upp i vikt, så Precept vore det ultimata efter att ha läst på om alla foder jag blivit tipsad om nu!
Däremot så är det bara James Wellbeloved som verkar finnas här i stan av alla foder som blivit nämnda här.
Får åka en runda och kolla hur det ser ut. Men Granngården har det inte enligt deras sortiment via nätet. Vet inte om det kan säljas i butik annars?
Priset ligger ju nästan på det dubbla av vad hans nuvarande kostar.. Och det är hårt åt min plånbok som endast studerar.
Avföringen är bra, det är endast gaserna som är problemet. Samt att han har lätt att gå upp i vikt.
12, kolla www.foderbilen.se 

Foderbilen har ju som sagt, gratis hemkörning om man beställer över 500:- (vilket en säck kostar). Annars brukar djuraffärer typ Arken Zoo ha precept… Det har verkligen varit super till min hund. Dom har en weight controlfoder också :)