Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2557 ggr
elsasputte
0

Vad ger ni för mat?

Lite nyfiken på vad ni ger era hundar för mat, hur ofta och vad kostar den ?

Luisa
0

tass (har ingen hund själv men vill gärna få veta) :)

russin
0

Färskfoder.

Vom och Hundemat till den vuxne och Bravo vilt till valpen (som nyss gått över från torrfoder). Även den kommer gå över på VoH så småningom.

Den vuxna får 2 gånger per dag och valpen 3 gånger per dag.

Nicolina
0

Har precis börjat med ett nytt foder, Brit Care Senior till min lilla tik =) Hon gillar verkligen maten och mår hittills jättebra, har bara haft det i drygt 2 veckor så ser ingen större skillnad ännu på henne.

Chalin3
0

Royal Canin Hypoallergenic. En säck 14 kg kostar 900:- och räcker nästan en månad.

Till en boxer hane på strax över året.

[Forest]
0

Nordic färskfoder ger jag här har du konstnaden för det. http://nordichundfoder.com/

Utöver det ger jag oxå råkost kött av något slag och ben :)

Cazzos
0

#6 Nordic är som BARF fast med "extra innehåll"? (hittade vetekli, kalk m.m)

Royalz
0

Den vuxna får Vom og Hundemat nr 25 (lax) och valpen får Vom og hunemat valp. Jag betalar 16kr per korv.

Valpen äter 10 korvar per månad (5kg) och den stora äter ca 37 korvar per månad (18,5kg).

[Forest]
0

6, vart har jag sagt att nordick är som barf? Ja det är extra i det det vet jag :) jag ger detta då jag anser att det är bättre än torrfoder Flört

Cazzos
0

#9 Haha jag sökte på Nordic på Google och kom fram till deras hemsida Skrattande

Men ja det har du absolut rätt i. Mycket bättre än torrfoder Glad

[Forest]
0

10, Jag har extremt kräsen hund som har matvägrat redan som valp därmed vart valet av att endast ge detta som foder då äter hon iaf lite de dagar/veckor hon matvägrade :) Idag ger jag henne mindre då hon äter det med glädje. Blodigt o smarrigt foder jag ger sp+ burgare o är helnöjd.

Cazzos
0

#11 "Blodigt och smarrigt", hehe!

Vad bra för henne dock att hon fått tillbaka aptiten Glad Det är inte roligt när djuren inte vill äta ordentligt, man blir så orolig Obestämd

SLennartsson
0

Min hund äter Royal Canin Dog Mini Sensible. :)
10 kg kostar 549 kr.

JessieS
0

Min hund äter klass och halla färskfoder. :)

zoolatri
0

Våra hundar äter Magnussons meat & Bisquit. Finns på ica maxi för något på 400. Jag vill ge hundarna svensktillverkat foder, gjort på svenska råvaror. Och så ska det vara bra och hundarna ska gilla det. Jag är väldigt nöjd med det här fodret(hundarna med). En säck räcker ungefär två månader här hemma.

toodiloo
0

Min seniortik äter Precept Plus Senior, är supernöjd med det fodret. Letade en del innan vi hittade rätt… Kommer även ge nästa hund precept!

toodiloo
0

Ojdå! Hon äter 120g om dagen och en säck kostar 525:-, men det är ofta extrapris (399:-) En säck räcker lite drygt 3 månader…

thilda-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Pro Plan :) säcken kostar runt 600kt och räcker i 1månad till våran "lilla" kille

fidojunior
0

Mina äter Magnussons meat & biscuit, kostar 159 kr  för 4,5 kg tror jag på Coop här där jag bor. De brukar få 2 gånger om dagen och säcken räcker i flera månader (har små hundar).

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

[countess]
0

Min 2 åriga sheltie tik äter eukanuba preformans Köpte på extra pris 30 kilo för 599 kr räknas att räcka i ett år !

Valpen äter nu royal canin gastro low fat pga magproblem , Men ska snart gå över till royal junior mini dock vet jag inte hur mycket hon ska ha och hur mycket det kostar!

[MatildaTure]
0

Min äter vom og hundemat. Äter väl för ca 200 kr i månaden :)

Cazzos
0

#18 Åh vad fiiin han är! Skrattande

Kitten86
0

Mina hundar äter Acana, med varierande smak och därmed varierar priset något.

En stor säck 13,5-18 kg för 599-699 kr, beroende på smak och storlek på säcken. En säck räcker i flera månader så det blir inte direkt dyrt per månad.

wixie
0

Min lilla flicka äter royal canin junior mini. Men ska byta foder till vuxenmat snart, men har inte bestämt villket.

Hon får 2 gånger per dag.

Hultan
0

specifik cxd-s. Vuxenfoder som säljs hos veterinär. Anledningen är helt enkelt att vi säljer det på jobbet och jag då kan köpa det billigare. Det är ett bra hundfoder enligt mig.

Med sunt förnuft kommer man långt!

Gullan_J
0

Min russell tik äter Doggy Prima. Det kostar 299 kr och det är 18 kg. Hon får det morgon & kväll Glad

-Bättre ökänd än okänd

Maliiin
0

Våra hundar äter 50% rent oxkött som vi köper från Bravo. Hämtar ungefär varannan månad och det ligger på nästan 100 kr för strax under 50 kg.

Sen äter de 50% torrfoder. Skinners field & trial. Kostar strax under 400 kr per säck.

Så vi lägger ungefär en tusenlapp i månaden på foder..