Blir inte rumsren?
Nu är Hades snart 14 veckor och han är inte rumsren alls. Han säger inte till att han är nödig ens. Vi är ute ofta men han kissar ändå inne ibland en halvtimme efter han kissat ute.
Hur lång tid kan det ta?
De kan väll ta upp till sex åtta månader.
ojojoj :D
alltså tills hundarna är sex åtta månader:) mn de e olika från hundar givetvis.gör han allting inne eller?
nej bara kissar. vi tar ju alltid ut honom när han ätit o då bajsar han
Ge inte upp! Fortsätt o gå ut så ofta ni kan.
Det kan ta lite tid för en del hundar.
Lusse va ungefär 4-5 månader när han slutade att göra sina behov inne =)
Jag hoppas han gör det snart.. han väger ju alldeles för mkt för att bära ;) O släpper man honom i trappen kissar han där ;)
Våran cocker Kasper är inte rumsren än.. han är 9 månader.. 
ecko vart rumsren helt och hållet vid 6 månader. Och sista månaden visste han iaf vad som gällde.. bara att han inte hann ibland helt enkelt. Men då gick han själv i trappen och kissade inte där heller.
kan dröjja länge tills dom blir rumsrena. Men oftast är det ägarens fel att dom inte blir det.. Nu skyller jag inte på dig, så ta det inte så:D Men bara fakta. Men gå iaf med honom efter han har sovit specielt.. då brukar de trycka på:)
Som sagt, han går ut efter lek,mat och sömn. Ca en gång i timmen. Bortsett från natten då han håller sig 6 timmar.
Man kan inte begära att en 14 veckors valp ska vara rumsren. Olika valpar tar olika tid på sig. Det tar den tid det tar helt enkelt, bara att ha tålamod. Förr eller senare blir Hades rumsren också, han är inte onormal på något sätt .
Det är ju som med oss, alla är vi olika…Skorpan som vi har nu hon blev rumsren när hon var drygt fyra månader. Men hon var ju så liten så det var bara att hugga henne och kuta ut (hon kissade inte på oss). Och oftast är det lättare om man bor på markplan så att det bara är att öppna dörren, och det är många valpar som inte säger till när dom vill ut…men ofta kan man se om dom börjar ranta runt lite extra. Så det är bara fortsätta att vara envis, för rumsren det blir han hur som helst =)))

Har haft trassel med en valp. Visade sig att hon var tvungen att få "tråkigt" ute för att kissa. Inne hade hon tid med det, ute var hon upptagen med annat. Numera tränas alla hundar i familjen in på kisskommando, funkar kanon och är bra inför tävling senare i livet.
Frågar Ingrid här *L
Min kompis har en 11 månaders dvärgpudel,en tik och den kissar inne precis när som helst,fast kompisen går ut med henne ofta,ofta…i detta fallet är det inte ägarens fel,utan det är pudeln som verkar göra detta på pin kiv. Blev nyfiken på det du skrev om att ha "tråkigt ute"….fast iof,så kissar hon ju ute så det är inte så att hon håller sig tills hon kommer in. Kompisen vet inte hur hon ska göra. Brukar inte pudlar var lättlärda även inom detta område?
Kan tillägga att pudeln har inte urinvägsinfektion eller nåt sånt,det har hon kollat upp med vet.
Vissa hundar lär sig tydligen aldrig att säga till då de är nödiga.
Ping (förra voffen) blev rumsren på 3 dagar *skryta* 
Hur kan en så liten bli det? De kan inte hålla blåsan fören vid iaf 4 mån?
Rumsren är inte att man lyckas ta ut dem var gång, utan att de kan hålla sig. Har jag fel?
Han sa till när han behövde ut och höll sig tillräckligt länge så man hann dra på sig skor och så iaf. :)
Jag tycker inte man kan kalla en valp rumsren förrän den kan hålla sig flera timmar även om den är ensam hemma.
Och jag tycker att när valpen lärt sig säga till när den är nödig så är den rumsren…även om det är 1 gång i timmen 
Ojj ! Då var min valp rumsren från start kan man säga.
Då hade du ju en himla tur :) Skorpan sa inte till från början men lärde sig fort vart man skulle om man var nödig =) (hon gick till dörren och gnällde)

Jag håller nog med Lotta där. Att bli rumsren innebär att de säger till när de är nödiga.
Att hålla sig det kommer med åldern och att blåsan växer. Så det kan man inte göra så mycket åt som ägare.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
ja för då har den ju ändå förstått att den ska ut o göra det.. en hund är ju ändå ganska snabb på o bli rumsren om man tex. gämför me människan =)

Nikta säger iallafall till när hon behöver göra nummer två, och det är ju skönt. Men det hoppar lite hit och dit när det gäller kisseriet, ibland säger hon till och ibland inte.
Jag väntar ännu på ett tecken från honom när han e nödig.. inget ännu.

jag fikk høra en gong at noen hundar inte vil kisse før de er et sted de føler seg trygg. de kan holde seg hele tiden til de kommer til det trygge stedet. kanskje det hadde hjelp om valpen har en flekk ute som det lukkter litt av hennes tidligere avføring.
min tik var nemlig slik at hun inte ville kisse på tur, men holdt seg helt til hon kom hem på gresmattan.
vet inte om ni sier trygg her i sverige?
Jag har inget problem med att få honom att kissa ute. Det gör han var gång vi är ute. Mitt problem är att han inte säger till här inne om han e kissig.

ok.
mine hunder sier heller aldri fra når de trenger å gå ut. og de er 5 och 6.men de kisser inte inne da . gudselov
Min kissar ju olyckligt nog inne fortfarande. Men jag får bara fortsätta springa :)
Hades kommer till slut fatta att det är till dörren han ska gå när han är nödig….och det kommer :)
Idag *peppar peppar ta i trä* Lyckades vi utan ngt kiss inne. Vet inte om han sov mer eller vad.. Men de kändes så skönt :P
Va bra…han kanske såg vad du skrev här ute =)) Nu håller vi tummarna att det håller i sig ;)
Tack ;P
har hört att papillon hanar kan vara svåra att få rumsrena?
Varför just pappisar? Tror inte dom är nå svårare att få rumsren faktiskt…jag vet att jag hört någon stanns att hanhundar över lag kan vara svårare att få rumsrena, men det vet jag inget om själv faktiskt =))

När ludde var 13 veckor var han helt rumsren ^^,
Jag önskade bara att vi bott i ett hus. Måste vara så mkt lättare då att ta ut hunden var gång den kissar. Alltså då den påbörjat.
Men jag ska klara det!
Du klarar det galant =)
Visst det är enklare…jag bor i radhus nu och det är stor skillnad mot för ett våningshus…