Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 9906 ggr
Emaljoh4
1

Är det här ögoninflammation?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag klev upp i morse såg hon ut sådär. Hon hade även lite gul gegga vid ögat igår. (Inget på andra vad jag har sett).

Kan tilläggas att hon för ett par dagar sedan lekte med min systers valp, som är 12 veckor, så ja, mycket lek blev det, och hon rann lite genomskinlig vätska från förut.
Inget märkvärdigt med det egentligen eftersom det har hänt förut (att hon har runnit lite sådär), men det har aldrig blivit såhär. Att det har blivit gul gegga förut.

Kan hon ha ögoninflammation?
Hon drar även tassen och "kliar" vid det ögat lite då och då.

OM hon har ögoninflammation, hur kan jag vara 100% säker? Och vad ska jag göra åt det? Åka till vet.?

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Maja2
0

Tvätta med koksaltlösning 5 gånger per dag. Badda/skölj ordentligt och torka sedan torrt.   Prova med det några dagar och se om det inte går över .

Emaljoh4
0

Tack! Glad Ska man ha koksalt inuti ögat ellet räcker det att "tvätta" runt ögat?

Maja2
0

jag sköljde rejält när min ena hund hade sådär för tre veckor sedan, och jag förökte även skölja I ögat.

Emaljoh4
0

#3 Ska försöka med detta! Glad

[Forest]
0

Jag tar kamomillte o tvättar ögat med det, Enja vart bra efter 2 gånger men jag tvätta henne i 4 dagar morgon o kväll.

Eywa
1

Köp den receptfria salvan Noviform på apoteket och tvätta morgon och kväll med koksalt både i och runt ögat innan du ger salvan och ta bort varet med bomullsrondeller. Är det inte bättre efter 7 dagar ska du uppsöka veterinär.

Det rådet har jag fått från flera veterinärer.