Hund som vaktar leksaker
Vår hund vaktar leksaker.. inte alla men de som hon tycker mycket om.. som hennes sko som piper, och ben. Hon vaktar inte sin mat eller nått annat..
Det som bekymrar mig är att hon inte respekterar min 6 åriga dotter och morrar om hon försöker ta skon tex…
Jag tycker inte detta är acceptabelt.. vad gör jag ?
Någon som sitter i samma sits ? Skulle verkligen vilja ha hjälp med detta…
Jag tror att man blandar ihop saker och ting när man tror att det handlar om att inte visa respekt, ifall det lilla barnet vill ta hundens leksak, och hunden morrar. Hunden litar inte på att den får ha leksaken i fred, och morrar därför. Det du ska göra är att lära din dotter att inte ta leksaken av hunden. Alternativt att du plockar undan leksaken, och bara tar fram den vid speciella tillfällen, tex vid sök.
Ok ja, den är undanlagd nu tills vidare. det har även hänt att hon morrat när hon vill vara ifred (tror vi iaf). Men bara åt dotter min..
#2 det är nog för att hon inte litar på henne… de allra flesta gånger en hund morrar, är det för att den vill att den andra ska backa, den litar inte på, och vill därför ha avstånd. Det gäller att lägga krut på att lära dottern hur hon ska vara mot hunden, så kommer det nog att lösa sig. Lär dottern tex att göra trix eller nåt med hunden, så att de får en relation
#3 okej ja de va ett bra förslag :)