Papillon :)
Nuär det såhär att jag har gått och blivit ägare utav en liten Papillon tik :) Jag har googlat, varit på biblioteket, ringt runt och pratat med papillon ägare men jag vill veta mer!
Jag skulle tycka det var superkul om ni skulle kunna dela med era erfarenheter av papillon så jag "vet vad som väntas". Jag vet att alla individer är olika men det vore bra för mig att höra av andra hur dom är :)
Myrtorpets Möss och Kaniner
Åh vad roligt =D
Min pojkväns syster har en papillon ^^, Sedan har en släkting till mig det också.
Jag tycker dem är aktiva och fina hundar:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kan du inte prata lite med din hunds uppfödare oxå? hon har nig jättemycket att säga om rasen i stort.. :;-D
//Linda
Hehe, min är väl en typisk papillon, trots att hab har yorkshireterrier i sic också. Megasocial - aldrig träffat en hund mer social än vad han är, och det är ju på gott och ont. Det har satt stopp för vår möjlighet att ha honom lös tyvärr. Tur att vi har en trädgård. Skällig - ja det tycker jag man får ställa sig in på om man väljer papillon. De har lätt till skall. Stor hund i liten förpackning - här är en ras som klarar allt! De tvekar inte att följa med på skogspromenader i ur och skur. Det är även en ras som faktiskt kräver en del i motion för att må bra. Jag har gått som längst (i streck) ca 2 mil i olika skogsregioner med min hund och han klagade inte. De älskar naturen helt enkelt. Agility och lydnad - det är en hund som passar otroligt bra till dessa hundsporter. De är lättlärda ich lär sig snabbt att läsa av signaler. Också både på gott och ont… De är dessutom snabba och flinka i kroppen. Skulle kunna skriva hur mycket som helst om papillons, men sitter för närvaeande via iphonen och det är inte så hemskt lätt att skriva och det går inte så snabbt heller. Men hojta till om det är något du undrar över!
Ja de är verkligen underbara hundar! Känner att det här var helt rätt ras för mig, skälligheten får jag väll bortse ifrån men i övrigt så älskar jag dom :)
Både lydnad och agility står på min "att göra" lista. Jag tränar lite agility på hobby nivå med min australiska terrier och vi båda älskar det! Det är en underbar känsla när man ser att hunden skiner av glädje och får göra det den tycker om! :D
Myrtorpets Möss och Kaniner
Spännande! Har du nån bild på henne 
Jag har en papillon, hon är en hund som följer med mig i stortsätt överallt. Vädligt arbetsvillig, vi tränar en hel del agility och har börjat lite smått med lydnad igen.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#4 Går att träna bort helt eller till viss del om man är envis :D Dock har alla papillons jag träffat varit ganska skälliga :)
#7 Min papillon är inte skällig. 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#8 Finns ju undantag med allt, träning, avel osv mycket som spelar in ^^, Men skrev dem jag har träffat har varit det :)
Som jag skrev i en annan tråd angående att papilloner ska vara skälliga så har jag en helt annan uppfattning. De jag träffat har aldrig gjort ett ljud. Och jag har träffat en hel del i mina dar.
Beror det på att ägarna varit duktiga i att lära sina hundar att inte skälla, eller beror det på att rasen inte är en ras som har lätt till skall?