Mellanpudel
Hur skulle ni säga att en mellanpudel är till temperamentet? Någon med erfarenhet? Allmänt då, mycket kan ju skilja sig från hund till hund..
Dom är smarta har jag läst, vad mer?
Sen undrar jag om någon vet hur ofta man måste klippa och bada dom?
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Ingen som vet något om mellanpudeln?
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Tyvärr inte!
En mellanpudel skiljer sig inte mycket mer än dom andra småpudlarna, tycker däremot att det verkar vara hundar som vill/kan arbeta, rent generellt tycker jag att ju längre ner i storlekarna man går desto mer "småhundsmentalitet" blir det.
≧◔◡◔≦
Klok som en Pudel stämmer bra ! I min ungdom , innan jag fick en egen hund, hade jag hand om ett gäng pudlar. Det var mellanpudlarna Tina och Petite, och dvärgpudlarna Mascot och La Petite. Alla fyra var mycket trevliga och kloka. Mascot var min favorit, han fick ofta bo hos mig när hans familj åkte bort, och ibland annars också. Förr hade cirkus Skott alltid pudlar som uppträdde med diverse konster, pudlarna är ju väldigt lättlärda , snabba och viga. Utmärkta agilityhundar också ! Hur ofta dom behöver klippas beror ju alldeles på vilken frisyr du vill ha på din hund, och om du vill ställa ut den. Ska du inte ställa ut den så kan man ju klippa den kort, så behöver man inte klippa så ofta. Badar den gör du när den är smutsig, svårt att säga hur ofta. Hundsport hade ett reportage för ett tag sen om lämpliga hundar till ungdomar, och pudeln rekommenderade dom varmt. Vill man inte "jobba " med sin Pudel, så funkar dom bra som bara sällskapshundar också.