Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1415 ggr
[Forest]
0

Bra sax o trimmer

Jag har en bra trimmer men letar efter en liten smidig trimmer gärna en som inte låter så högt. Sen vilka saxar är värda att ta sig en närmare titt på? Jag känner att jag inte vill lägga kanske 2000på en sax 1000kr är jag insatt att jag får lägga, men eftersom jag är helt nybörjare vill jag inte lägga ut massor med pengar nu :)

Jag har pudel

malinroth
0

Jag har ingen trimmer men har kollat runt mycket efter vilken trimmer som är bäst då jag planerar att köpa n bedlington terrier. För min del kommer det att bli någon av Andis modeller. Dom sägs bla vara tysta och ge minimalt med vibrationer :)

På lyckliga fåret skärsliperi rekommenderar man Andis. http://www.lyckliga.nu/ Under rubriken Information till vänster kan du kolla på Välja klippmaskin, där har de radat upp lite fördelar med andis som gör att de tycker att den är så bra :)

malinroth
0

När det gäller saxar har jag hört mycket gott om Roseline och Jaguar, har bara använt Jaguar och den tyckte jag var både skön och bra att klippa med. I nuläget har jag dock bara saxar av märket Mikki då jag är så himla fumlig och tappar saxarna stup i kvarten, har förbrukat ett antal saxar under Nellys nio år tyvärr.. Hade hellre haft ett par bra saxar men det blir alldeles för dyrt att köpa nya jämt.

[Forest]
0

malinroth tackar för dina svar :) ska ta mig en titt på dina tips :) Ja det ska vara bra sax men lägger inte ut nu 2000kr på en om jag sen inte "anser"  att jag lär mig, då kommer de lämnas bort för klippning ändå ;)

jollycox
0

Vi har Roseline saxar och dom funkar jättebra. Enda är att jag får skavsår på ett finger, men sånt är ju olika för alla.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin