OT- Tatuering
Någon som har eller funderar över minnestatueringar av era älsklingar? :)
Jag är lite sugen på att tatuera min hunds namn på handleden, jag ska dock vänta några år innan jag bestämmer mig men jag funderar redan lite på det. :)
Ne, jag vet inte jag fundera väl på sätta ut Chanel's namn men nu har man oxå en Enja o sen kanske en till åh då blir det kanske många namn att skriva + barnens namn ;)
Jag hade nog kunnat tänka mig och tattuera in min hunds namn efter han inte finns mer. Men eftersom han inte ens är 2 år så hoppas jag att det dröjer länge!
Min hund är 2½ år så jag har förhoppningsvis också gott om tid att planera och fundera. :) Jag vill nog göra min tatuering innan hennes tid är över. Det känns som att det blir ett lite gladare minne på något vis då.
Min älskade vän gick nyligen bort
Har bestämmt sedan många år tilbaka att jag ska tatuera in hennes tassavtryck någonstans men kan bara inte bestämma mig var och om det ska va i orginal storlek…
jag ska tatuera in daddys tassavtryck i orginal storlek på undersidan, längst upp, på underarmen, om ni förstår :P haha
Ska nog vilja tatuera in Valles tassavtryck. Skulle också vilja ha min katts tassavtryck. Första hunden och första katten 
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Jag ska tatuera ett porträtt på Smilla, antingen över hela skulderbladet eller på överarmen, har inte bestämt mig ännu. Men det ska jag göra inom ett par år, så det blir när hon ännu är i livet 
Sabina
www.anibaz.blogg.se
#4 Nej, vad tråkigt. :( <3
Du får fundera länge och noggrannt. Man ska inte ha bråttom när det gäller tatueringar. Det är ju viktigt att man verkligen blir nöjd över sin tatuering, speciellt när den representerar någon som betyder väldigt mycket för en.
Absolut. Har tatuerat in Binos tassavtryck på handleden :). Blir kanske porträtt + namn sen i framtiden med :)
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
Jag funderade lite över ett tassavtryck tidigare men det känns inte riktigt bra för min del. :p Ett porträtt skulle jag aldrig våga tatuera, även om de ofta kan bli grymt fina. Jag är lite för feg när det gäller sånt där.
Jag hoppas i alla fall att ni blir nöjda över era framtida tatueringar och att det dyker upp många fina minnen när ni tittar på dem. :)
Jag kommer inom ett par år tatuera Milos tassavtryck över revbenen, på vänster sida så det är nära till hjärtat. Det ska vara i original storlek, men eftersom han är i storlek med en katt så blir det ju inte så stort. Sen ska jag lägga till ett par textrader ur Chris Browns låt With you " 'cause if I got you, I don't need money, I don't need cars. You are my all". Tycker det är en fin text och den passar verkligen in på hur jag känner för Milo, och delvis hur vi har levt vissa månader (eller jag, eftersom Milo alltid får allt han behöver). Tänker däremot inte bygga på eller göra något mer för fler hundar sen. Milo är min första hund och kommer alltid vara speciell, kommer alltid tycka om honom liiiiiiite mer (även om man egentligen inte "får" säga så).
#11 Det blir säkert jättefint. :) Jag kommer nog också alltid att tycka om min första hund lite mer än de jag eventuellt kommer skaffa i framtiden. I alla fall som det känns nu.
#12 ja jag hoppas det blir det iaf :) Ja.men precis, det är ju så det känns nu. Å andra sidan har jag känt så med både min första katt och första häst, så varför skulle det bli annorlunda med hunden? Att efter 19 års längtan ÄNTLIGEN köpa sin första hund, som dessutom är allt man drömt om, och lite till, kommer nog ingen annan hund att kunna ersätta den känslan. Men man ska aldrig säga aldrig ;) och den dagen det blir så, så får väl den hunden få en minnestatuering den också.
Jag hade det lyxigt och köpte min första hund som 15-åring. ;) Min häst och katt är mer familjedjur så det är inte riktigt samma känsla som med min första, egna hund. Däremot älskar jag både katten, hästen och mammas hund väldigt mycket men jag känner inte den där speciella mamma-känslan som jag känner över min egen hund.
"Att efter 19 års längtan ÄNTLIGEN köpa sin första hund"
Vi är nog rätt lika du och jag 

Jag vill gärna ha en av mina hundars tassavtryck på insidan av underarmen, men har redan hunnit fylla båda armarna med andra tatueringar. Så det blir antingen porträtt eller tassavtryck på skuldran :)
Jag funderar på om jag ska tatuera in min vovves namn någonstas, tycker det är så fint att "hedra" sina älskade fyrfota vänner på det sättet. Blir det någon tatuering så ska det definitivt bli medans han lever
Jag är inte så inne på tanken att tatuera in porträtt vare sig det är av människa eller djur, inte min grej helt enkelt:) Däremot kan jag tänka mig ett tassavtryck…Men hur ska jag kunna bestämma mig för vems tass det ska vara? Jag har knutit an starkare till min andra hund än min första, det verkar ovanligt om man ser till tidigare kommentarer i tråden;) jag älskar mina katter och jag älskade mina råttor, jag hade en väldigt speciell råtta vars tass jag hade velat tatuera in, men jag tog aldrig något avtryck, så det är ju omöjligt nu. Så vem vet! Det kanske kommer en tass, men då är nästa fråga var den ska sitta, inte på ryggen och inte på vänster underarm iaf, där är det redan upptaget:)
Precis som andra här så skulle jag vilja tatuera in ett tass avtryck av Rubys tass. Sen hennes namn i rubin rött under. 
Ett porträtt skulle jag kunna tänka mig om jag känner mig säker på att tatueraren kan göra ett bra på honom. Annars blir det något annat, förmodligen något som påminner mig om honom. Absolut inte tassar.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Jag vågar inte göra ett porträtt. :) Om det inte skulle se exakt ut som min hund så hade jag blivit så otroligt besviken. Det är inte riktigt min stil heller, eller vad man nu ska kalla det. Jag hoppas att du, och alla andra i tråden, blir supernöjda över era porträtt om ni bestämmer er för att göra dem. :) Det är riktigt häftigt hur fina vissa porträtt blir.
Vid närmare eftertanke kan jag också tänka mig ett porträtt, men isåfall av nån riktigt duktig. T.ex Peppe från Left hand tattoo.
Jag har mina hundars tassar på benet. Sen funderar jag på att göra ett portstätt av stamtiken i våran kennel. Hon är inte min första hund men en hund som är mycket speciell. Hon är den som jag skulle kunna göra vad som helst för.
Men jag har inte hittat den tattueraren som jag vet kan göra ett bra jobb.
#23 det var en RIKTIGT snygg tatuering. Kanske tar lite inspiration från den, om det går bra, när det är dags för mig att göra min (blir om något år). Har du ett tassavtryck för varje hund du har? Har du gjort dom allteftersom du skaffat ny hund, eller har du gjort alla avtrycket samtidigt? Kommer du bygga på om/när du skaffar fler hundar längre fram? Gillar idén iaf, och som sagt, det var en RIKTIGT snygg tatuering du har!
#24 Ja det går bra.
Tassavtrycken är från varje hund, jag tog vattenfärg och gjorde avtryck av tassarna sen ritade jag de lite snyggare. Så varje tass är unik och en kopia av varje hund. Sen har vissa tassar tappa lite färg, men jag tycker bara att det är charmigt och förbjöd tattueraren att fylla i dom (han ville det).
Nej jag har inte gjort alla samtidigt. Hjärtat och de 3 tassarna i mitten är ursprungstatueringen. Sen när vi skaffade chihuorna så blev det 3 till tassar och lite blommor. Om jag fyller på det vet jag inte, det finns plats att forstätta men det är inget jag har tänkt på. Jag gillar den som den är just nu.
#23 Snyggt!
Ser gärna flera bilder 
Mvh Lina
sallberglina.blogg.se
#26 Här finns det en tråd med tassar :)
Här är min tasstatuering :) One of a kind <3
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
18# Jag har också fått närmare kontakt med min andra hund än min första hund, vet inte varför det blev så tror det beror på personkemin vissa passar man jättebra med o andra inte det e ju som med oss människor imellan, tror jag.
Jag har funderat på att antingen tattuera in deras namn eller bara ett tassavtryck vet inte jag skulle vilja hedra båda två, men svårt att få ett tassavtryck av en sedan länge död hund =/
Kanske ett porträtt på vardera skuldra eller nått fast kan ju bli lite konstigt iom det e två golden retrivers eller vad tycker ni? Rambo e 7 år så man får väl börja fota lite smått isf *=)
Om du bestämmer dig för porträtt så kan du kanske skriva deras namn under dem. :) Jag tror inte att det blir konstigt med två porträtt av samma hundras, om det var det du tänkte på. Om hundarna inte sitter i samma ställning eller vinkel så ser man ju skillnad på det viset. Om du får tag i en riktigt duktig tatuerare så kommer man säkert kunna se skillnad på hundarna ändå, om de inte är väldigt lika varandra. :)
nja dem e inte så lika min första var ju en tik och hon var mycket mer gyllene än vad rambo e fast dem e ju halvsyskon men deras perosnligheter e raka motsatserna tänkte att man kanse kunde bara ta själva hundhuvudena o då sätta ett på varje skuldra =)
Om jag blir rik en vacker dag så får Kat Von D göra dem på mig =)
Jag har Hugos namn på underarmen, planerar även att göra hans tassavtryck bredvid.
I framtiden vill jag göra hans ansikte på ena skulderbladet.. 
Eftersom att det var ganska många här som ville ha ett tassavtryck så slänger jag in ett litet tips. :)
Passa på att fota era hundars tassavtryck i snön nu när det är vinter. De brukar ju bli väldigt tydliga och fina ibland så då är de nog ganska lätta att rita av sen.
Om ni har fått/får någon snö förstås. ;)