Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 940 ggr
[countess]
0

Stackars skoja

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja skoja är sjuk min sheltie valp på 12 veckor . kolit konstaterade veterinären . Så nu ska hon äta antibiotika flagyl i 10 dagar och gå på ett specialfoder burkmat gastro nånting low fat ! Problemet är ju bara att jag aldrig någonsin träffat en hungrigare valp och nu ska en halv burk delas upp under dagen och runt en matsked per gång i 2 veckor ! Och skoja svälter ihjäl skriker hon ! Maten far i ett andetag och än så länge är vi bara inne i dag 2 . Hoppas dom här 2 veckorna går fort och att skoja blir bra i magen igen! Redan idag var en stor förbättring . Gämfört med går när endast blod och slem kom ut ! Ringde då jourvet i panik men vart lugnad ! Så nu får ni hålla tummarna =)

IdaBabe
0

men uuusch så obehagligt :( När man hör sin lilla valp skrika på de sättet mår man ju själv som ägare dåligt o speciellt när man vet att man inte kan göra något mer än att vänta ut dessa 2 veckorna :( jätte skönt att höra att du i alla fall har märkt fram steg på bara dessa få dagarna, då vet du i alla fall att hon är på bättrings vägen och bara de känns väl fantastiskt skönt? Glad

Jespersen
0

Lilla vännen då :(

Håller tummarna för att dom här två veckorna går fort jag med!

pius314
0

Usch vad tråkigt, kämpa på!!!

• Tillräckligt bra är perfekt! -
Maja2
0

Håller tummarna

[Vargöga]
0

Håller tummarna för att dessa två veckor går fort.

zoolatri
0

Stackars liten! Min huskatt fick flagyl morgon och kväll när hon var liten, hon gillade det inte alls. Inte bara måste Skoja gå hungrig, hon får äcklig medivin oxå… Krama om henne ordentligt!:)

Maja2
0

Ts… det beror säkert på att hon har ont i magen, att hon är glupsk… det är nog inte hunger. När människor har magkatarr så kan det ju åxå kännas som att man är sugen hela tiden.

[countess]
0

Tack allihopa för peppningen =) Ja stackarn tur hon är pigg iaf då ser man ju också försämring fort .

#7 okej då lärde jag mig något .nytt  Men vad var det då innan hon vart sjuk för då skrek hon också när man gjorde i ordning maten ? och om man är sugen så är man ju hungrig :P och får man ingen mat lär man vara hungrig hela tiden ;) Men vad vet jag valpen berättar ju inget direkt :/ Tänk om dom kunde prata =)

Maja2
0

¤8 Det är egentligen rätt nytt för mig åxå, att hundar kan vara glupska för att de har ont i magen, eller åtminstone har problem med magen. ATt man som människa kan vara sugen när man har magkatarr, det visste jag.

Hur vet du hur länge hon haft problem i magen? Du säger att hon var sådan redan innan hon blev sjuk. Hon kanske alltid haft det?

Att känna ett sug pga problem i magen, är inte hunger på det viset att det hjälper att äta. Därav att "hungern" aldrig går över.

[countess]
0

Hon vart ju sjuk med diareer vid 10 veckors ålder ! från 8 veckor till 10 veckor så var hon åtminstonde bra i magen ! Men vem vet hon kankse har haft ont ? Fast då å andra sidan borde dom flesta hundarna ha ont i magen eller? Tänkte att bara för dom är glupska och vill ha mat så har dom fel på magen för det låter ju inte helt korrekt? Därimot kan jag ta att om dom verkligen har problem med magen typ katarr eller något att dom verkar mer hungriga !