Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 2099 ggr
[kattsson]
0

HELT SERIÖST......!! *SUCK*

Jahapp, vi har 2 valpar en på 3 månader och en på 6 månader. En av dem som är 3 månader gammal är en skrikig liten sak som alltid skriker och gnäller, Går Husse ut och rastar hunden på 6 månader så låter det riktigt illa den på 3 månader och jag får inte tyst på han. Detta har blivit ett problem för oss och vill få bort detta och inatt kom det ett brev,… ett klagomål på skällande hundar. Vad gör man om det är en valp som inte vill sluta skrika?
Det stod i brevet att hundarna skällde dag som natt vilket inte alls är sant, hunden på 6 mån kan skälla lite då det är folk i trapphuset inget mer med det, lillen skäller bara när husse går ut och rastar eller när vi tränar valpen, alltså bara gå in när den är tyst.
Och det har kommit fram att någon utläning har stått och SKRIKIGT på våra hundar.
Vilka j*vla människor, ursäkta men nu är jag riktigt arg.
Ska det ske samma sak om man hade haft ett kolikbarn!?
Det är ju för F*N bara en liten valp!

[countess]
0

Jag har samma problem med skällig valp ! Jag har helt enkelt gått till grannarna och bett om ursäkt för min lilla marodör har jag sakt med skratt i ögonen . även förklarat varför hon skäller och även sakt att jag gör allt jag kan för att hon ska sluta skälla!inga klagomål än så länge även om jag vet att en i huset stör sig extra mycket

Hur kan det ha kommit fram att någon har skrikit på hundarna? Och hur kan han ha gjort det . hade nån skrikit på mina hundar hade jag flygit i taket? För hundarna var väl inte själva eftersom den lilla är alldeles för ung för att lämnas själv!

[kattsson]
0

Får ursäkta men behövde få skriva av mig lite :/ Sånna här saker gör ju en arg :/

[countess]
0

nej men inte behöver du mbe om ursäkt :P har själv skrivit av mig när min valp var som värst :P Men hur kunde någon skrika på hundarna?

[kattsson]
0

Det är troligen på natten han skrikit på dem, det har varit mycket fest och rännande i trapphuset. Våran äldre hund på 6 månader skäller självklart när det är ljud och stimm i trapphuset och det klandrar jag inte henne för, hon är en schäfer så det är väl kanske inte så konstigt, vi har hört att det pratas mycket ute i trapphuset men inte hört vad dom sagt och tydligen vid något tillfälle hade någon skrikit åt dem. Grannen berättade detta åt oss idag :/

En annan gång är när vi ska handla och har ingen bil att sätta dem i och jag känner att dem är tryggare i lägenheten än att sätta fast dem utanför affären :/
Och under den tiden skriker han oxå men då är vi borta i max 30 min då vi bor så nära affären. Vet inte vad vi annars ska göra, kan ju inte ta med dem in i affären heller :/
Så det är klart att någon kan ha skrikit då oxå, det vet vi inte riktigt om det just varit när vi varit borta en liten stund :/

[countess]
0

#4 okej då förstår jag . men 30 minuter är endå för länge för en valp på 3 månader  :O min 3 månaders valp är endast hemma själv i ett annat rum tex i köket när jag är i rummet när vi tränar ensamhets träning ! Ni får helt enkelt gå en och en ! Valpar under 4 månader ska ej lämnas mer än någon minut tex kastasopor osv

[kattsson]
0

Nu är det så att jag inte bor här, är här 1-2 ggr veckan. Vi har nyligen träffats så. Självklart har jag stannat kvar dom gånger jag är här men ibland har han varit tvungen till att handla då jag inte varit här. Vad ska han då göra?

[kattsson]
0

PS: Han gnäller jämt även om vi sitter med honom, även om han är med den större hunden, på natten osv. Varför? Vi liker med honom, ger han mat, myser ect ect. Har hört att det är typiskt schäfer men är det verkligen så illa att dem gnäller jämt?

[kattsson]
0

leker*