Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2876 ggr
Noa-Nisse
0

OT- kör ni julklappsspelet?

På julen har vi en tradition med mammas släkt att vi kör julklappsspelet. Var och sen köper 2 st saker för ca 25-30kr och packar in.

Sen sitter alla kring ett bord och slår en tärning. Om man får nr 1 eller 6 så får man välja paket. När alla paket är "utdelade" får man börja ta av varandra.

Man sätter tiden på ca 40 min.

Tycker det är jättekul.

Och ni som också spelar detta roliga spel, kör ni med andra regler då?

Julkramar från mig och Klenod

Medarbetare på Hundar.ifokus

Frida B
0

vi ska börja med det denna julen :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

fidojunior
0

Jag spelade det där spelet med mina släktingar för några jular sedan. Det var jättekul! :D

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Karmatarerskanise
0

Nej hemma hos oss köper vi bara individuella julklappar. Men provade spela det hos exets familj. Gillade det inte riktigt eftersom man kan sitta med ett jättespännande paket, sedan snor någon den precis innan det är slut Flört

Viccan92
0

Vi kör bara med sexa. Spelade det hos granarna för något år sedan och jag fick väl typ två sexor så när vi spelade det förra julen med familjen så var jag inte med. Jag förlorar alltid på spel.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

[Forest]
0

Japp det kör vi här med 100 kr ska man lägga ut på paketen ett kan ju vara mindre bra o ett dyrare jag håller med till samma summa på båda paketen ändå :)

myra82
1

Vi kör med att får man en 1:a ska man ta från höger, får man en 3:a ska man ta från vänster och får man en sexa får man ta från vem man vill. När tiden har gått ut och det är någon som är helt utan paket får den personen välja valfritt paket från någon som har fler än en. Jätte rolig lek!

Noa-Nisse
0

Aha, #6 de där lät ju som bra regler där på slutet =)

Vi kör ju julklpaasspelet plus vanliga julklappar ^^ därav den lilla summan 25-30 kr :P

Medarbetare på Hundar.ifokus

[Forest]
0

6 så kör vi med Glad

[Tess86]
0

Vi ska köra en variant av spelet där man ska ta med sig julklappar hemifrån. Alla ska alltså bidra med julklappar men man får inte köpa några inför spelet. Vi tänkte att man får så mycket köpta julklappar ändå så det kan vara kul att gnugga geniknölarna och komma på någonting att ge bort hemifrån istället.

monstermash
0

Vi kör inget sådant, men i år blir det nog den leken. Min syster tiger som muren om vad det är för lek vi ska leka… Vi ska bara ha paket med oss för en viss summa, så antar att det är denna. :)

Frida B
0

hej igen :P vi koörde det idag! först gick tärningen runt varv efter varv tills alla julklappar var slut. sen (på okänd tid) gick tärningen runt igen, så fick man ta paket av varann ;) jag fick en plast sten och tandrkäm och tandborste…

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)