Appotering?
Jag har en bedlingtonterrier. Har ett bra tag funderat på att lära han att apportera. Men jag har ingen aning om hur jag ska börja lr så.
Har ni några bra tips ni kan ge mej? Måste jag ha en bock lr kan man börja med nått annat?
Tack på förhand =)
Charlotta-B
Åh en bedlington! :D Lägg gärna upp bilder honom! Är helt kär i rasen, ska förhoppningsvis skaffa en liten bedlisvalp till sommarn :)
Om apportering kan jag tyvärr inte mycket men det kan säkert några andra här :)
Så söt, hur gammal är han nu? vart kommer han ifrån?
Jo men det är inte helt säkert än, ska flytta hem till kiruna igen så det måste passa med jobb/ledighet och förmodlige en lämplig hundvakt som kan hjälpa till lite efter ledigheten innan hon kan vara själv några timmar. Jag vet inte vilken kennel än men har kollat på mcmadness i piteå. Har mailat och så men dom har inte svarat dom ska tydligen ha 3kullar nu till vintern/våren men jag vet inte hur många dobbis och hur många bedlis men jag gissar på att 1-2kullar av dom är bedlisar. Jag har ingen aning om vilka föräldradjuren är heller så jag måste kolla upp det mer innan jag vet, sen måste man ju komma bra överens och få en plats i kön, vet inte hur pass svårt det är att få tag i en valp när man hittat någon lämplig kull.. Måste nog ringa dom snart för de uppdaterar aldrig sidan och verkar inte kolla mailen. Har du hört något om dom eller träffat dom och deras hundar?
Galactic defender kommer inte ha någon kull nästa år men om jag inte hittar någon lämplig kull och valp nästa år eller om det inte passar bra med jobb och det så siktar jag på att förhoppningsvis kunna ta av dom 2013, har haft endel kontakt med dom och "känner" (träffat några gånger) en helt underbar liten bedlis som kommer från dom.
Kan inte se bilden i #3 :/ Nu har jag dessutom kapat den här tråden helt, kanske borde ta det på pm istället?