Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 1221 ggr
[Driva]
0

Känns hopplöst

Just nu känns detganska hopplöst att hitta "min" hund…
Jag vill inte haq en valp utan en äldre hund och då jag vill ha en podengo som inte är så vanlig har jag nu börjat leta även i finland, norge, danmark och england. Jag har även kollat annonser i tyskland.. Men inget napp någonstans..

Det värsta är att det är så få som svarar på mina mail! Jag har mailat två rasklubbar i england, en uppfödare i finland, en uppfödare i england men ingen har svarat!
Jag har fått ett svar från en uppfödare i danmark och en i norge om att de tyvärr inte har några vuxna hundar, men jag tror jag mailat två stycken till och inget svar…

Man kan väl åtminstonde ha artigheten att svara? Även om man inte har en passande hund..

Jag har hittat en annons på en strävhårig variant i england, men jag vill ha en korthårig så det går bort..

Hade passat perfekt att skaffa en till hund nu och så kan jag int ehitta en enda som passar det jag vill ha i hela norden eller tysland eller england..

Känns ganska tröstlöst :(

Var bara tvungen att skriva av mig lite…

Karmatarerskanise
0

Kan vara så att deras hemsidor eller den sidan där du hittat kontaktuppgifterna inte är uppdaterad på länge, och det är inte alltid det stämmer.

Loveradio
0

Vad är det för ras?

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Maja2
0

jag har en podengomix och en podencomix…. båda är fd gatuhundar, en från portugal och en från spanien. Helt underbara hundar

Loveradio
0

Oj nu såg jag att du hade skrivit Podengo.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[Surina]
0

Du kan ju kolla den här :)

http://www.kennelfaidros.com/

Under Till Salu

[Driva]
0

#5 har redan mailat alla uppfödare jag hittat i Sverige, bla Faidros :)

Några har svarat att de inte vet några, och andra har inte svarat alls.. Samt att jag skrivit på facebookgruppen där många podengoägare hänger, så sverige känns ganska "genom kammat" om man säger så…

[Surina]
0

6#

Varför kan du inte tänka dig en valp föresten ? :)

[Driva]
0

#7 Jag har inte tiden det krävs under så lång tid som behövs för en valp. Jag går i skolan och och min sambo jobbar heltid. Vi har dagmatte men jag kan inte be henne passa en valp eftersom hon har små barn och de bor på typ sjunde våningen.