Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundträffar
Läst 5002 ggr
MissManic79
0

BORÅS

Någon som finns i närheten av Borås?

annamazing
0

Jag bor i Finland några veckor till, men sen bär det av hemåt igen till ljuvliga Borås (?!) Vad tänkte du på?

[dogownerAPT]
0

Jadå! Vi är några stycken ;)

Vad tänkte du på?

zoolatri
0

Jag bor i Alingsås, mot Boråshållet:) så blir det någon hundträff kommer jag gärna.

MissManic79
0

Jag skulle tycka det var kul och nyttigt att gå på promenader tillsammans.

Dels är jag nyinflyttad (Viskafors) plus att huden inte har några andra hundar att gå med då hon är väldigt hoppig och skkällig - inte att hon går till anfall, men hon låter farligare än vad hon är.

Inga hundägare vill låta henne komma fram, så jag vore tacksam för all socialträning hon kan få.

Ni som bor i Borås, bor ni i stan eller utanför?

LinaK
0

#4 Och vi som hade bichon-träff i Viskafors förrförra helgen, vid Storsjön där Glad Då hade du varit välkommen. Men vi ska träffas igen till våren.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Denna kommentar har tagits bort.
Djurvän
1

Jag skulle tycka det var kul och nyttigt att gå på promenader tillsammans.

MissManic79
0

# Men åhh… Det missade jag, men vi kan väl hojta till här alla om det dyker upp något?

Jag skulle nog vilja följa med först utan hund, så Jag lär känna er och era hundar först..

Sen träffas igen och då med min hund.

Lailu
0

Hej!

Kommer in sent här, men jag är också mycket intresserad av att gå hundpromenader Glad Min hund är ganska svår med andra hundar och skulle behöva träna mycket…

Har ni bestämt någon tid?

jonnson
0

Här är också en som kommer in lite sent, men boråsare här också. Hundpromenader vore alltid kul, sånt är jag intresserad av jämt. TS har du varit uppe i hundrastgården något? Där är alla typer av hundar, och än så länge har jag bara träffat två som det blivit problem med, och då brukar det ändå vara närmare tio hundar där, som leker ihop, under helgerna framför allt. På vardagarna är det lugnare och då kan det vara ett perfekt tillfälle att träna på inkallning till exempel, eftersom det är ett inhägnat område. Det är ju också ett bra sätt att lära känna hundfolk här i Borås, och dom flesta har bra syn på hunduppfostran - vettigt hundfolk liksom. Men någon form av promenad eller hundträff är jag helt klart intresserad av! :)

Lailu
0

Jonson, jag vet inte om du menade mig (TS?) - men vad är hundrastgården? Jag bor en bit utanför Borås på landet så jag känner inte till det Obestämd

jonnson
3

#11 jag syftade egentligen på TS, men självklart får du "ta åt dig" också om du vill det. Hundrastgården är Borås första rastgård, och enda just nu. Var invigning i somras någon gång, och sen dess har den används ganska flitigt. Det är alltså en stor inhägnad som är gjord för att släppa hundarna lösa i. Den är uppbyggd i två delar, med grind mellan som man kan stänga om man vill det, ibland delas det upp för små/stora hundar som lekar i varsin del och sådär. Den lilla delen är en platt gräsplätt med några större stenar för hundarna att leka på/runt, och några bänkar att sitta på. Den här delen passar sig jättebra för träning av sin hund lös. Den andra delen ligger i en stor och ganska brant slänt, med massa träd och sådär. Den här delen är perfekt för hundar som behöver rasa av sig lite, för det går åt mycket energi efter ett par vändor upp för backen :P Rastgården ligger i fjärdingsparken, alltså på Hässleholmen. Kan ge en vägbeskrivning om du vill det, bara du säger vilket håll du kommer ifrån isf :)

MissManic79
0

Nu har jag inte varit inne på ett tag här, men har varit lite för låg

Var kan man tänka ta promenader, tid, plats osv

Kanske man kan ha ett typ rullande schema att man ex går en viss tid en viss dag i veckan och de som kan dyka upp gör det?

Jag lider dock av social fobi, så jag kanske inte kommer alla gånger, men det vore nog nyttigt för både mig och hunden :-)

[Empisen]
0

#11 TS = Tråd Skaparen Glad

TildaHallden
0

Jonnson!

Jag skulle mer än gärna vilja ha vägbeskrivningen till fjärdinsparkens rastgård. Letat som en tok efter en rastgård i Borås.

Såg ditt inlägg och blev otroligt glad.

Du kan väl skicka vägbeskrivningen till min mail,vore otroligt tacksam :D

Mvh

Tilda

matildahallden@gmail.com

MissManic79
0

Jag bor i Viskafors sen nästan 2 månader tillbaka, hitflyttad från Södertälje så jag hittar inte någonstans, jag skulle vilja veta bra ställen där man kan släppa hundar men det är svårt utan bil har jag förstått

Det finns dock en liten skogsdunge här där vi vågar släppa henne men bara på kvällarna nu när det är så mörkt, inte direkt andra som går här :)