Hundar iFokus

Hundar

Etikettänglahundar
Läst 2177 ggr
[MinRonja]
0

R.I.P Ozzy...

På bara två dagar blev min kompis schäfer jätte sjuk, kunde inte gå, rörde man hans huvud skrek han till. Vi vet fortfarande inte vad felet var. Han blev bara 7år, hon hade haft han på foder i 6mån men det känns som om man känt honom i flera år.

Min pappa körde oss till animalen och där fick han avlivas.. Jag satt inte därinne när han avlivades men fick komma in och säga hejdå och vi satt där ett tag… Det värsta var när man gick ut därifrån och han bara låg kvar där på golvet…

Det som gör mig riktigt ledsen är hur sjukt egoistiska grannar man har. Hon som ägde Ozzy kom i slagsmål med en granne och hunden skyddade henne för exakt en vecka sedan. Han blev värsta skam hund och folk sprang ifrån honom och dom tycker fortfarande skit synd om deras son så dom skriver massa skit om ägaren och hunden fortfarande, på facebook.. Som t.ex skrev mamma en status "R.I.P Ozzy våra tankar går till goa "ägaren" (vill inte skriva ut namnet) och ozzy" då kommenterade mamman i familjen: "goa?????"

Liksom, hallå?! Vem f*n beter sig sådär när hon behövt avliva sin hund?

Ville bara skriva av mig.. Det här är riktigt jobbigt, speciellt när grannarna beter sig såhär, tänk då hon som ägde ozzy… Gråter

Maja2
0

Oj så tragiskt.. både att måsta ta bort sin hund, och sen att någon skriver så på facebook. Jag hoppas att hon anmälde inlägget som kränkande.

[Forest]
0

Oj vad tragist o ta bort sin hund :-( Rip Ozzy

.

Fridaaaa
0

usch vad tragiskt :(

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Magdalenaa
0

Inget roligt att läsa alls :/ Rip ozzy!

[MinRonja]
0

#1 Jo precis, tycker riktigt synd om henne, hon har inte sätt det än eftersom hon är hos sin mamma…

#2,3,4 :(

Nikkis
0

Jag hade inte brytt mig om sånt där, men om ni gör det så är det rätt enkelt fixat genom att blocka personen/erna på FB.

Trist att hunden dog, ska den obduceras?

[MinRonja]
0

#6 Precis som du säger, säger mina föräldrar med men vet du? Dom har jävlas med oss ända sen vi har flyttat hit och då tror inte jag att jag är den ända som skulle reagera så som jag gör. Och nej, att flytta är ingen lösning på problemet. Familjen NJUTER just nu, det är vad dom gör. Dom mötte mig och Ozzys ägare igår när jag var ute med min hund och då frågar en vart ozzy är, och vi ber dom lägga av men självklart så fortsätter dom, dom skrek massor som vi inte hörde men av det dom sa, gjorde henne helt förstörd.

Har absolut ingen aning om vad obduceras är men polisen ska be någon vetrinär kolla vad som orsakade döden…

Jag vill bara påpeka att om jag låter otrevlig ber jag om ursäkt men är riktigt förvirrad, upprörd och förbannad. Inget illa menat mot någon.

Nikkis
0

Fast jag har inte sagt ngt om att ni ska flytta, bara blockera vederbörande på Facebook om ni blir terrade där med.
I övrigt hade jag ignorerat dom fullständigt utomhus och inge givit dom nöjet att "njuta"…

Obduktion är just att fastställa dödsorsaken.