Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1996 ggr
jollycox
1

foder till liten hund

Behöver lite hjälp i foderdjungeln. Det gäller en bichon frisétik på snart 2 år(min mormor och morfars). Tidigare åt hon royal canin men vi ville byta till något bättre så då blev det orijen, det var för kraftigt för våra hundar, diarre, och bichonen blev tjock, hon åt 1,5 dl per dag. Nu har vi bytt till acana men det äter inte hon.
Vilka fodersorter har speciellt foder för små hundar? tex som royal har mini, medium och maxi.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

sofiek90
0

Eukanuba har ju för små hundar, men det finns ju färskfoder också :)

Pro Plan har väl också mini, även Pro Pac tror jag. Och Doggy .

MVH

Sofie

jollycox
0

#1 Färskfoder tror jag inte dom vill ge, lite krångligt. Ska kolla dom andra fodrena du skrev.

sofiek90
0

Okej :-)

MVH

Sofie

[Forest]
0

2 burgare är inget bökigt tycker det är minst lika smidigt som måtta torrfoder Flört men förstår vad du menar iaf Glad Hoppas du hittar bra foder som hon äter.

jollycox
0

#4 det är inte bökigt i sig att ge färskfoder men dom åker bort rätt ofta och då är det ju mycket lättare med torrfoder och vi bor i en liten by så det är långt till något ställe att köpa färskfoder.

lizton
0

Inte särskilt små kulor, men jag vet en bichon frise som äter Magnussons Meat & Biscuit. Många kräsna hundar gillar det fodret.

Vet inte vilket av Acanas du gett, men Acana Lamb & Apple är det många kräsna hundar som gillar. Mindre bitar än övriga Acanas.

Riktigt små bitar finns i Nutrams Mini Bite, vilket är ett kvalitetsfoder från Kanada. Alla råvaror är klassade som livsmedel enl hemsidan. Ett dyrt foder, men har man en liten vovve så så blir det inte så stora mängder. Läs om fodret på www.nutram.se och klicka på Mini Bite. Fodret finns att beställa från foderbilen.