Städar din tik efter sig?
När din tik löper, är hon noga med att tvätta sig och städa efter sig?
Klenod blöder väldigt väldigt mycket. Hon tvättar sig ofta. Hon kan ligga ner och tvätta sig, sen resta sig för att gå och dricka och det fullkommligt droppar 10-tals droppar efter henne.
Jag får ha tikskydd på henne men får byta ofta p.g.a att hon blöder mycket. Plus att när hon är ensam så drar hon ut bindan för hon tycker nnog inte den är skön.
Nu har hon löpt klart och det känns skönt. Det är det enda negativa med en tik. Det är att de löper…
Hur gör ni med era tikar?
Medarbetare på Hundar.ifokus
Festis (som vi tyvärr fick avliva i somras) blödde ganska mycket, och städade inte efter sig. Hon fick ha tikskydd med binda i, men det fungerade inte så bra mot slutet då hon drog ur bindan & åt upp den…
Klara städar upp efter sig, och verkar inte blöda så mycket.
Mina två blöder inte jättemycket och de städar mycket noga efter sig, så de enda gångerna jag har på tikskydd är om vi åker hem till någon som inte vill riskera att få minsta bloddroppe någonstans.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
Ibland, ibland inte. Brukar ha kalsonger på henne :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har trosor på Klenod men hon lyckas pressa in sitt huvud och ta bort bindan… Suck! hon gör det ju endast när jag inte är hemma. Aja nu är det ett halvår till nästa löptid så har tid på mig att komma på en superidée =)
Medarbetare på Hundar.ifokus
Enja tvättar sig jätte någa knappt man märker av löpet alls, möjligen kan vi se en fläck i sängen. Chanel tvätta sig inte o det var mindre trevligt hon fick ha på sig barntrosor med lite ben på för då kom hon inte åt bindan. utan skydd och hon vart glad så guppa svansen och man fick torka väggarna tillomed efter damen. En stor förändring skedda när Enja fanns då tvätta hon sig jätte någa lite som att hon skulle lära Enja hur man håller sig ren? Donna vet vi inte men hoppas på hon håller sig ren oxå.

Min lilla tik som är borta nu, städade väldigt noga efter sig. Van vid hanhundar tog det ett tag innan jag fattade att hon löpte. Det syntes på filten i hennes korg men ingen annan stans.
>>>Malum domesticum<<<
Smilla tvättar sig ofta under löp och eftersom dem enda gångerna jag ser något blod är när hon ligger i sängen och det blir rött på lakanet så städar hon efter sig. Om inte annat så gör väl grabben det.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Min ena tik städar efter både sig själv och den andra tiken! 
min tik blöder nästaninget och är väldigt renlig av sig så det är jättesvårta att veta när hon löper. Desstim är hn ju "hårig" så det gör det extra svårt…
Nej, hon är värdelös på det.
Blir tyvärr tikskydd.
≧◔◡◔≦
Min tik städade efter sig noga, dock gjorde hon inte ren sig själv så mycket så där fick vi hjälpa till.. De hängde stripor av blod i hennes päls (ganska äckligt..) och runt själva vulvan, som en mörk rand :o
Laika är superpedantisk och låter inte många droppar falla på golvet. Likaså jag är superpedantisk så nu i det andra löpet när hon blödde lite mer än förra så fick hon tikskydd för att jag inte ville ha de 10 dropparna om dagen på golvet :P Hon trivdes faktiskt bättre i tikskyddet, då slapp hon hålla koll hela tiden.
Diva min hund en havanais hon löper faktiskt just nu och ja ja visst tvättar hon sig