Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 3655 ggr
[Surina]
0

Eukanuba foder??

Har hört både bra och dåligt om Eukanuba foder :S

Någon som kunde berätta lite mer om deras foder??

Det ser ju väldigt bra menar jag ? För det finns så många märken så man blir yr… vissa har jag upptäckt är väldigt dyra men de är ibland märket som kostar mer än fodret…

Labolina_73
0

vad har du hört som är bra och vad har du hört som är dåligt?

personligen tycker jag att Eukanuba är ett bra foder om man ska ge torrfoder.

//Linda

[Surina]
0

1#

Det som jag hört varit bra är att det har funkat toppen till hundarna och de har fått fin päls och är väldigt pigga och glada osv.

Det dåliga är typ att det innehåller för lite kött osv :S

Maja2
2

Ts, foderdjungeln är lika snårig och svår som vilken djungel som helst :)

MÅnga köper tex doggy på ICA, hundarna mår helt ok, och får det fodret hela livet.

Många köper annat foder beroende på att de inte vill ge hundarna så mycket spannmål tex.

Många tittar på innehållsförteckningen och vill ha kött som största bas i fodret.

Många tittar på priset och köper foder därefter.

Själv köper jag Acana. Det  är inte det billigaste, men jämför man med ett billigt foder, så blir det ändå billigare i längden, eftersom fodergivan är mindre, dvs fodret blir drygare.

Att välja foder… jadu… det är ett hundjobb :) :)

[Surina]
0

Ja jag märker det verkligen XD…. helst vill jag hitta ett foder som också finns i stora påsar då jag måste åka in till stora stan för att handla.. och då kan jag lika väl köpa en stor påse.

Får kolla lite mer antar jag XD Arcana tittade jag lite på förut och det verkar också vara ett bra foder men jag lyckades bara hitta påsar på 7,5 kg tror jag :(

Changrila
0

Jag har träffat en hund som åt Eukanuba. Den hundens skit STANK! (alltså sådär att man knappt kunde andas när skiten var i bajspåse som ägaren gick med 30 meter bort)

En vän berättade idag att hennes hund fått prova Eukanuba ett tag och då hade den pruttat så att det verkligen stank och hela hunden hade luktat rätt illa faktiskt. Nu ger hon åter igen Standardt Mild och är nöjd.

Så tja, jag skulle aldrig ge Eukanuba till mina damer. Framförallt för att jag vägrar ge foder med majs i till dem och undviken även vete och korn så gott det går. Nu har de ätit Standardt Normal i 1½ år, och jag kunde inte vara mer nöjd. De har finare pälsar än någonsin, bättre trampdynor än någonsin och skiter knappt något (och i princip luktfritt :p).

Tidigare har de ätit Pedigree (de sket massor!), Purina Pro Plan (risiga pälsar och stora skithögar även om de sket sällan), Royal Canin (diarré) och Magnusson M&B (riktigt risiga trampdynor på unga dåren som gick sönder ofta och inte ville läka. Tanten fick dålig päls)

Jag är fullt medveten om att det finns hundar som fungerar bra på pedigree osv, men för mina två salukis så är det såhär iaf.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Maja2
1

¤4 Jag köper på foderbilen.se   då får man det hem till dörren åxå :)

[Surina]
0

Standardt Tittade på det också men jag hittar inte där heller någor för små hundar :S vill helst veta om bitarna är stora eller små XD

Jo det går alltid, men jag hittar inte något foder hos dem som är för små raser? :S

Changrila
0

# 7

Bitarna är knappt 1cm i diameter och ca 5mm tjocka. Lite "rundade". Normalstora bitar m.a.o.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Maja2
0

Men foderbilen har rätt många sorter för små raser

myra82
0

Jag bytte foder till eukanuba efter det att min tik fick utslag och problem med huden. Efter bytet så försvann all hudproblem och jag är mycket nöjd med fodret.

sofiek90
0

Jag har Eukanuba till båda mina, den stora hunden får deras schäfermat och den lille får för små vuxna hundar.

Schäfern som innan inte ätit ordentligt och varit väldigt slö har sedan bytet av foder blivit mycket piggare och mer alert samt börjat äta upp maten och då gått upp i vikt. Hon behöver heller inte springa ut så fort hon ätit, utan kan vänta i alla fall några minuter tills lillfian ätit klart.

Den lilla hunden har fått Eukanuba hela tiden, sedan valpstadiet och på henne har det fungerat bra. Pigg, glad, busig och väldigt energisk. Hon behöver inte heller ut direkt efter maten, men när hon ätit får hon tokryck så det är bättre att hon kommer ut och får rycken ute än inne.

Båda hundarna har fin och bra päls och blir inte dåliga i magen av maten.

MVH

Sofie

Fridaaaa
0

Testat Eukanuba till våran men hennes mage var inte bra av det.
Nu får hon doggy proffesinal Extra, fungerar bra på henne.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.