Hundstallet
På lördag (12/5) har Hundstallet öppet hus, och jag har nästan övertalat min mor att vi ska åka dit - bara för att. Har funderat mer och mer på en till omplaceringsvovve, en som jag verkligen kan arbeta med.
Självklart kan jag arbeta med Idelma, vilket är jättekul, men jag vill ha en lite svårare hund, mer utmaning.
Och ja, jag har lyckats övertala mor att om jag städar och tränar Idelma bra och så, så får jag skaffa en till jycke! 
Far har inget att säga till om.
Tixy din lilla filur..räcker det inte med snyggingen Idelma och alla rådisar? Bortskämda unge 
Vadå bortskämd? Jag kommer ju få jobba ihop pengarna själv.. Och Idelma vill nog ha någon snäll sak att kunna leka med, hon blir osäker om hon inte bor med hunden.
När vi var hos min kompis i Alunda så sov hon nästan intill deras tik efter två nätter. 
Snäll sak…duger inte dom snälla rådisarna då? =)))
Men dom får ju inte vara ute hela tiden för mina föräldrar, dock var jag nära på att övertala mor att få göra om lilla sovrummet (gästrum, typ) till råttrum, fast hon ändrade sig i sista sekund. Annars hade dom fått springa lösa där heeeela tiden. 
Det måste ju vara livet för en råtta..ett helt rum va läckert =))