Alldeles egen hund
Igårkväll var jag och Idelma ute 2 timmar, gick en lång promenad och tränade på att gå fint i kopplet samtidigt. Idag var vi först ute ca 40 minuter, och hon gick klockrent nästan hela promenaden, och likadant nu ikväll.
Hur som helst, vid middagen så pratade jag med mina föräldrar, så nu är Idelma min helt och hållet, och allt ansvar ligger på mig. 

Vad roligt. Lycka till med henne, nu när hela ansvaret ligger på dig.
Här hemma har man 4 stycken "monster hundar". 
Tack så mycket 
Det känns verkligen superroligt när det går framåt med träningen, så snart kanske jag drar med henne till fotostudion med min bror också.
Va kul Tixi…det är en så skön känsla när man får sin första egna hund =) Så jag skickar er en jättekram och lycka till :)
Tack extramorsan ;)
Just nu ligger jag i soffan med Idelmas huvud på mina ben, tätt intill och bara myyyyser. 
Åhhh vad mysigt…nu blir jag avis, Skorpan hon ligger som vanligt bredvid sin husse *fnys* Ingen vill sitta med mig 
Men din lilla hårboll är som sagt en hårboll..
Okej, min är en dreggelboll, men det hör inte till saken ;)
Du har alltså en dregglande hund i knät….då är jag inte ett dugg avis
Skorpan ser ut som nått Doris spytt upp (hårboll) 
Eftersom jag inte har någon mat här, så dreglar hon inte, det var värre med förra hunden.. 
Sitter du en lördag kväll utan nått att tugga på? Stackars dig och Idelma 
Ja, stackars oss. Men jag är pissnödig som fan, har druckit för mycket saft. Undra om vi har något litet ätbart ute i köket? 
Kuta och kolla..jag har precis hämtat mig en glass =))
Åh.. Glass är gott. :)
Tänker faktiskt skutta ut och kolla, och passa på att hälsa på toan på vägen.
Gör det du..hoppas du hittar nått gott =)))
Åh, päronglass.. 
Hahaha en sån åt jag också 
Det är ju så gott! 
Nästan så man skulle kunna äta två…men nu får det vara bra med tuggandet ikväll 
Jag skulle kunna äta fler än så om det inte skulle bli så kallt då 
Hehehe ja man blir lite kall uppe i skallen 
Ja, och nere i tårna 
*ASG* Du är knäpp…man kan väl inte bli kall i tårna av glass…eller doppar du dom i glassen
Är det nån ny lek??? =)
Man blir som man umgås, vet du väl? ;)
Du, jag kan allt, tro det eller ej! 
Hmmm…det är jag helt säker på att du kan…ta ett kort när du sitter med tårna i en glass så vi får skratta lite 
Inga bilder på mina skabbiga fötter, men jag kan nog få Idelma att stå i glass om det duger 
Gör det du till i morgon…jag ser fram imot det *ASG*
Vi får väl se, kanske kan ordna det. Ska ut och träffa en kompis imorgon också.. ;D
vill se massa kort på va d nu e.. (orkar inte läsa igenom tråden, men såg ordet kort nånstans) =D
Idelmas tassar får nog skippa glassen, men ni kan få en annan bild sedan.. 
Nej, hon bits inte. :)
Frossbrytningar får jag Tixy…äckliga svansar, var dom utan den så okay. Kanske kan man kupera en råtta 
Svansen är en förlängning av ryggraden - hos alla djur. En råtta utan svans är som en människa utan ben och rullstol.. Ungefär. 
Gaaa…jag får frossbrytningar, hade dom inte svansen så okay då skulle jag också kunna gosa med dom 
Vad är det du tycker är äckligt med dom då? 
Men Tixy jag dör…svansarna är ju skitäckliga 
du skulle ha gerbiler Lotta, dom har hår på svansen, jätte mysiga =D
ja då går det bra…men just svansen på råttor är så äcklig, vet inte riktigt varför jag tycker det men mamma var likadan =)

#37: Jag tycker likadant. ;-) Klarar inte av råttor alls visserligen ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Hehehe jag vet det Åsa…du är ju snäppet värre en mig =)))

#39: Ja åtminstone när det gäller råttor. Hualigen får rysningar här.
Audiatur et altera pars
Råttor har en massa små hår på svansen och det är bara att pussa på, för att inte prata om magen! *gosa* 
Blääää du är ju läskig Tixy…man kan väl inte pussa på dom där läskiga svansarna :/

svansarna på råttor kan man ha mycket skoj med….Öron petare….drink pinne…etc….^^
#42 Självklart kan man det! Det är som att pussa på sin egen arm, även om ens arm är lite större och lite mjukare, men ändå 
#43 Öronpetare.. njea, men min äldsta råtta sitter gärna och putsar mina öron om hon inte har något bättre för sig. 
Tina tänk att ha en råttsvans i drinken…skulle du dricka den??? INTE JAG!!!! ;)
#45 …. Obi, äldsta råttan, brukar dricka ur mina glas, äta från mina skålar/tallrikar och slicka mig om munnen. 
BLÄÄÄÄÄ vad äckligt…jag tycker inte ens om när hundar slickar mig i ansiktet, som tur är så gillar inte Skorpan att slickas i ansiktet heller, och det är ju tur det =)))
Idelma är inte heller någon puss-hund, om hon inte är superexalterad över allt omkring, då. Förra hunden däremot, han pussades mer än gärna. 

#47: haha, då måste du bara träffa Busan, hon liksom kletar ner hela ansiktet på en gång ;-)
Audiatur et altera pars
#49 Snart kommer jag och hundnappar henne! 

#50: Tror jag inte du vill. Hon är snäll. Men ack vad problem den jycken har :-)
Audiatur et altera pars
#51 Det skrämmer inte mig ;)

#52: haha, du får väl komma hit och hälsa på en dag så får du träffa våran lilla knäppis ;-)
Audiatur et altera pars
#53 Om jag kommer upp i trakterna, så kanske jag kikar förbi. ;)
Nej men usch Åsa…jag vill då inte ha nån dreggel puss när jag träffar henne ;)
åhh.. jag vill träffa Busan!!! och Dig med Åsa iof:P och Lotta! Och Malin! och Kerstin!! med tillhörande! buhu.. låångt till gävle!:( och inget körkort..
Vart var det du bodde Real? Jag har ju katasrofalt dåligt minne 
Norrköping bor hon =D
Jamen just ja…bannat vad kalkad jag är. Men det kan ju inte ta så lång tid med tåg…så kom du också, det skulle vara sååå kul att träffa er =)))
tåg går ganska fort.. =)
Vi får fortsätta tjata i morgon…tror att det bara är du och jag vakna. Jag ska också kasta mig ner i sängen för jag ska till jobbet i morgon bitte med läkarintyget… ;)
o jag ska upp till skolan imorrn.. natti natti.. hörs imorrn.. =D
Natti natt och sov så sött =) Och hörs i morgon det gör vi självklart =D
Japp, Norrköping.. joo tåg finns ju till gävle. Men då blir det ju bara du, lotta och åsa.. iof är de väl inte så bara:P men vill ju träffa malin och kerstin med.. kan ju inte åka både hit och dit och tillbaka igen.. ecko kommer ju bli helt knas:P iof kan ju malin och jag passa in så vi kommer sammtidigt:P
Hur går det med skolan nu då malin? funkar det?
Haha, själv får jag väl gå längs E4an, inte så himla svårt. Har ju åkt där x antal gånger, så det lär nog gå bra. 
#64 japp d funkar, är där på torsdagar, har inget mer.. men det funkar bra, idag blev jag avskriven hos psykologen också, han tyckte inte att jag behövde komma mer, allt har ju blivit mycke bättre… =D
Malin va skönt att det känns bättre nu =)
Tänk vad det skulle vara kul att träffa er alla…vilket härligt brögäng 

LOTTA
herre jävlar….undra om vi skulle orka med oss själva efter den dunder träffen…finns det någon typ av rehbelitering efter åt? 
haha ja d hade vart kul.. alla pratar i mun på varandra =D
Haha vilka pengar dom skulle tjäna på att rehabelitera oss…frågan är om dom skulle klarar av det 
Vilket kacklande *ASG*
hahaha tror inte dom hade klarat d =D
Tänk att det tror inte jag heller *ASG*
men tror du vi behöver rehab. då? lite knäpp måste man ju va =D
Det underlättar ju…ähh vi får låta dom bedömma 
haha japp d får vi göra =D
Ni kan vara här på rehab. ;) Vi har ett överfyllt källarförråd och ett ledigt sovrum plus en stor balkong och en klädkammare. Sedan kan vi stänga in någon i bastu-lokalgrejset uppe på taket. ;)
haha smart idè Tixy.. =)
Haha, självklart! ;) Och om Lotta är dum så är det ju bara att skicka in rådisarna.. 
Va bra malin, att de går bra och att allt känns bättre.. de är väl du som alltid säger att allt löser sig.. de gör de för dig med då:)
japp, allt löser sig på ett eller annat vis.. =D hur går d på jobbet för dig?
*skriker så det rungar mellan väggarna* Hotar du mig med råttorna din bannade snorhög…du skulle bara våga då skickar jag dom till Tina så gör hon rådissoppa på dom 

japp…klart jag gör!
Så akta Er!!
En av mina specialiteer i köet är just olika soppor av just djur…..
Dock inte katt, hund och häst…men pälsar och, små kryp, och råttor….är jag världkänd för i hela Åstorp! ,-)
ne fy va ni e hemska,.. ska ni ta roadkills också eller? =)
Näää vi kör bara med färska ingredienser..som illrisar från Åsas supermarket 
Ni är hemska, och du ska föreställa min extramorsa! Pyttsan! ^^
Vadå mammor kan ju vara lite små-egna..har jag hört 
Haha, och du menar att tonåringar inte kan vara det? 
Men dom är ju helvirriga..finns väl íngen tonåring som skulle komma på ett recept på iller-soppa 
Nej, vi är inte lika hjärtlösa som er tantisar 
Åsa supermarket haha lär lite roligt =)

*morrar* ni är inte snälla mot mina illrar.
Audiatur et altera pars
Dom är inte snälla mot mina rådisar heller, Åsa. 

vad ska vi göra med dem? Tror vi får be någon ta dem i örat eller bita dem i benet.
Audiatur et altera pars
Ja, jag kan ju kolla med min äldsta bror, som är väktare.. 
Pfssss…som man bäddar får man ligga mina vänner =))
Tixy skicka honom till mig du så ska jag bjuda honom på öl och charma brallorna av honom ;)