Ny + foder
Jag är ny här inne på hunder.ifokus. har hållit mig till gravid.ifokus och iller.ifokus mest men jag har faktiskt en liten hund också.
En Apricos Mellan pudel på 5 år och han har ända sen han var liten varit väldigt kräsen med mat. Pudlar är ju kräsna men jag tänkte höra med er om ni vet nått foder som kankse duger för honom? :P
Han har ätit royal canin, pedigree, doggy, och allt som finns i en vanlig ica butik.
Bryr mig inte om vad det kostar men jag tänkte på vilket foder som är godast och nyttigast för en hund på 5 år.
Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!
Orijen, Acana, Magnusson, Taste to the wild eller färskfoder :)
vill hellst ha något som finns på en djuraffär/hos en veterinär här på gotland då jag inte gillar att beställa saker genom internet :P
Kan man köra färskfoder (alltså fruset, färskt foder) så är det troligtvis få hundar som ratar det.
Det finns ju en del återförsäljare på gotland och även en affär med lite olika märken vad jag kunde hitta: http://www.foderbodengotland.se
≧◔◡◔≦
jag har pudel o säger rakt av färskfoder
har haft matvägrande pudelfjomp o måttligt trött på behöva ha 4 olika torrfoder pga hon äter 2 dagar sen tröttnar hon o tro mig hon kunde vara utan mat i 8 dagar sen fick jag krypa till korset själv o ge färskfoder + råkost så hon får tugga lite för tändernas skull.
okej då ska jag testa färskfoder, behöver man ge nått extra tillskott när man ger sånt foder?
#5 Nej i färskfoder finns allt hunden behöver :)
5 Tänk på att det är ba om man ger något mer att tugga på för slippa få tandsten. Du kan givetvis borsta tänderna på honom oxå :) Glömde säga det varmt välkommen hit. Är det en dvärg eller mellanpudel du har? bara nyfiken
Söt var han 
Mellan pudel :)
Han äter inga ben, det ända han äter på är mina fingrar och märgben. duger märgben? 
8 oja, märgben är det som är riktigt bra ;) ge det 3 gg i veckan, jag har bett dom över köttdisken att såga dom mindre pga mina är dvärg o de blir för stort med vanliga märgben. Annars ger jag annat oxå kycklingklubbor,vingar,fläskben med lite kött på :)
men du kan väl inte ge kycklingklubbor och vingar med benet :O sätter dom inte i halsen? :O
10 skulle inte varje varg o räv vara stendöda då?
Våran Enja är van med denna kost eftersom hennes uppfödare ger oxå råkost med ben ;) Det är en gammal myt ang F-ben inne på barf kan du läsa en massa om lite allt möjligt men oxå om detta :)
okej. så fort vi har kyckling här hemma kastar vi påsen med benen direkt för att dom inte ska sätta i halsen. Har alltid trott att dom gör det men som du säger så borde ju varg och räv vara döda av det då :P hehe
12, jag hade bra svårt med första gången det kan jag erkänna men var med när Enja fick det hos uppfödaren ;) Så på den vägen lärde jag mig att våga ge det ska vara råa. Men är man rädd så är det inget måste att ge ben F-ben :) jag ger inget fisk iaf
okej. men benen ska vara råa om man ska ge dom?
förlåt men vad betyder F före ben? (F-ben). har aspberger så har svårt med att förstå :P

#14 Ja man ska alltid ge benen råa, annars kan de splittras i vassa bitar som är livsfarliga.
F-ben betyder ben från fläsk, fisk, får, fågel.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Okej okej :) då hänger jag med igen :)
15 bra att AnneN svara :)