Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1180 ggr
hääj
0

Är det majs i magnussons foder?

Hej!

Jag ska byta till ett majsfritt foder, och undrar nu, är det majs i magnussons foder? för annars tycker jag att dte verkar bra. Jag tar gärna emot tips på andra foder utan majs.

Sen en till fråga, det diskuteras ju fram och tillbaka om ägg är bra för hundar, vissa säger att det bara är bra när det är rått och så vidare, hur är det egentligen? Magnussons innehåller ju ägg.

MVH Karin

GabbiS87
0

Jag vet inte vilken sort du har tänkt ge. Här kan du kolla själv vad som är i de olika: http://foderbilen.se/hund/produkter/hundfoder?manufacturer=177

hääj
0

# jo, den där sidan har jag sett och läst, och det verkar ju inte vara majs idet, men är det någon som vet säkert?

hääj
0

är det någon här som har valt att inte ge majs som ger magnussons?

GabbiS87
0

Enligt innehållsförteckningen på Magnussons Meat&Biscuit (Färsk nötfärs, fullkornsvetemjöl, färska ägg, kallpressad rapsolja, kornmjöl, färska morötter, potatisfiber) så är det inte majs i. Om det innehåller majs så ska det stå i innehållsförteckningen. Glad

Men om någon VET till 100% så kanske det känns tryggare för dig. Du kan ju ringa deras kundtjänst?

GabbiS87
0

Jag ger Standardt extra till min hund och det innehåller inte majs…

russin
0

Det finns ingen majs i Magnussons

hääj
0

Tack för svaren alla :) Det stod ju faktiskt en bra innehållsförteckning på foderbilens hemsida som du länkade # 1, tack för det! På de andra sidorna jag sett stod det mest i stil med "innehåller ett X antal kolhydrater" , vilket var lite mer diffust :) så det här var ju jättebra! Det är lite billigare, verkar vara ett bra foder, och ingen majs i :)

Loveradio
0

Nej det är inget majs i Magnusson. Jag ger det till min hund och det är ett bra foder. Läs bara foderbilens recensioner av fodret så är i princip alla nöjda med det.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

GabbiS87
0

Lycka till med fodervalet Glad

Heffipeffi
0

Ägg är bra att ge både rått och kokt. Däremot ska du inte ge rå äggvita, utan den ska vara kokt. Kanske det du hört.