Hundar iFokus

Hundar

Etikettuppfödning-och-valpning
Läst 6023 ggr
IdaBabe
7

valpar påväg :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är de inte lång tid kvar! Om 2 veckor är valparna komna och ser sååå framemot det! Allt är i ordning och fixat, och till och med kanske en valpköpare från Stockholm! :-) Kan knappt vänta på dom små liven. Efter att min tös har varit väldigt misstänktsam över att valphagen och valpsängen har stått i rummet ett par dagar börjar hon äntligen känna sig bekväm! :) *Lycklig matte :') *

SaraC
0

Lycka till!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Karmatarerskanise
0

Lycka till :)

[Forest]
0

vad spännande hur många valpar gissar du på att det blir ? :) lycka till o ser fram mot söta bilder sen med :)

Beckibus
0

Ååå vad mysigt! Får man fråga vilken ras det är?

Lycka till och att allt går bra.. Med tiken och de små..

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

IdaBabe
0

Tack så mycket, hoppas verkligen allt går bra :) #3 Jag gissar på att det blir ca mellan 2-4 valpar :) ja bilder kommer de verkligen komma sen ;) #4 Valparna blir en lite blandning på 4 raser. Chihuahua, Yorkshire terrier, papillon och shitzu :) Tack så mycket, vår plan är att allt ska gå som en flytande dröm;)

Loveradio
1

Får man fråga varför du avlar på blandraser?

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

IdaBabe
0

#6 Det skedde genom en tjuvparning

Loveradio
0

#7 Just det så var det ja. Det skrev du ju i en annna tråd kom jag på.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

IdaBabe
0

#8 Ja :)

Beckibus
0

Hoppas att det inte händer igen då :) Men hur kunde det bli fyra? Hur vet du att det är just de 4 raserna? Vrf gjorde du inte abort på henne? Glad

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

IdaBabe
0

#10 Vad menar du med att hur kunde de bli 4?Tungan ute Jag kan ju inte vara 100% på att det blir precis den blandningen mellan de 4 raserna men där vi har köpt våra hundar ifrån så har dom sagt vilka raser dom är mellan, och vi har valt att lita på det. Men visst, men kan aldrig vara 100% när det är blandraser Glad
Vi valde att inte göra abort på henne då hon en gång tidigare har fått de tyvärr. Vi hade lämnat henne hos några bekanta som hundvakt där dom sa att deras hund inte skulle vara hemma, men tydligen var han det iaf, och då fick hon abort, och av den sprutan blev hon väldigt sjuk, och vi blev rekomenderade av veterinären att inte ta abort spurta igen. Ungefär så ^^

[Tess86]
1

Jag tycker att ni gör rätt i att behålla valparna. Det var ju en tjuvparning och inget ni planerade men jag tycker att ni verkligen verkar förberedda. Så länge ni är villiga att ta hand om valparna så som ni verkar göra så spelar det ju absolut ingen roll att det är blandrasvalpar. Ni verkar ju verkligen förberedda, som redan börjar fundera på köpare till valparna. Lycka till!

[countess]
0

jisses vilken otur med 2 tjuvparningar med samma tik :O

Cassii
0

Stort lycka till och visa gärna bilder sen :)

IdaBabe
0

#12 Tack så jätte mycket Glad Precis, de var inte någon planerad parning men vi är lika lyckliga för det och försöker göra det bästa av de, och vi ser jätte mycket fram emot att dom små junior valparna ska komma ;)

#13 Ja usch, otur kan man kalla de "/ Men vi försöker hantera situationerna på bästa sätt och göra det bästa av det som vi bara kan och klarar av :)

#14 Tack så mycket! Bilder kommer sen kan jag lova Glad Imorgon ska vi till farbror doktorn där dom ska kolla ultraljud på henne och mäta beckent(stavning?) , sen kommer valparna ungefär runt fredag :')

IdaBabe
0

Uppdatering här Flört Har varit hos veterinären nu, dom tog ultraljud och foto. Vi fick se bilderna och där är två små valpar i magen! Skrattande En som låg långt inne och en som ligger väldigt väldigt långt ner så dom sa att dom kan komma när som helst! iiih :D

[Tess86]
0

Vad spännande! Skrattande

[mangi72]
0

Vad spännande!  Hoppas allt går bra.

[Forest]
0

16 spännande, hoppas allt går bra.

Hanna
0

Lycka till :) Bilder sen då ;)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Beckibus
0

Jaha okey ! Spännande!!

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

[hehlenaaa]
0

Kul :)

IdaBabe
0

Tack så jätte mycket allihopa Skrattande Måste även säga att hennes temp sjönk för ca 1 timme sedan ner till 36,1 grader, hon har börjat få lite "slem" i slidan och har börjat bädda runt lite i sin valpsäng o även blivit lite förvirrad! oooh så spännande det ska bli, men jag mååååste hålla mej lugn!Glad

CorneliaAndersson
0

andas! x''D Ne, men vad spännande :D

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Karmatarerskanise
0

Hur går det?

Katti
0

Spännande! Valparna dröjer nog minst till imorgon om tempen inte har sjunkit förrän nu!

IdaBabe
0

#24 herregud ja haha :D #25 De går bra men hon har inte kommit igång med själva valpningen ännu :) klockan är lite över 05.00 o nu börjar hon känna sig mer orolig och tittar väldigt mycket på sin mage. Hon vet inte heller hur o var hon ska ligga för att de ska bli så bekvämt som möjligt. Hon har även varit ute o kissat minst 5 gånger inatt ^^ #26 aha okej tacktack för informationen :D

IdaBabe
0

Valp 1 kom för ca 1 ½ timme sedan! En lite hane blev de :) Nu är det bara en valp kvar Skrattande

IdaBabe
0

Vi har döpt honom till Trassel Glad

GabbiS87
0

Brukar det ta så lång tid som 1,5 timme mellan valparna? Jag har ingen aning, trodde bara att det gick snabbare än så…?

#29 Gulligt namn Glad

[Sarahansson1]
0

Men hare vad liten och sööt^^ Lägg upp fler bilder tack!Glad

IdaBabe
0

#30 Har läst att de max får ta 2 timmar mellan varje valp, o om de tar längr tid än så ska veterinär kontaktas. De tog lite över 2 timmar för den sista att komma Tungan ute

O nu är mamman tömd på valpar ;) Den andra valpen blev en liten flicka och hon har fått namnet Rapunzel Glad Har inte hunnt lägga in bilder på lilltjejen på datorn ännu men lägger inte lite bilder på hanen så länge så kommer bilder på tiken snart Glad

IdaBabe
0

Trassel Glad
Födselvikt: 175 g

GabbiS87
0

Okej Glad Bra att den sista kom ut då! Skönt med bara två valpar!

IdaBabe
0

Trassel Glad

[Sarahansson1]
0

Ska du behålla nån utav valparna?Glad

IdaBabe
0

Trassel Glad

IdaBabe
0

#36 Ne tanken är att båda två ska försökas säljas om jag hittar goda hem till dom Glad

IdaBabe
1

Nöjd mamma med sina valpar Glad

IdaBabe
0

RapunzelGlad

Födselvikt: 155 g

Cassii
0

Åh vad gulliga :)

Sophey
0

Gud vad skont att forlossningen gick bra jag har vart orolig over komplikationer i flera timmar nu Glad

Medarbetare på matlust

IdaBabe
0

Dom är underbara :)

#42 Ja det är jätte skönt att allting gick bra :) Dom är fullt friska och hanen är helvild haha ;) Dock så har lillflickan  fått lite svårt med att dia.. I början gick det jätte bra, men nu går de inte lika bra.. Obestämd Sökte på nätet och där stod det att om dom inte diar kan det vara för att valpen är lite nerkyld. Så jag värmde henne i sängen av min kroppsvärme och en filt över i ca 5-10 min och sen gav jag tillbaka henne till mamman, och då hade hon fått upp värmen och hon började dia igen. Så nu håller vi på att försöka få upp temperaturen i rummet Glad

Beckibus
0

Vad roligt med valpar!!

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

CorneliaAndersson
0

ÅHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH Om jag bara hade fått för mina föräldrar så hade jag tingat en DIREKT!! x''D

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

[Doglovers]
0

Kul att det gick så bra med valpningen. Se till att dom inte står i drag. Och  inte för varmt heller. Lagom är bästObestämd Duktigt av dej att söka på nätet varför tiken inte ville dia. Dom kommer så småningom att kunna hålla värmen själva, men nu är det jätte viktigt att det är varmt, torrt och skönt.

Ett litet råd i all välmening. Så länge dom är blinda så ska man inte lyfta dom så mycket. Dom blir dessorienterade. Men man kan sitta och klappa dom över hela kroppen så klart. Ögonen öppnar dom runt 10 dygn ibland mer ibland mindre. Men det vet du säkert redanFlört

Dom är jätte fina.

IdaBabe
0

#46 Tack för dina tips Glad Första gången vi fött upp egna valpar så alla tips är välkomna. 
Efter jag sökte på nätet och gjorde som där stod, så fick upp värmen så har hon diat jätte mycket, känns bra för jag va lite orolig där ett tag där för henne Obestämd

Har inte lyft valparna så mycket. Endast när jag vägt dom, bäddade om, och när jag skulle värma lilla flickan. Glad
Vad menas dessorienterade? Förlåt att jag frågar ^^

[Forest]
0

grattis till 2 små :) hoppas allt går bra och att vi får se dessa små växa o frodas :)

[Doglovers]
0

#47 Dessorienterad kan man bli om du till exempel blundar, snurrar  några gånger och sen leder en kompis iväg dej en bit. Då har du ingen alls koll på vart du är och blir lite snurrigFlört

GabbiS87
0

#47 Desorienterad betyder bortkommen, vilsen, förbryllad, förvillad, på villospår, bragt ur fattningen, osäker, utan orientering, veckovill (hämtat från synonymer.se)

IdaBabe
0

#49 haha nämen pluttarna då, de vill vi ju inte Rynkar på näsan

#50 tackar Glad

IdaBabe
1

Här ligger dom o myser :')

sofiek90
0

Grattis till två små söta valpar Glad

MVH

Sofie

[hehlenaaa]
0

Grattis! 
Och vad skönt att allt gick bra :)

IdaBabe
0

# 53 #54 tack så jätte mycket Glad

amela87
0

Grattis! Jätte fina valpar. ♥
Lycka till med allt.

[Forest]
0

52 jätte söt bild Kyss verkar vara en duktig liten mamma :)

[Tess86]
0

Hur går det med de söta valparna? Växer de och mår bra?

IdaBabe
0

#58 De går super duper bra med valparna! :) dom växer så de knakar o spralliga är dom. Idag är dom 9 dagar gamla. Vägde dom imorse och hanen väger 510g, liten tjockis :) har lagt upp bilder på dom som jag tagit under den första levnadsveckan och lite texter om hur de gick under vändningen i en annan tråd) om du vill följa deras uppväxt o utveckling kan du kolla lite där :) där har jag tänkt lägga upp bilder o berätta hur de går genom deras uppväxt. http://hundar.ifokus.se/discussions/4ed9209ad4ebea254000d556-valparna-har-kommit

[Tess86]
0

Jag hade missat att du hade startat en ny tråd om valparna. Vad kul att se att det går bra med dem!