Världens äldsta hund
Världens äldsta hund dog igår. Pusuke, en japansk blandras blev 26 år gammal. 182 år i människoår (?). Pusuke dog 5 minuter efter att ägaren hade kommit hem efter att ha sprungit några ärenden. Ägaren tror att hunden väntade på att hon skulle komma hem tills han tog sitt sista andetag.
Hunden var frisk och kry trots sin höga ålder. Men igår så tappade han aptiten och fick svårt att andas och somnade in för alltid.
Vila i frid.
http://www.inquisitr.com/165740/worlds-oldest-dog-pusuke-passes-away-at-182-years-old/
År 2003 dog Beaglen Butch som blev hela 28 år.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
<3
Oj, det var inte dåligt! R.i.p.
- Mvh Emma
Det var en rikigt fin hund….! Men den blev ju inte världens äldsta.. :((
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
För några nummer sedan stod det i Hundsport Special om en cattele dog i Australien som blev över 29 år. Den skulle enligt artikeln vara den hund i världen som blivit äldst (dokumenterat, skrönor finns det ju alltid).
Pusuke var kanske världens äldsta levande hund.
Ohh hare det var inte en ung hund. Var hunden frisk för övrigt? Kan inte öppna länken nämligen… Trogen var han ju också att han väntade på sin matte<3
#4 Ja världens äldsta levande hund var han.
#3 Den var världens äldsta levande hund. Inte genom tiderna.
Gulligt<3 I andra länder har dom ju andra tankar på avlivning. Själv hade man nog tagit bort hunden om den fick svårt att andas:/ Tänk att få ha sin hund hos sig så många år…
#8 Jo men den fick svårt att andas just den dagen då den dog, fram tills dess mådde den tydligen bra :)
Ja det vore en dröm! Usch mitt hjärta kommer gå i tusen bitar när Valle dör…
"The International Business Times reports that Pusuke died at 26-years-and-nine-months-old, which would make him 182-years-old in human years"
Snarare så var han 26 människoår, vilket gör det till ~182 hundår.
*Petnoga* 
#10 Jag tyckte också det var konstigt men det står ju 182-years-old in human years, human years betyder ju människoår :S
Naaw, sötnosen… Fick många, och förhoppningsvis, lyckliga år!
Tänk att få ha sin hund hos sig såå länge. Jag vill att min hund också blir äldre än "normalt", men bara om han får vara frisk och lekfull fram till slutet…
Ojoj, inte illa! 
#12 Vi ser ju på Zalo han leker/barnslar sig ju och är 13 :)
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Inte illa :)
Ja Zalo ska bli gammal..!! Kanske inte just 26 år men han får gärna hänga med ett par (eller 5) år till 
oj oj ingen dålig ålder :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.