Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1231 ggr
Loveradio
6

Du vet att du är en hundmänniska när...

Du har fler hundsängar, tuggleksaker, halsband, koppel, selar och hundburar än du har hundar.

Du träffar andra människor med hund och minns hundarnas smeknamn efter 30 sekunder, men inte lär dig hundägarens namn förrän du träffat dem 2 eller 3 gånger.

Du inte tvekar ett ögonblick när det gäller att dela en glasstrut med din hund.

Dina föräldrar ger upp tanken på barnbarn och börjar tala om dina hundar som "dina ungar" eller "dina barn ". (Bonus: De börjar kalla dem "sina hundbarn".)

90 procent av din tid uppkopplad på internet har hundanknytning (du kollar vad för nytt som dyker upp när du skriver in din hunds ras i sökmotorn, läser listor, kollar bilder, ljud och FAQ:s, etc.)

Du har hundratals bilder av dina hundar på skrivbordet på jobbet, i plånboken och så vidare, men inte ett enda av din familj eller dig själv.

Ingen vill åka i din bil eftersom de vet att deras kläder kommer att bli täckta av hundhår.

Du stoppar handen i fickan för att hitta småpengar - och tappar hundgodis och svarta plastpåsar överallt. (Bonus: Du har gjort det här på en finare inrättning.)

Du har haft långa och ingående diskussioner med dina vänner om bästa sättet att klippa hundens klor, men har inte själv fått manikyr eller pedikyr i hela ditt liv.

Böcker och filmer är helt förstörda för dig om detaljer med hundanknytning är felaktiga.

Det bästa på hela dagen är tiden du spenderar med din hund.

Du ser på urusla filmer bara för att din hunds ras antingen finns i en liten roll eller finns med i en 3-sekunders sekvens över en folksamling.

Det är hundhår på alla dina kläder, till och med när du just har tvättat dem eller när de kommer direkt från kemtvätten.

Det första dina vänner, arbetskamrater och ytliga bekanta säger till dig när ni ses är antingen "Hur mår hundarna?" eller "Hur många hundar har du nu?"

De specialbeställda julkorten av dina egna foton föreställer dina hundar (med eller utan människor)

Flört

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

DesK
0

Underbart! Skrattande Visst är det mycket som stämmer! Oskyldig Kan du lägga in den på Spetsar & urhundar också?

/Désirée

Loveradio
0

#1 Haha visst är det! Skrattande

Kan jag göra!

DesK
0

Tack! Kyss

/Désirée

deluxx
3

haha underbart :) har läst en liknande lista och minns en punkt mest

"Du vet att du är hundmänniska när du knappt har råd med mat eller nya kläder till dig själv, men på något magiskt vis alltid lyckas ha råd med mat och veterinärbesök för din hund"

Anibaz
0

Haha så sant!

När mamma pratar med morfar i telefon säger han "Hälsa hundarna från mig!" men inte ska hon hälsa mig från honom, haha.

Loveradio
0

#4 Haha det stämmer sååå bra!

Brukar sätta hunden föra mig. T.ex så är jag i behov av nya kläder, var flera månader jag köpte kläder sist. Men så köpte jag ett Hurtta värmetäcke till hunden istället…

Loveradio
0

#5 Haha Skrattande

Reby28
0

Allt stämmer utom glasstruten! Visst har jag delat en glass med mina vovvar först men en hundkunnig människa bör ju veta att en glass innehåller på tok för mycket kalorier för en hund. Tänk på att 3 ostbitar för en hund motsvarar en 90g hamburgare för en människa, vad motsvarar då inte en glasstrut.

SamanthaJones
0

Hahah. Allt stämmer på mig o min familj :P

med ett tillägg!

"Du vet att du är hundmänniska när: Du måste borta ur sängen varje gång du ska sova för att slippa allt grus och hundhår som är där"

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Em_
1

Pinsamt mycketav det där stämmer haha

Minns fortfarande, efter 10 gånger, inte namnen på vissa ägare. Ska försöka komma ihåg att kolla namnet på brevlådan nästa gång :S

Mamma berättade stolt på jobbet att hon blivit mormor när jag skaffade valp.

Älskar att hata hundhåren :P

Glasstrutar delar vi inte, men det där med julkorten var en bra idé…

deluxx
0

du vet att du är hundmänniska när du vill sjukskriva dig från jobbet/skolan om din hund beter sig lite annorlunda

eller är det bara jag?SkämsFlört

nadilda
1

Jag har lite svårt att svara på dom här frågorna för jag har ingen hund än men därimot vet jag att det just nu är 4556 timmar till nästa dommarlov och det är då vi ska skaffa hund :D

[hyperiion]
0

Haha allt utom hundhår stämde in på mig:P

Em_
0

#11 Nej, absolut inte! Jag skippade föreläsningarna i måndags. Hunden kräktes och låg kvar låg kvar i sängen när jag gick upp. Det har han aldrig gjort innan, han brukar studsa på min mage så fort klockan ringer, så det blev vård av sjuk hund den dagen. (Han kom på att han nog var rätt frisk trots allt när vi gick ut sen, men jag vågade ändå inte lämna honom haha.)